נתניהו, להתראיין בחו"ל זה לא מספיק - דבר עברית!

חמישה חודשים לפרוץ המלחמה וקשה לקבל את המציאות שבה רה"מ מקיים עד היום מסיבות עיתונאים עם הפורמט הלא ידידותי לצופה "שאלה אחת מוגבלת לכל עיתונאי" • אם נלך לפי האנלוגיה שבה רה"מ בחר בריאיון לפוקס ניוז עולה השאלה, האם אחרי 11 בספטמבר נשיא אמריקני היה מעניק ראיונות למנחי טלוויזיה רק בישראל?

רה"מ נתניהו בראיון לפוקס ניוז, 17.3. מתוך פוקס ניוז

בראיון שהעניק רה"מ בנימין נתניהו ל-CNN בתגובה לנאום השערורייתי של מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר, שקרא לבחירות בישראל - הוא שלף השוואה שקשה להתווכח איתה: "רק על הציבור הישראלי להחליט לגבי בחירות. אני חושב שזה מגוחך. זה כמו שאחרי 11 בספטמבר, במהלך הלחימה באל-קאעידה - ישראלי היה קורא לבחירות מוקדמות בארה"ב או להתפטרות הנשיא בוש. לא עושים זאת לדמוקרטיה-אחות".

מתי גם בישראל? נתניהו בראיון לרשת פוקס ניוז, צילום: צילום מסך, רשת פוקס ניוז

גם אם כל זה נכון ובאנגלית מרשימה, וגם אם חשוב אחרי פיגוע תודעה כזה להתראיין לתקשורת האמריקנית ולהשפיע על דעת הקהל והקול היהודי, חייבים לשאול שאלה מטרידה שעלתה מהאנלוגיה שעשה נתניהו עצמו.

חמישה חודשים לתוך המלחמה, כשמסביב יהום הסער, הביידן, הגולדפוס והברק חירם - האם לא הגיע הזמן שראש הממשלה יקיים קשר עם הבוחרים (ועם אלו שלא בחרו) בדמות ראיון לתקשורת הישראלית לשאלות מנחה, כמו שהוא עושה גם פעמיים ביום אצל הגויים?

רה"מ בנימין נתניהו, הגיע הזמן שיופיע באולפנים, צילום: נמרוד גליקמן

ביממה האחרונה התראיין נתניהו גם לרשת FOX NEWS. אם נלך לפי האנלוגיה שבה הוא בחר, עולה השאלה, האם אחרי 11 בספטמבר או בזמן מלחמה של ארה"ב, נשיא אמריקני היה מעניק ראיונות למנחי טלוויזיה רק בישראל?

גם אם מביאים בחשבון את הקונספציה שנשארנו בה בתקשורת של לפני 7 באוקטובר - מנחי ערוצים שרק יתנפלו על הטרף ויילחמו במרואיין כאילו היה מרואן עיסא, יקשו על המרואיין להשלים משפט ויגייסו כמסייעת את המכונה לבדיקת עובדות.

וגם אם להתראיין למראיינים שיתגייסו בנחישות לספק תמיכה בראש הממשלה זה לא פתרון, קשה לקבל את המציאות שבה נתניהו קיים עד היום אך ורק מסיבות עיתונאים עם הפורמט הלא ידידותי לצופה "שאלה אחת מוגבלת לכל עיתונאי". בפורמט הזה הדינמיקה הבין-אישית מסורסת, שלא לדבר על כך שכל אירוע הופך לתחרות "כתב נולד", שבסופה מתעסקים במי שאל ומאיזו פוזיציה. ראש הממשלה שעומד בלחצים בינלאומיים ופנימיים קורעי לב בסוגיית החטופים, חייב לשבת מול מראיין רציני, ענייני ומקובל. ולא, מתן חודורוב, תוריד את האצבע, זה לא יכול להיות אתה.

הכותב משמש לעיתים פאנליסט בכאן 11 ובעכשיו 14

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר