לא תוכלו לקום מהספה - בקטע טוב: כל הסדרות השוות לחודש ינואר

ינואר 2024 צפוי להחזיר את המצב למסלולו התקין - לפחות על המסך הקטן • הממליץ הסדרתי נואש לקצת אסקפיזם, וסוף סוף מקבל מנה גדושה ממנו

"אדוני האוויר". צילום: אפל טי וי

עיבוד נוסף של נטפליקס לספר של הרלן קובן; הסדרה המדוברת למבוגרים מבית היוצר של מארוול; שובו המפתיע של הדובון הכי חצוף שפגשתם ואפוס המלחמה המושקע של סטיבן ספילברג, טום הנקס ואפל. אחרי כמה חודשים שחונים בכל הקשור להיצע טלוויזיוני חדש וראוי, ינואר 2024 צפוי להחזיר את המצב למסלולו התקין - לפחות על המסך הקטן. הממליץ הסדרתי נואש לקצת אסקפיזם, וסוף סוף מקבל מנה גדושה שלו.

1 בינואר

"הרלן קובן: הטעות כולה שלך" (נטפליקס)

נטפליקס מתרגמת למסך הקטן את ספרו ה-29 של הסופר האמריקני הנודע, במה שכבר הפך למסורת כמעט שנתית. והפעם: מאיה (מישל קיגן, "קורוניישן סטריט"), חיילת לשעבר, חושפת קנוניה קטלנית שבה מעורב בעלה המנוח-לכאורה (ריצ'רד ארמיטאג', כוכב שתי סדרות נטפליקס-קובן הקודמות - "אדם זר" ו"תישאר קרוב"), ובמקביל מקרה רצח נוסף מטלטל את בני המשפחה. ובואו, אף אחד לא יהיה מופתע אם יתגלה קשר בין שני מקרי המוות (לכאורה, כן?) האלה. כל מילה נוספת תיחשב לספוילר, והצפייה בטריילר היא על אחריותכם בלבד. 8 פרקים.

4 בינואר

"האחים סאן" (נטפליקס)

ברוס סאן (סאם סונג לי) הוא בחור אמריקני שגרתי, יבשושי ודי בינוני, ממוצא טאיוואני. מסוג האנשים שלעולם לא יקבלו תפקיד ראשי בסדרת אקשן חדשה ומדוברת של נטפליקס, לצורך העניין. אבל כשברוס מגלה את הסיבה האמיתית שמשפחתו עברה, או ליתר דיוק, נמלטה ללוס אנג'לס מהמדינה האסייתית הצפופה, הדברים מתבהרים. מתברר שיש לסאנים קשר הדוק לארגון פשע חסר רחמים ממולדתם, ועכשיו העבר המדמם של המשפחה מתחיל להיחשף. החבר'ה הרעים מגיעים לאמריקה כשהם חדורי נקמה, כמו גם אחיו המסתורי של ברוס, צ'ארלס (ג'סטין שיאן), שמתגלה בעצמו כגנגסטר עם קבלות. אפילו אמא-איילין (זוכת האוסקר מישל יאו), מתגלה כלא פראיירת בעליל. "האחים סאן" מסתמנת כפצצת אדרנלין מתקתקת שמשלבת סצנות אומנויות לחימה מרהיבות, עלילה פתלתלה ולא מעט הומור שחור. היא גם המועמדת המובילה שלנו לזכייה בתואר סדרת הבינג' הלוהטת של החורף - נעדכן בהקדם. 8 פרקים.

10 בינואר

"אקו" (דיסני+)

הסדרה החדשה שמתרחשת בפינה אפלולית ביקום הקולנועי של מארוול מנסה לעשות משהו שונה, והתזמון לא יכול להיות נכון יותר. אחרי שורה של כשלונות ואכזבות גנריים ושבלוניים ("פלישה סודית", "המארוולס" ועוד), "אקו" - בכיכובה של אנטי-גיבורה חירשת שניחנת ביכולת להעתיק טכניקות לחימה של אנשים אחרים - היא הסדרה הראשונה של אולפני מארוול שמיועדת, תחזיקו חזק, למבוגרים. צפו לטון בוגר ולאלימות ברוטלית שלא היתה מביישת את סדרות מארוול המוקדמות של נטפליקס כמו "דרדוויל", ואולי גם תופתעו לגלות שלפחות שתי דמויות מאותה סדרה יופיעו גם ב"אקו".

ועוד משהו קטן: אם התיאור או שם הדמות נשמעים לכם מוכרים, זה מפני שאקו, בכיכובה של השחקנית אלקווה קוקס (שהינה חירשת גם בחיים האמיתיים), כבר הבליחה ב"הוקאיי" של מארוול, ועכשיו היא מקבלת סדרה משלה. 5 פרקים (שיושקו כולם בדיסני+ בבת אחת, ולא פרק בשבוע כמקובל).

11 בינואר

"נקודת שבירה" (yes ו-HOT)

מיני סדרה בריטית שמציגה את הצד האפל של עולם הספורט. ג'סטין (אלה לילי היילנד) היתה בעברה עילוי טניס, עד שפציעה קשה גדעה את הקריירה הנוצצת שלה ואילצה אותה לתלות את המחבט ולשוב לעיר הולדתה. חמש שנים מאוחר יותר, אוזרת ג'סטין אומץ ומאשימה את המאמן המיתולוגי שלה (איידן טרנר, "כמעט אנושיים", "פולדארק"), שעדיין חזק במקצוע, בהתעללות מינית. המערכה הזו, כך מסתמן, לא תסתיים במגרש, ובטח לא באופן ספורטיבי. 6 פרקים.

12 בינואר

"טד" (yes)

דובון האנימציה החצוף חוזר למסכים בסדרת פריקוול שקודמת לשני סרטי הקולנוע מ-2012 ו-2015. אף אחד לא הזמין סדרה כזו? הכל טוב, כי טד לא שואל אתכם גם ככה. זה בדיוק השטיק שלו, וככה אנחנו אוהבים אותו. העלילה מתרחשת ב-1993 ומתמקדת בטד הצעיר (עדיין בקולו של היוצר סת' מקפרלן), שמתגורר עם ג'ון - "הבתול האחרון בבית הספר" (מקס בורקהולדר, שלימים יתבגר להיות מארק וולברג), הוריו ובת דודתו. צפו להרבה בדיחות אינפנטיליות והומור הכי לא פוליטיקלי קורקט מכאן ועד בוסטון ובחזרה, אבל שוב - ככה אנחנו אוהבים את זה, לפחות מדי פעם. לא צפיתם בסרטים ולא בטוחים אם "טד" מתאימה לכם? הטריילר הלא מצונזר מספק טעימה מייצגת (ולא מומלצת לילדים). 8 פרקים.

17 בינואר

"דודג'ר" (דיסני+)

סדרת המשך ל"אוליבר טוויסט" שמתוארת כ"קומדיה שחורה פרועה"? כן, גם אנחנו הרמנו גבה, אבל הקונספט מסקרן: הכייס הערמומי ג'ק דוקינס (תומאס ברודי-סנגסטר, "משחקי הכס"), לשעבר חברו הטוב של אוליבר ומנהיג כנופיית הילדים מספרו המפורסם של צ'ארלס דיקנס, זנח את חיי הפשע לטובת קריירה מצליחה של מנתח מכובד.

הטוויסט (!) בעלילה: כשדמות מוכרת ומאיימת מהעבר חוזרת לחייו של דוקינס ומאלצת אותו לשוב להיות אותו "דודג'ר" חמקמק מלפני כל אותן שנים, הגיבור שלנו מתחיל לחשוב מחדש על סדרי העדיפויות שלו בחיים. וכל זה עוד לפני שגילינו איך אוליבר טוויסט עצמו קשור לסיפור. מה, לא מסקרן? 8 פרקים.

26 בינואר

"אדוני האוויר" (אפל TV+)

סטיבן ספילברג וטום הנקס חוזרים לשתף פעולה ומפיקים יחד את דרמת המלחמה המדוברת והמושקעת הזו, בדיוק כפי שעשו ביצירות המופת "אחים לנשק" ו"הפסיפיק". הפעם מופנה הזרקור לעבר מפציצי חיל האוויר האמריקני במלחמת העולם השנייה, ובטייסים האמיצים שיושבים בקוקפיט. עם תקציב הפקה של מאות מיליוני דולרים (כסף קטן בשביל אפל) ונבחרת מרשימה של שחקנים צעירים שמונה בין היתר את אוסטין באטלר ("אלביס"), שוטי גטווה ("חינוך מיני", דוקטור הו"), בארי קיוגאן ("נצחיים", "רוחות אינשרין") ועוד רבים ומבטיחים, באמת שאסור למיני סדרה האייקונית-בפוטנציה הזו לפספס... לא את החצר האחורית של היטלר ולא את פרסי האמי וגלובוס הזהב של השנה הבאה. 9 פרקים.

חוזרות ושוות

העונה השנייה של "חקירה במצולות" תכה גלים ב-2 בינואר ב-yes וב-HOT; העונה השנייה של "פרויקט לזרוס" תסובב את השעונים לאחור ב-4 בינואר ב-yes; העונה השלישית והאחרונה של "לה בראה" (אולי) תוציא אותנו מהבור ב-10 בינואר ב-yes; העונה הרביעית של "בלש אמיתי" תחשוף את האמת (עם ג'ודי פוסטר בתפקיד הראשי) ב-15 בינואר ב-yes , ב-HOT ובסלקום TV; העונה ה-12 של "שיקגו Fire" תוריד חתלתולים מהעץ ב-18 בינואר ב-yes; העונה השנייה של "התייר" תשלח גלויה הביתה ב-21 בינואר ב-yes וב-HOT.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר