ואיפה היו בני האדם בשבעה באוקטובר? מופע האימים של ינון מגל

מגיש הפטריוטים אמנם האשים את "השמאל" בעליהום שחולל, אך בפועל מי שזעם על אמירתו המחרידה היו יהודים טובים משמאל וימין, חרדים, דתיים וחילונים • למרות שמגל מתבטא כאדמו"ר הוא אינו אדם דתי והרזומה שלו בתחום המוסר אינו מרשים - יש עבירות שהוא עושה להן הנחות, שם אלוהים נמצא ואפילו בעד, ויש עבירות מחרידות כמו פסל בודהה שמציקות למגל בעין

ינון מגל על פסל הבודהה || צילום מסך

אמש, בזמן שיא של התוכנית הפופולארית של הפטריוטים ששברה שיאי צפייה פעם אחר פעם, אמר ינון מגל, כוכב התקשורת הבלתי מעורער של הערוץ על המסיבה ברעים: "עבר מספיק זמן בשביל שאני אוכל להגיד את מה שיושב לי על הלב כבר הרבה זמן - לי מאוד מאוד מאוד הפריע שאנשים רקדו שם עם פסל של בודהה".

תשובתו של מגל לעליהום התקשורתי שנוצר בשל דבריו מקוממת הרבה יותר. "לא הבנתי מה פיד שמאל כל כך התרגש מכך שאמרתי שהפריע לי שאנשים בנובה רקדו עם פסל של בודהה", כתב. "כן. אני יהודי. דוס. אמוני. רליגיוזי. ופסל של בודהה מסמל עבורי עבודה זרה. וזה מפריע לי. פשוט. מותר לי?".

חדי העין יבחינו במילה "שמאל" שהשחיל מגל לתשובתו. האמת היא שמי שזעם על אמירתו המחרידה היו יהודים טובים משמאל וימין, חרדים, דתיים וחילונים. אנשים רבים שאינם מתיימרים לדעת חשבונות שמיים וכבני אנוש הדבר היחיד שמפריע להם היא העובדה שאנסו ושחטו שם מאות אנשים. לא איך ועם מה הם רקדו לפני.

רכבים שנותרו אחרי הטבח במסיבת הטבע ברעים "נובה" (ארכיון), צילום: אי.אף.פי

למרות שמגל מתבטא כאדמו"ר הוא אינו אדם דתי והרזומה שלו בתחום המוסר אינו מרשים. הוא חילוני, מסורתי, שגר בתל אביב ואכילת הטריפות של נתניהו לא מטרידה אותו בימים שבשגרה. גם לא עברו של אייל גולן, או פרשיות המוסר שנקשרו בשמו של בנו של ראש הממשלה.

החלוקה הצינית הזו של האסון הגדול בתולדות המדינה לא מקרית והפיכתה לקיטוב פוליטי המבדיל בין שמאל לימין היא צינית, מטרידה ומסוכנת. בהופעה אחרת בפטריוטים ציטט מגל בדבקות רב שענה למי ששאלו אותו היכן היה אלוהים בשבעה באוקטובר, שהוא אינו נמצא היכן שלא רוצים אותו. שוב, ניסיון לתלות באנשים טובים ישרים ותמימים את האשם באסון המזעזע שאירע בעוד הם אינם מצליחים להתאושש מהזוועות, מפונים, זרוקים ומדממים. נושמים שכול, אוכלים מוות.

הפטריוטים, צילום: אפרת אשל

לשיטתו של מגל, המאמין באל זועם שמשלם באופן אכזר ומידי במי שאינו מציית לכל המצוות הכתובות בתורה, אלוהים אינו נמצא גם היכן שמטרידים נשים במקום העבודה. הוא אינו נמצא היכן שמשקרים, גונבים, משפילים ומכאיבים, לא שומרים שבת, ומבלים. יש עבירות שמגל עושה להן הנחות. שם אלוהים נמצא ואפילו בעד. ויש עבירות מחרידות כמו פסל בודהה, שמציקות למגל בעין.

איננו יודעים היכן היה אלוהים בשואת שבעה באוקטובר. אך אנו יודעים שישנם סימני שאלה רבים באשר לשאלת היכן היו בני האדם שהיו אמונים ומופקדים על ביטחון המדינה. החל מעצימת העיניים מול אזהרות מפורשות של גורמי מודיעין ותצפיתניות שהתחננו שיקשיבו להן. איך אמרה ראומה קדם שבתה ושלושת נכדיה נשחטו: "זו אינה גזרה משמיים, זה מחדל מעשה ידי אדם". וכדי לכסות על מחדל מעשה ידי האדם הזה, יש שישתמשו בנבזיות בטבח לקיטוב פוליטי בין ימין לשמאל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר