סדרת הנוער חוזרת לעונה חדשה ומשלבת אסקפיזם טהור

הסדרה המצליחה "רוני ותום", עולה לעונה שלישית וכוללת סיפור תעלומה מסתורי • יוצר הסדרה: "ילדים לא צריכים בכל רגע נתון להתעמת עם המציאות שסובבת אותם"

רוני ותום. צילום: רפי דלויה

"רוני ותום", סדרת הרפתקאות לילדים מאת גיורא חמיצר, המגוללת את סיפורם של שני ילדים בני 12 שהם במקרה גם הבלשים הכי טובים בתל אביב, מגיעה לעונה שלישית, והפעם, תעלומה בקיבוץ שעל שפת הכנרת תוביל את השניים להתמודדות עם היעלמות מסתורית של כלבים, נזירים שתקנים וסנדל עתיק בן אלפיים שנה.

עבור גיורא חמיצר, שועל קרבות ותיק בעולם סדרות הילדים והנוער ("השמיניה", "האי", "החממה", "שכונה", "סקיי" ועוד), מדובר הפעם במשהו מיוחד. "זו סדרה שהתחילה בתור סדרת ספרים והיגרה לטלוויזיה לאחר מכן, והכתיבה שלה אחרת לגמרי", הוא מסביר. "אני קודם כל כותב ספר (הספר החמישי ייצא בפסח) ורק אז מעבד לטלוויזיה. העובדה שהזמינו כבר עונה שישית - זה הכי הרבה שהיה לי אי־פעם".

יוצר הסדרה גיורא חמיצר, צילום: עדי אורני

העובדה שהפעם יש גם ספרים ולא רק טלוויזיה, בדור שנולד למסכים, נותנת ערך מוסף?

"זו בהחלט אחריות. אין יום שאני לא מקבל תגובות מהורים שזה הספר היחיד שהילד שלהם מוכן לקרוא. אנשים חושבים שילדים לא קוראים כי משהו לא בסדר איתם, ואני תמיד אומר שאם הם לא קוראים זה כי זה לא מעניין אותם מספיק".

המלחמה שינתה משהו מבחינת העלילה?

"יש דברים שלא יהיו שם, חטיפות למשל. אני משתדל להימנע מכל טריגר שלא נראה לי במקום כרגע, אבל חושב שאסקפיזם זה מוצר חשוב, ושילדים לא צריכים בכל רגע נתון להתעמת עם המציאות שממילא סובבת אותם. הם לא צריכים אותי בשביל זה, אלא כדי להיזכר שבסוף החיים חזקים מהכל, ואני מקווה שזה האפקט שאצליח לעשות".

העונה השלישית - "רוני ותום - החקירה השלישית", תעלה בערוץ ניקלודיאון לצופי yes החל מ-18 במרץ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר