הטלוויזיה יכולה גם לעזור: זוג הלסביות החליט להתחתן לאחר הטיפול זוגי בתוכנית

העונה החדשה של "טיפול זוגי" חוזרת למסך הערב - ובמוקד יעל ולירון לביא, זוג לסביות מיפו שבאות לדבר על משבר ביחסים • "זה נתן הרבה כלים להתמודד בתוך הקונפליקטים שעולים"

יעל ולירון. צילום: מתוך הסדרה

יש עם מי לדבר: אחרי חמש שנים ביחד, הגיע המשבר הזוגי המשמעותי בחייהן של יעל ולירון לביא, זוג לסביות מיפו שיש להן שלושה ילדים. במקום לפרק את החבילה הן החליטו להשתתף בעונה החדשה של "טיפול זוגי" עם המטפלת שרי לביא (הערב, "כאן 11").

"בהפקה חיפשו מטפלת חדשה ואנחנו הגענו לטסטים שלה, ומשם הכל התגלגל", מספרת לירון. "כבר בשלב הזה כן הייתה אופציה כזאת שנשתתף, אבל חששנו ואמרנו שנראה איך נרגיש, ורק אז נחליט".

מה, בעצם, גרם לכן לחשוב על טיפול אחרי חמש שנים יחד?

יעל: "חשבנו שאנחנו לא צריכות טיפול זוגי, ויום אחד אחרי שצפינו בגרסה האמריקנית של הסדרה, לירון שאלה אם אני חושבת שאנחנו צריכות טיפול ואני עניתי שלא. באותה התקופה הייתי בהיריון, ואחרי שילדתי הבנו שאנחנו דווקא כן צריכות טיפול זוגי, וזה עוד היה בחינם תמורת צילום".

בטיפול שלכן עלו נושאים שהם רלוונטיים רק לזוגות חד־מיניים?

יעל: "עלו בטיפול עצמו סוגיות שהן רלוונטיות להרבה זוגות, בלי קשר למשיכה המינית שלהם, אבל היו גם נושאים שרלוונטיים רק ללסביות או להומואים, כי יש שם הרבה עיסוק סביב המשפחה שלי וחוסר הקבלה שלהם אותי".

מתוך העונה הקודמת של "טיפול זוגי", צילום: כאן 11

למרות חוסר הקבלה שלהם החלטת לפתוח את זה על המסך?

"הזווית שבה דיברנו על הדברים היא הכאב והקושי שלי, ולא בהכרח המרמור והכעס שלי עליהם, אלא המקום שבו זה פוגש את לירון ואותי, לא זה שהם לא מקבלים אותי. אני חושבת שזה נתן לי להרגיש יותר ביטחון שזה עולה על המסך".

יש הרבה הומואים ולסביות שלא מקבלים אותם, שמעדיפים להצניע את הזוגיות.

יעל: "ממש לא אצלנו. גם לא התייעצתי עם אמא שלי כשהחלטנו להתחתן ונתנו לה אופציה להגיע".

אתן שנה בערך אחרי הצילומים, הטיפול עזר?

לירון: "השנה שאחרי הטיפול הייתה השנה הכי קשה שהייתה לנו, אבל שרדנו אותה, ובסופה אנחנו מתחתנות -  והחתונה בחודש הבא. הטיפול הזה מכניס את הזוגיות למקום יותר מורכב אפילו, אבל גם נותן הרבה כלים להתמודד בתוך הקונפליקטים שעולים, ובמובן הזה הצלחנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר