"לא נצא קצת מנותקים אם נעלה בתקופה הזו עם פרסומת שמראה את הפרזנטור שלנו לא מרוצה מכמה וואו לו?" רק לדמיין את ישיבות האישור הסופי לפרסומות שעלו לאחרונה של קופ"ח מאוחדת בכיכובם של הטורטלים ושל "מילקי" בכיכובם של אילן פלד וגיה באר גורביץ'. אפשר להניח שהדיונים סבבו על אם כבר מותר למותג לחנך לחייך, בפרסומת מסחרית, כשמסביב לא וואו לנו בלשון המעטה.
טעות לחשוב שמדובר בסתם שתי פרסומות שרק מצליחות להצחיק ולגרום לנו לשלוח יד אל מדף המקרר או לעבור קופת חולים. יש כאן שני מהלכים אמיצים שהעזו לשחק ברגש הכי חשוף שלנו בימים אלו - הרגש שלנו. "אי אפשר להיות כל היום ווג'רוף. לכולנו מגיע רגע אופטימי", נוזפת הדמות הבלתי נגמרת של אילן פלד בצופה על הספה, ומכניסה אותה למיוזיקל המבוסס על השיר האירוויזיוני "DING A DONG".
אני אחסוך מכולנו את הסיבות שלנו להיות ווג'רוף, הן מקיפות אותנו במהדורות החדשות, בתוכניות התחקירים ובכל יום שבו החטופים שלנו עדיין בעזה. לכן שורה כזו היא הפרעה שלא ציפיתי לה בתחום הפרסום שנזהר על כל שקל שהוא מוציא בימים אלו, במיוחד כשהוא מוציא מיליונים. אז נכון, במקרה של "מילקי" יש תעודת ביטוח: אם יש פרזנטור שיכול להוביל כזו אמירה אמיצה, הוא רק הדמות הטפלונית שיצר פלד ועוד באקסטזת שמחה של לפני 7 באוקטובר.
דרך סיטואציות יומיומיות הוא מלמד אותה לסחוט לימונדה מהלימונים הקטנים של החיים, אבל לדבר על רגעים אופטימיים? לחזור לימי ה"טרילילי טרללה" העליזים? מישהו בשטראוס לקח פה הימור נועז. אגב, ניצול מדהים של טיימינג העיסוק בחיים של אליקו - אי אפשר להתעלם מהדמיון בין השניים.
גם בפרק החדש בסדרה ההולכת ונהיית קאלט של "הטורטלים", המסר כבר ממש משחק לנו בראש: "לא וואו לי", מתבכיין חי טורטל. "כיף לי, תענוג לי, הצגה לי לפעמים... אבל לא וואו לי". אז נכון, הגאונות היא בעצם העובדה שמהרגע הראשון מתקעקע לכולנו במוח הביטוי שהכי ישקף את מצב הרוח כנראה זמן רב, אבל גם בפרסומת הזו מותג מסחרי מסתכן בלשכנע אותנו שאם רק נוריד אפליקציית איכות חיים - הולך להיות לנו וואו ממחר. רק נסמן "וי" על סחיטת הלימון המגעילה שנוזלת דרך המרפק - עוד רגע אסי-כהני מדהים בקריירה.
וזה לא שהמסך שלנו לא מנסה לצחוק ולהצחיק גם בתקופה הזו, "ארץ נהדרת" ו"זהו זה" כבר מזמן שחררו כל רסן, תוכניות כמו "שנות ה־90" צווחות מבטאים - אבל כשזה מגיע לברייק הפרסומות ושמישהו הולך להרוויח מלהגיד לנו "יאללה, צאו מהבאסה", העסק תמיד הרבה יותר רגיש. בעידן שבו הרשתות רותחות מכל אמירה, אפשר לדמיין סערת צרכנים שמבקרת את הטאלנטים ש"לא וואו" להם כרגע, עד כדי גניזה של פרסומות כאלו.
גילוי נאות: הכותב משמש לעיתים פאנליסט בערוץ 14 ובכאן 11
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו