מתוך "אווטאר: כשף האוויר האחרון". צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

הסדרה הבאה שתתמכרו אליה כבר כאן: "יצרנו פה משהו אחר"

"אווטאר: כשף האוויר האחרון" מקבלת עיבוד לייב אקשן מצופה בנטפליקס – ומעריצי סדרת האנימציה הקלאסית כבר לא יכולים לחכות • עם תקציב של כ-120 מיליון דולרים, כוכבי הסדרה באקסטזה: "שמחים לקחת בזה חלק"

בשנים האחרונות נוצרה מגמה שבה סדרות עבר רבות מקבלות אתחול שמעניק להן חיים חדשים - ולא פעם הוא זוכה להצלחה גדולה יותר מהמקור. אחת מהסדרות המצופות ביותר מבין אלו היא "אווטאר: כשף האוויר האחרון", עיבוד לייב אקשן חדש לסדרת האנימציה הקלאסית, שעלתה לשידור בשנת 2005.

הסדרה עוסקת בכשף האוויר אנג, שלומד כיצד לשלוט בארבעת היסודות (מים, אדמה, אש ואוויר) כדי להחזיר את האיזון לעולם שמותקף בידי אומת האש, כשלצידו חבריו, האחים סוקה וקטרה.

מייד עם שידורה הפכה הסדרה המקורית לתופעה של ממש, וזכתה לשבחים רבים בזכות עיסוקה בנושאים בוגרים, שבדרך כלל לא מופיעים בסדרות לקהל צעיר - כמו רוחניות, מלחמה, העצמה נשית, הדרה חברתית, גורל, רצון חופשי ועוד.

טשטוש הגבולות בין עולם הבוגרים לזה של הצעירים הביא לסדרה הצלחה גדולה שממשיכה גם כיום, אף על פי שהסתיימה לאחר שלוש עונות בלבד (לבקשת יוצריה). אחרי שנים רבות של ציפייה, התוכנית תעלה מחר (חמישי) בנטפליקס בעיבוד חדש ומצופה במיוחד, שתקציב הענק שלו מוערך בכ-120 מיליון דולר.

ישחזרו את הקסם? מתוך "אווטאר: כשף האוויר האחרון", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל


לרגל עליית הסדרה לשידור, כוכבי "אווטאר" השתתפו במסיבת עיתונאים מקוונת שבה סיפרו על האחריות שהרגישו בהשתתפות בסדרה המבוססת על הצלחת ענק קודמת.

הרגשתם את הלחץ של המעריצים?
"זו סדרה כל כך אהובה, שאני יכולה להבין מאיפה מגיע הלחץ הגדול של המעריצים - אנחנו רוצים לעשות איתה צדק", אמרה גיאוונדיאו, השחקנית המוהיקנית שנבחרה לגלם את כשפית המים קטרה. גם גורדון קורמייה בן ה-14, המגלם את דמותו של אנג, אמר דברים דומים: "המעריצים חיכו זמן רב לעיבוד הזה - זה היה צריך לקרות מזמן, אבל אני שמח שזה קורה ושאני לוקח בזה חלק".

מי שצפה בזמן אמת בסדרה המקורית כאדם בוגר הוא דניאל דיי קים הוותיק (לנצח ג'ין-סו קוון מ"אבודים"), שבעיבוד החדש מגלם את הנבל, שליט האש אוזאי. "צפיתי בה עם בני כי, הוא העריץ אותה ורציתי להיות אבא טוב", הוא אומר. "לאנשים יש היכרות עם החומר המקורי, כך שעם האפקטים המודרניים וצוות השחקנים האותנטי (רוב כוכבי הסדרה הם שחקנים ממוצא אסיאתי או ילידי; ע"א), שמתאים לרוח המקורית של התוכנית, הצלחנו ליצור פה משהו חדש".

"המעריצים חיכו לזה זמן רב". קורמייה כאנג ב"אווטאר: כשף האוויר האחרון", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל


גם איאן אאוסלי צפה ב"אווטאר" כששודרה, אך הוא עשה זאת כילד - מה שלדבריו הכין אותו לקראת תפקידו כסוקה השטותניק, מהדמויות האהובות ביותר בסדרה המקורית. "לכל אחד יש דמות אחרת שהוא יכול להתחבר אליה, ואני פשוט התחברתי לסוקה, שמסתיר את הפגיעוּת שלו באמצעות הומור ומנסה להגן על הקרובים לו. רציתי להיות כמוהו", סיפר.

גיאוונדיאו צפתה גם היא בסדרה בילדותה, ומאז ומעולם מצאה את עצמה מזדהה במיוחד עם דמותה של קטרה. "כילידה אמריקנית, זה היה מאוד נדיר לראות את 'עצמי' בטלוויזיה. היא מודל לחיקוי מאוד מגניב ועוצמתי".

"לכל אחד יש דמות שאפשר להתחבר אליה". מתוך "אווטאר: כשף האוויר האחרון", צילום: באדיבות נטפליקס ישראל
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו