פותחת את הלב: גל מלכה חושפת את השבר המשפחתי הגדול

השחקנית חוזרת למסך ותשחק את הפונדקאית בסדרה החדשה של קשת, "בגוף שלישי" • בראיון היא מספרת על האתגרים מאחורי הקלעים, על המשחק לצד יהודה לוי ורותם סלע, ומשתפת: "זו דמות שפוגשת אותי בהרבה סיטואציות בחיים"

גל מלכה. מתוך הסדרה, צילום: מיכאל טומרקין

השחקנית גל מלכה, שפרצה בתפקיד חגו ב"המפקדת", תשוב הערב למסך בסדרת הדרמה המסקרנת "בגוף שלישי", לצד יהודה לוי, ליאור רז ורותם סלע.

בהשקעה של כ-100 מיליון שקל: קשת חשפה את הסדרות שיעלו ב-2023
צפו: כוכבת "המפקדת" חוגגת במסיבת רווקות

מלכה תגלם את דמותה של חן בן עטר (28), אם חד־הורית לאורי, ילד רגיש בן 10. הוא הדבר החשוב ביותר בחייה, והיא תעשה עבורו הכל - לפחות זה מה שהיא אומרת לעצמה. חן היא אישה שמתנהלת בעולם בלי גב כלכלי או תמיכה רגשית, ובלי תוכנית מסודרת שתחלץ אותה מהמצב הזה. הפונדקאות נראית לה כמו פתרון קסם שיוביל אותה לחיים עצמאיים ומסודרים. אבל חן לא מביאה בחשבון שאת העבודה הזאת אי אפשר לעזוב באמצע, כמו שהיא רגילה.

"הגעתי לאודישן הראשון כמו שאני מגיעה לכל האודישנים, אבל משהו קרה בטקסט הזה", היא מספרת. "כשאני קוראת, אני מבינה מתי זה איכותי וטוב, ומתי לא - ושם מייד הבנתי שזה ממש טוב".

איך היה האודישן?
"באודישן הראשון עבדתי עם הבמאי שי קפון בערך שעה, כי הוא רצה לראות את המנעד שלי, ובזמן הזה גילינו עומקים וצד יותר בוגר שלי. זה משהו שקיים בי שלא ראינו עד היום".

מה אפשר להגיד על הדמות?
"זו דמות מאוד עמוקה עם המון רבדים שעברה לא מעט בחיים, והזדהיתי איתה בהרבה מצבים - בעיקר במורכבות של החיים שלה. היא כל הזמן עוברת בין עבודות ורודפת אחרי כסף כדי לספק את הרצונות של הילד שלה, וזו מורכבות שפוגשת אותי בסיטואציות שחוויתי בחיים".

באיזה מצב?
"כשאבא שלי נהרג בתאונת דרכים אמא שלי התאלמנה, ותמיד היה לה רצון לקנות לנו את הדברים הכי שווים כדי שלא נרגיש חוסר. לקחתי ממנה הרבה השראה לתפקיד הזה. לא הייתי פונדקאית בחיי האמיתיים, אבל מצאתי את הרגשות האלה דרך מקרים אחרים מהחיים".

גל מלכה ורותם סלע. "בהתחלה חששתי, כי אני משחקת עם שני הכרישים הגדולים במדינת ישראל", צילום: מיכאל טומרקין

פגשת פונדקאיות בהכנה לתפקיד?
"דיברתי עם פונדקאיות, ראיתי סרטים ונפתחתי לעולם מדהים ומרגש. הן מלאכיות בלבן בשביל הזוגות שהן מביאות עבורם את הילד. תחום הפונדקאות הוא מסודר וקשה להתקבל להיות פונדקאית, אבל אצלנו בסדרה חן עושה את זה בשביל הכסף, ולא בשם האידיאלים".

את יכולה לדמיין את עצמך עוברת תהליך כזה?
"אני עוד לא מצליחה לראות את עצמי כאמא, אז אני בטח לא יכולה להגיד אם אני יכולה להיות בהיריון בשביל אחרים. זה לתת את הגוף שלך ואת עצמך למישהו אחר. אין הרבה אנשים שמסכימים לעשות דבר כזה. יש סיפוק ענק ואושר גדול, וצריך להגיע למקום מאוד גבוה כדי לעשות דבר כזה - והלוואי שאצליח להגיע לשם".

איך היה עם רותם, יהודה וליאור?
"בהתחלה חששתי, כי אני משחקת עם שני הכרישים הגדולים במדינת ישראל. ישבתי ביום הראשון ולא ידעתי איך להתנהג, אבל ברגע שהם פתחו את הפה ודיברו איתי - כל מפלס הפחד ירד. נתנו לי תחושה חברית ושיתופית, הם היו כנים ופתוחים והיה לי מאוד נעים לשחק איתם. בתקופה הזאת בעיקר למדתי מהם".

אי אפשר בלי לשאול על העתיד של חגו.
"בזכותה אני מועמדת לפרסי האקדמיה לשחקנית המשנה הטובה. חגו עשתה דרך מדהימה, ואני מקווה שהיא תחזור. אתה רואה את 'המפקדת' ממשיכה בלעדיה?! נו, באמת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר