"גם דרום אפריקה של האפרטהייד היתה דמוקרטיה בעיני עצמה": מגיש הטלוויזיה בהשוואה מקוממת

בפוסט שפרסם ברשת החברתית X, ערד ניר רמז להשוואה הצורמת, והוסיף בין השורות ביקורת על ההתנהלות של ישראל מול ארה"ב בימים מתוחים אלה על רקע המלחמה

ערד ניר. צילום: צילום מסך, חדשות 12

מנחה הטלוויזיה ועורך חדשות החוץ של חברת החדשות, ערד ניר, פרסם היום (שישי) פוסט ברשת החברתית X, ובו רמז להשוואה בין דרום אפריקה לישראל.

בנוסף, ניתן למצוא בטקסט ביקורת על ההתנהלות של ישראל מול ארה"ב בימים מתוחים אלה, על רקע מלחמת חרבות ברזל, והפרסומים על מתיחות בין ממשל ביידן לנתניהו, והביקורת הרבה שמקבלים בתקשורת העולמית, ובפרט בארה"ב, שרים בממשלה כמו בצלאל סמוטריץ' ובן גביר על התבטאויות שונות מצידם.

"גם דרום אפריקה של האפרטהייד היתה דמוקרטיה בעיני עצמה. של לבנים שהצביעו ובחרו ברוב הפרדה גזעית", טוען ניר. הוא ממשיך ומתאר: "היתה תעשיית נשק, פצצות אטום, חיל אוויר מיומן ובעלות ברית עוצמתיות. אבל הסנקציות המשתקות שהובילה ארצות הברית כדי לתמוך בהתקוממות העממית הכריעו את הכלכלה שפרחה ואת הצבא המופלא".

כזכור, לפני כשנתיים, במהלך הצגת סקר של חדשות 12, העיר המגיש כי מפלגת עוצמה יהודית מעוררת חוסר נוחות מעצם שמה, ויצר סערה. בחברת החדשות התנערו מהדברים, וניר הוזמן לשיחת בירור. 

מוחה מחאה נמרצת על דבריו. עמית סגל (ארכיון), צילום: יהודה פרץ

ניר אמר במהלך התוכנית כי ‏"אין הכרעה עדיין בין הגוש שנאמן לנתניהו שעומד לדין בעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים ‏וזה גם אחרי שנתניהו הכשיר את איש הימין הקיצוני איתמר בן גביר וחיבר בינו לבין בצלאל סמוטריץ' שרוצה שהמדינה תתנהל על פי משפט התורה במפלגה שעצם שמה מעורר חוסר נוחות, עוצמה יהודית". 

עמית סגל אמר כי "שקט הוא רפש.‏ אני מוחה מחאה נמרצת על דבריו של ערד ניר. התעמולה הבוטה הזו לטובת צד אחד מביישת את חברת החדשות". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר