העונה הראשונה של "טיול לחמישה" הייתה סוד ליודעי דבר; כמו מסלול בתולי בעיר מתויירת שהרכיב מדריך טיולים מקומי. מדובר היה בדוקו־ריאליטי על נסיעה מאורגנת לאיטליה, ששודר לפני שנתיים בערוץ הטיולים (בהפקת ענני סטודיו), הפך לקאלט (ובצדק), והצמיח אפילו ליהוק ל"האח הגדול" (רחל בורטה).
ההצלחה שידרגה את התוכנית הזו בעונה חדשה, שצולמה בארץ, ובמשבצת שידור השבוע בכאן. הרעיון הבסיסי נותר כפי שהיה - חמש דמויות משמשות בתורן על תקן מדריכי הקבוצה, האחרים מנקדים, ומי שמקבל בתום השבוע את הציון הגבוה ביותר זוכה בחופשה. בקיצור, "בואו לאכול איתי" במהדורת המטיילים.
אולם משהו מגמגם במהדורה התאגידית של ריאליטי הטראש - הקסם הראשוני התאדה. בפרקים החדשים בולטות בעיקר דמויות שמגדירות עצמן בתור "אושיות תוכן", "יוצרי תוכן" או "אושיות רשת". שמתם לב כמה פופולרי נהיה המונח "אושיה" בקרב סלבס וכאלה שרוצים להיות? מכיוון שאין תהליך שמסמיך אנשים להיהפך לאושיות - הרי שכל מי שמגדיר עצמו כך גם נקרא "אושיה" ואין לנו מה לעשות בנידון. בימינו "אושיות" הן אנשים שמנסים להתפרנס מלהיות עצמם, והתוכן שהם מייצרים הוא תיעוד חייהם השגרתיים.
על פי המילון, המילה אושיה מתארת אדם חשוב ונודע בתחומו. אך היא מזמן איבדה פרופורציות. גם המונח "יוצר תוכן" או "כוכב רשת" מתאר היום כמעט כל אדם עם סמארטפון. "אנחנו כוכבי רשת במקצוענו", הבהירו לצופים זוג הטיקטוקרים החלול (מיכאל וירדן) שהשווה את עצמו לקרדשיאנס. "אני חושבת שאני הרבה יותר מעניינת ממנה", הצהירה ברצינות האושיה, שהגתה את השם כ"קירדישיאן".
מולם ליהקו איזו מישהי שקוראת לעצמה "אושיית תוכן", והיא הסבירה להם את ההבדל: "יש תוכן מצחיק, שזה מה שאתם עושים, ויש תוכן עמוק. לתקוע גרעפס זה פחות עומק". ועדיין, לכל האושיות הללו יש לפחות משהו אחד משותף - כולם שואפים להתפתח ולגדול, להפוך מסתם אושיות תוכן לאושיות ריאליטי של ממש. הכי שווה להיות אושיית ריאליטי.
וככה "טיול לחמישה" הפכה למלחמת בוץ על זמן המסך. על מנת לגנוב פוקוס כולם עוקצים בשנינות, מתנשאים, מזלזלים, מתווכחים, מתאמצים להצחיק וחולמים להתפרסם ולהתעשר. המנצח יהיה מי שילוהק לעונה הבאה של הריאליטי הבא.
טיול לחמישה - עונה 2, ראשון עד חמישי בכאן 11 (22:45)
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו