הראיון של ברקת הוכיח: בישראל מנותקים מהמציאות האמריקנית

האמריקנים מחפשים תשובות מישראל על מנת להצדיק לעצמם את התמיכה בנו • אך הראיון של שר הכלכלה ל-MSNBC, לא סיפק זאת עבורם • נראה שהאמריקנים, על אף שלא היו שם כמונו, בקיאים לא פחות בחומרי המלחמה

ניר ברקת בראיון לרשת האמריקנית. צילום: מתוך MSNBC

הראיון שניר ברקת העניק בסופ"ש לתוכנית הפופולרית "מורנינג ג'ו" ב-MSNBC שיקף עד כמה השר (כמו רבים אחרים בישראל) מנותק מהמציאות כפי שהיא משודרת בטלוויזיה המערבית - בדגש על ארה"ב.

ברקת האשים את קטאר וחמאס, התחמק מאחריות ורק הבטיח ניצחון. הוא המשיך בשלו גם כשהמראיין, ג'ו סקרבורו, דחק אותו לפינה והטיח בו שאלות מורכבות.

הרכב של WCK לאחר הפגיעה. האמריקנים מחפשים תשובות בישראל, צילום: אי.פי

קל לעצום עיניים ולומר "כולם אנטישמים, הם לא מבינים מה עברנו", אבל צפייה מתמשכת בערוצים זרים מראה שהאמריקנים יודעים הרבה יותר מאיתנו. כבר כמה ימים הם מדברים על ישראל בלי הפסקה - הדיווחים על הריגת עובדי הסיוע, האיום האיראני, פתיחת מעבר ארז ומאבקי ביידן-ביבי תופסים נתח משמעותי בכל ערוץ, ובאולפנים בעיקר מחפשים לשמוע תשובות מישראל, כדי להצדיק לעצמם את התמיכה בנו.

בין רעידת אדמה בניו יורק לליקוי חמה מתקרב, ישראל שוב נמצאת בכותרות. ההתחמקות של ברקת ממתן תשובות היא ההוכחה לכך שההסברה הישראלית נכשלת בכל פעם מחדש.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר