פגישה של רוני קובן עם ינון מגל היא בגדר קרב תרנגולים לבידור המחנות הפוליטיים

"אני לא מאמין שאתה מצלצל למישהו כדי להיזכר בביקורת על נתניהו, זה על גבול הפתאט", אמר קובן, כשדנו השניים בגיבויו המלא של ינון מגל בראש הממשלה • כל אחד מהם ניסה להתחבב עוד יותר לבייס אליו הוא שייך, לכן לא היה מפתיע שבסיום הראיון הם הסכימו לא להסכים

רוני קובן וינון מגל. צילום: צילום מסך מהתוכנית "פגישה עם רוני קובן"

לקרב תרנגולים יש חוק אחד מוחלט: חייב להיות מנצח. המנצח הוא התרנגול שנשאר בחיים, והמפסיד הופך לשניצל. הערב (שלישי) נתנו בכאן 11 קרב תרנגולים לתפארת. שני תרנגולים עם כרבולת מנופחת, צוואר זקוף ומקור מחודד נזרקו לזירה כדי לבדר את הקהל. בפינה השמאלית רוני קובן, בפינה הימנית ינון מגל, ושניהם ניקרו זה לזה במוח עד שנגמר הזמן. תרועת ניצחון לא נשמעה.

התרנגולים של היום לא באמת מעוניינים לנקר ליריביהם את המוח, אלא בעיקר להתחבב על הבייס שלהם

מאוד ברור מה גרם למגל, אחד שמאוהב במצלמה אבל לא מתראיין הרבה, לבוא לעימות עם קובן בתוכנית הראיונות שלו "פגישה". בדיוק כמו רה"מ נתניהו, גם מגל מבין כי כמה שהתקשורת הממוסדת תחבוט בו יותר - ככה הוא יתחזק; והרי אין מישהו טוב יותר מרוני קובן כדי לייצג בעיני הבייס את המראיין השמאלן האליטיסט.

וקובן? מהופנט מהכריזמה המגלית ומשתוקק לרייטינג, היה ברור לו מראש כי מדובר בקרב שווה כוחות. קובן הוא מראיין בחסד. יודע להתווכח, להתעקש, לכוון את השיח כרצונו; לזהות התחמקויות, פופוליזם ובולשיט ומייד לנופף בדגל אדום מול הפרצוף של מגל. ובאמת, היה זה קרב תרנגולים כה לוהט ואינטנסיבי, עד שבשיאו סינן קובן בציניות: "וואי, בעצם יכולתי להשתלב ב'הפטריוטים'".

אבל התרנגולים של היום לא באמת מעוניינים לנקר ליריביהם את המוח, אלא בעיקר להתחבב על הבייס. אם יש משהו משותף לקובן ולמגל, זה שבמשך 42 דקות של ראיון שניהם הקפידו לדבר למחנה שהם לכאורה מייצגים. מגל תקף את קובן שגילם עבורו את "התקשורת", הסית נגד "השמאל" וחיבק את "עם ישראל". לסיכום הוא התנצל פה ושם, ואז אמר: "אחרי 7 באוקטובר עשיתי חשבון נפש, והגעתי למסקנה שאני צודק".

ינון מגל חד משמעי - תומך בנתניהו, צילום: מתוך התוכנית פגישה עם רוני קובן ששודרה אמש בכאן 11

וקובן? הוא הקריא מהכרטיסיות שהחזיק את כל המילים הקשות והביקורות ישר בפרצוף של מגל, ואז דחק את המרואיין לפינות שמהן התקשה לצאת ("מי אחראי יותר למחדל, אלוהים או נתניהו?"). בשיא המפגש התעקש קובן לשמוע מתי מגל העביר ביקורת על ראש הממשלה, אך זה לא זכר. הקרינג' נגמר רק אחרי שמגל התקשר לקבל עזרה מחבר, נזכר במקרה ספציפי והוסיף: "כל הבייס היה אז נגדי".

"לא שכנעת אותי", סיכם קובן, ומגל השיב: "באמת? אז אתה מוטה". ככה כל צד יצא מבסוט - קובן השפיל אותו ב"אני לא מאמין שאתה מתקשר למישהו כדי להיזכר בביקורת על נתניהו, זה על גבול הפאתט"; ומגל הוכיח למי שצריך כי שוב - כל מה שמעניין את התקשורת השמאלנית זה להתעסק בביבי ולהשפיל ימנים. כל תרנגול חזר ללול של הבייס שלו בחזה נפוח ועם סימני ניצחון על כרבולתו.

הקריא מהכרטיסיות שהחזיק את כל המילים הקשות והביקורות ישר בפרצוף של מגל, וסיכם: לא מאמין, צילום: צילום מסך מתוך התוכנית פגישה עם רוני קובן בכאן 11

אבל קרב התרנגולים לא הוכרע. לא קובן ולא מגל גמרו אותו מדממים על האדמה. להפך - כל אחד ניצל את הבמה כדי להראות לבייס שהוא יודע להילחם, שהוא מסוגל לנקר ליריב את המוח ולמצוא חן בעיני המחנה שלו, כך שיוכל להכריז: ניצחתי. אבל בעצם זה לא היה יותר מתיקו מפואר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר