השתגעתם? ארץ נהדרת הפכה את יחיא סינוואר לדמות שאפשר לצחוק איתה בכיף

גם עם סט אוזני עכבר ושיניים רקובות וגם עם טקסטים שמוציאים אותו טיפש ונחות, מי חשב ב"ארץ נהדרת" להתעלל ככה במשפחות החטופים? • הפכו את סינוואר לדמות מצחיקולית שזורק בדיחות, וכל אחת זוכה לצחוקים מהקהל ולתגובה מקיציס "שרק נצחק..." • אף אחד ב"קשת" לא חשב לרגע מה זה עושה לקהל שעוד לא רוצה "להמשיך הלאה"?

דמות סינוואר בארץ נהדרת. איפה הלב שלכם?. צילום: מתוך קשת 12

נפתח ונאמר שסאטירה חייבת להיות ביקורתית, נושכת, עם שיניים. אבל אחרי שסיימנו עם הנחות וקלישאות, מישהו חייב לשאול פה כמה שאלות על הפרק ששודר אמש ב"ארץ נהדרת": יחיא סינוואר אצל רוני קובן? באמת?

יחיא סינוואר שביצע פה את הטבח השואתי רק לפני חמישה חודשים? הזה שמסתובב עם עשרות חטופים שלנו בין חיים למוות לתקיפות מיניות? איך זה קרה שהדמות שלו, מגולמת על ידי הקומיקאי אלי פיניש, הפכה להיות אופציה קומית קלילה ששולפים גם בלי סיבה ב"ארץ נהדרת"?

גם אוזני העכבר לא מנחמות את המשפחות השכולות,

גם עם סט אוזני עכבר ושיניים רקובות וגם עם טקסטים שמוציאים אותו טיפש ונחות, מי חושב שם במערכת לא לקבור את הדמות, להמשיך ולהתעלל במשפחות שכולות וחטופים?

אחרי התוכנית הראשונה שבה גילם פיניש את הדמות, הוא התוודה שברגע ששמע את בכי התינוק במערכון הוא פרץ בבכי. אפשר להאמין לו, אבל מאז מופיעה הדמות במערכונים שהביקורת בהם נושכת בערך כמו שבעזה שורר רעב.

כי בואו, זה לא שאחרי כמה מערכונים מאז עונת "ארץ נלחמת", באמת נוצר איזשהו ערך סאטירי אמיתי לדמות, בואו נגיד בעדינות שהיא בטח לא הופכת שנואה יותר. ואת זה יודע גם העורך מולי שגב, שמצא לנכון לנזוף באיזה אמריקני באוסקר. במאי אמריקני איבד את השורשים? זה עדיף על לאבד את המצפן המוסרי.

פשוט מדהים: סינוואר דמות מצחיקולית, זורק בדיחות בכיף, וכל אחת זוכה לצחוקים ולתגובה מקיציס "שרק נצחק..."

הקהל צוחק מסינוואר. למה אף אחד לא עצר את זה?,

ב"ארץ" לא תמימים, גם שם יודעים שכל דמות שיוצאת מפס הייצור עשויה להפוך את מושא החיקוי לאהיב. בשבוע שבו נמצא הסרטון ממנהרות החמאס, ההצדקה האקטואלית עוד איכשהו התקיימה תחת הסעיף "אי אפשר להתעלם". אבל לעסוק במי שמחזיק כרגע סביבו חטופים בין חיים למוות בשביל איזה ביקור אישי אצל רוני קובן?

כי הביקור באולפן "פגישה" הוא העניין, והוא הוכיח אתמול כי ההחלטה היא להפוך את סינוואר לעוד דמות ש"תפסה", כלומר מצחיקה לפחות חלק מהצופים בבית.

מישהו בתוכנית הסאטירה העוצמתית של "קשת", באותה זכיינית שנציגי משפחות החטופים יושבים בה בכל מהדורה, באמת לא חושב מה זה עושה לקהל שעוד לא רוצה "להמשיך הלאה"? העובדה שסינוואר מוצג כעכברי ונחות לא באמת מנחמת את אותן המשפחות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר