"רק כי אני יהודייה": השחקנית הביעה תמיכה בישראל – ופוטרה

טארה סטרונג, שמאחוריה רקורד עשיר כמו "איש משפחה" ו"בנות הפאוור פאף", פוטרה לטענתה לאחר שפרסמה פוסטים התומכים בישראל •בחברת ההפקה מאשרים כי "ההחלטה הזו הגיעה בעקבות התכנים האחרונים של טארה ברשתות"

טארה סטרונג. צילום: מתוך ערוץ היוטיוב Great Big Story

טארה סטרונג, שחקנית ומדבבת קנדית אמריקנית יהודייה הביעה תמיכה בישראל ופוטרה. על פיטוריה למדה דרך ציוץ שפורסם ברשת.

סטרונג בת ה-50 היא מדבבת מועמדת "אמי" שרשימת הקרדיטים הארוכה שלה בתחום כוללת דיבוב בסדרות מצליחות דוגמת "בנות הפאוור פאף", "דובוני אכפת לי", המלך בבר", "איש משפחה" ועשרות סדרות מצליחות נוספות וכן תפקידי אורח בסדרות טלוויזיה.

עם תחילת הלחימה, שיתפה בחשבונות האינסטגרם והטוויטר שלה תכנים התומכים בישראל, מהלך שהוביל לטענתה לפיטוריה כמדבבת בסדרת האנימציה Boxton רק בשל היותה יהודייה.

"כרגע גיליתי על זה בטוויטר", צייצה סטרונג בשבוע שעבר על הדרך שבה גילתה שפוטרה, כאשר ציוץ בעמוד הסדרה הרשמי חשף כי ביל, הדמות שדיבבה בסדרה, תלוהק מחדש.

"פוטרתי רק כי אני יהודייה", צייצה סטרונג בתגובה לציוץ בעמוד הסדרה. "שמחה שעזרתי לכם לגייס את הכסף שלכם להתנעת הסדרה. בבקשה תאבדו את האימייל שלי ותתפללו עבור המשפחה שלי בישראל ובעזה ותתפללו לשלום", כתבה.

הציוץ המאשים של סטרונג זכה מחד למתקפה מצד גולשים פרו פלשתינים שיצאו נגדה במילים קשות, ומאידך גם לתמיכה מצד גולשים פרו ישראלים ויהודים שהסכימו איתה כי יהדותה ותמיכתה בישראל היו הגורם שהביא לפיטוריה, טענה שאחד מכותבי הסדרה הכחיש בציוץ נפרד כשטען כי מדבב הדמות הראשית השנייה וכן הוא עצמו יהודים.

בציוץ נוסף שעלה בעמוד הסדרה, ביקשו העומדים מאחוריה להבהיר את הדברים וכתבו: "כפי שחלקכם אולי שמעתם, טארה סטרונג כבר לא חלק מ-Boxton או Bandit Mill Animation ולא תדבב יותר את דמותו של היתום ביל. ההחלטה הזו הגיעה בעקבות התכנים האחרונים של טארה ברשתות, שכללו פוסטים עם מסרים מעוררי מחלוקת  לגבי חייהם של פלשתינים המושפעים מהסכסוך הישראלי פלשתיני.

"אנחנו מאמינים שהפלטפורמה הציבורית שלנו מחייבת אותנו להיות זהירים כאשר מדובר בתוכן שנאה וכזה שמכיל מידע שאינו מדויק המפורסם ברשתות, וזה כולל את הצוות והשחקנים שלנו. זו לא הייתה החלטה קשה. ליבנו עם הילדים הפלשתינים והישראלים והמשפחות המושפעות מהקונפליקט המתמשך הזה. לאנשים צריכה להיות היכולת לחיות בחופשיות מבלי להיות מאוימים כל העת בהתעללות ובטרור. אנחנו מתפללים לטוב".

מאז עלה הציוץ של סטרונג על פיטוריה עבר כבר שבוע, אך הוא ממשיך לייצר סערה ברשת עם אלפי תגובות.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Tara Strong‎‏ (@‏‎tarastrong‎‏)‎‏

אחד הציוצים שקיבל תהודה רבה היה של אנימטורית מהתחום, שחשה כי ציוציה של סטרונג בעד ישראל והלייק שעשתה למשפט "חמאס הם דעאש" הם "אסלאמופוביים". "טארה סטרונג משקרת לגבי סטודיו אנימציה עצמאי בגלל שפוטרה בשל היותה אסלאמופובית בצורה בוטה. היא כבר קיבלה תשלום כשהם החליטו לסיים את ההתקשרות איתה. היא שיקרה כשטענה שפוטרה כי היא יהודייה ויש כמה חברי קאסט יהודיים בצוות כיום.

"היוצר של הסדרה מקבל איומי מוות", המשיכה וצייצה, ואף הגדילה לטעון כי מדובר ב"שקר". "טארה טרם התנצלה על השקר הבוטה שלה לגבי הסיבה בגינה פוטרה. היא עושה את זה רק כי מדובר בחברה קטנה ויש לה כוח עליהם. אני מפצירה בכולם לדווח עליה".

במקביל לציוצים נגדה, סטרונג גם זכתה למאות ציוצים מחזקים שביקשו להבהיר לה כי הם מאמינים לטענתה. "זה גורם לדם שלי לבעבע. אני עומד לצידה כקולגה", צייץ גולש נוסף. "עכשיו כשאני יודע שאתם בעד חמאס ובעד טרוריסטים אני יכול להפסיק לתמוך בכם", הוסיף גולש אחר. "תתביישו. לפטר מישהי רק כי עשתה לייק לציוץ ועוד כזה שאומר את האמת", כתב מישהו אחר, שהתייחס לציוץ שהשווה בין חמאס לדאעש שסטרונג עשתה עליו לייק.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר