יוצרי הדוקו של כאן 11: "פתאום כולנו הרגשנו בתוך 'נובה'"

"שש וחצי", שישודר בכאן 11, מביא עדויות שנלקחו שבוע בלבד אחרי אירועי 7 באוקטובר משבע זירות שונות שהותקפו - זאת מנקודת מבטם של הניצולים • אלמוג סלע ואיתמר תורן, המעצבים האמנותיים של הסרט: "הרעיון היה לייצר דוקו שונה לחלוטין על הטבח"

הצצה מתוך "שש וחצי". באדיבות כאן 11

הערב אחרי מהדורת החדשות, בכאן 11 ובכאן BOX, ישודר "שש וחצי" - סרט דוקומנטרי בבימויו של אלון דניאל, המביא עדויות שנלקחו שבוע בלבד אחרי השבת השחורה משבע זירות שונות שהותקפו, מנקודת מבטם של הניצולים ובדרך יוצאת דופן: בעזרת מודלים מיניאטוריים ואנימציות המחזקים את העדויות הקשות.

"הרעיון שלנו היה לייצר סרט דוקו על 7 באוקטובר באופן קצת שונה: להציג את סיפורם של כמה ניצולים מאירועי הטרור - מבלי להראות תיעודי זוועות", כך מספרים אלמוג סלע ואיתמר תורן, המעצבים האמנותיים של הסרט.

מתוך "שש וחצי", צילום: כאן 11

"רובנו נחשפנו בזמן אמת לסרטונים גרפיים בחדשות וברשתות החברתיות, כאלה שהשאירו אותנו מצולקים. אלון דניאל, במאי הסרט, פנה אלינו במטרה לייצר עולם מיניאטורי, שמציג את זירות הטבח השונות ושתומך בסיפורי השורדים".

איך בעצם עשיתם את זה?
"בנינו את גדר הגבול, את שטח מסיבת 'נובה', את כביש המכוניות השרופות וחלקים מהקיבוצים ומהיישובים שבעוטף. גדר הגבול נרקמה מחוט ברזל, את העצים ייצרנו מענפים ומערבוב של עיסת ספוג צבועה בירוק, ואלמנטים נוספים כמו הטנק הודפסו במיוחד במדפסת תלת־ממד. כשבוע לאחר האירוע פתחנו פס לייצור מיניאטורות בסטודיו שלנו.

מתוך "שש וחצי", צילום: כאן 11

"על סט הצילומים היתה דממה. תום רייכרט, הצלם, השתמש בעדשת פרסיקופ מיוחדת, ובעזרתה הוא התקרב למודלים - ופתאום כולנו הרגשנו בתוך 'נובה'. השילוב של הסיפורים קורעי הלב עם הדימויים האמנותיים יוצר חוויה מהפנטת, שמכניסה את הצופים לעיני הדמויות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר