אחרי 20 שנה: סדרת ההמשך הזו היא מהטובות שראינו

אז נכון שאי אפשר להתחרות עם העבר, אך למזלה של "מופע שנות ה־90", סדרת הבת של "מופע שנות ה-70" המיתולוגית, הא מצליחה במה שאחרות כשלו: לייצר גרסה עדכנית ומהנה, מצחיקה וכיפית כמעט כמו המקור

הסדרה החדשה מוצלחת ממה שחשבתי. אריק ודונה, "מופע שנות ה-90", צילום: נטפליקס

בקרב הדור שהתבגר מול המסך בסוף הניינטיז תמצאו הרבה אנשים, ואני בתוכם, שיודו כי מתישהו בצעירותם חלמו להיות חלק מחבורת הנערים של "מופע שנות ה־70", שהתאספה במרתף של משפחת פורמן בעיר הדמיונית פוינט פלייס. וכשהתחושה הנ"ל משותפת לאנשים רבים מכל העולם, אז קל להבין איך הסיטקום הצנוע ההוא נהיה הצלחה בינלאומית מסחררת. כזו ששודרה במשך שמונה עונות, מ־1998 ועד 2006, והצמיחה כוכבי ענק כמו אשטון קוצ'ר, מילה קוניס ולורה פריפון.

"מופע שנות ה-90", צילום: נטפליקס

זו היתה קומדיה על התבגרות של חבורת אאוטסיידרים, שהתרחשה בסבנטיז, אך רלוונטית לכל תקופה ומדברת לצופים בגובה העיניים. כידוע, כל נוסטלגיה חייבת להתהדר בגרסת חידוש כלשהי, והיום גם תורה שלה הגיע. העונה הראשונה של "מופע שנות ה־90" זמינה מהבוקר בנטפליקס, והיא תחזיר אתכם בזמן לשנת 1995.

הפתעה: הסדרה החדשה יותר מוצלחת ממה שחשבתי שתהיה, שזה מדד טוב בסקאלת גרסאות החידוש לסדרות אהובות מפעם. "מופע שנות ה־90" מדגישה כי היא תמיד היתה סדרה על נערים שמבלים, מדברים, מתאהבים, מתנשקים, נפרדים, משתכרים, משתובבים ושוב מתאהבים במרתף אפוף העשן של הפורמנים. הלו ויסקונסין.

"מופע שנות ה-90", צילום: נטפליקס

בקיצור, אריק ודונה אוטוטו בני 40 והם שלחו את ילדתם בת ה־15 לחופשת קיץ אצל סבא וסבתא, רד וקיטי. לצד אותן חוויות גיל התבגרות סטנדרטיות שמלוות את העלילה, נקודת חוזקה אחרת של סדרת המקור היתה פערי הדורות בין הנערים לדמויות המבוגרות. והנה, יחסי הכוחות השתנו והנערים של הסבנטיז צמחו להיות הורים ממורמרים.

בפרק הראשון אריק פורמן (טופר גרייס) מתנגח עם בתו, ליאה, ולרגעים התנהגותו מזכירה את החינוך הנוקשה שקיבל מאביו בשנות השבעים. כשהוויכוח מסלים הוא צועק עליה: "את תיכנסי למכונית, או שאני אכניס לך בעיטה בתחת". "אוי, אריק", נאנחות קיטי ודונה ההמומות, בעוד רד יושב מדושן מעונג ואומר לבנו: "בחיים לא הייתי כל כך גאה בך".

"מופע שנות ה-90", צילום: נטפליקס

זו משימה לא פשוטה - לשלב נוסטלגיה והומור שעבד לפני 25 שנה יחד עם ווייב עדכני, אך "מופע שנות ה־90" מצליחה. למשל, במקום מחוות לסבנטיז היא מלאה באזכורים לתרבות הניינטיז - מ"בוורלי הילס 90210" (פלוס הופעת אורח של בריאן אוסטין גרין), דרך חדירת המחשב הביתי והאינטרנט, חולצות פלנל משובצות ועד הזוגיות של דניס רודמן ומדונה. רק דבר אחד לא מוזכר לאורך עשרת הפרקים - לאן נעלם הייד? (רמז: השחקן דני מסטרסון עמד למשפט על אונס של שלוש נשים).

אפשר להתבאס מכמות מועטה של סצנות בהשתתפות כוכבי סדרת האם (דונה, אריק, קלסו, ג'קי, פז, בוב, ליאו ועוד כמה), בעיקר כי כשהם כן על המסך - התוצאה היא תענוג. מאידך, ככה נשאר יותר מקום עבור הדמויות המארחות, רד וקיטי. גם הפעם שניהם מתפקדים כמבוגרים האחראים, ונוכחותם מבליטה איכויות קומיות ואת היותם העוגן של המופע.

אפשר לטעון כי הדמויות החדשות לא כריזמטיות כמו הנערים המקוריים, וגם שהן חלולות וטיפשות, אבל תמיד יאמרו שהיה פה שמח לפני שנולדנו. זו הבעיה עם נוסטלגיה - אי אפשר להתחרות עם העבר. למזלה, "מופע שנות ה־90" מצליחה במה שאחרות כשלו - לייצר גרסה עדכנית ומהנה, מצחיקה וכיפית כמעט כמו המקור, שתגרום לדור חדש לרצות להתנחל במרתף של הפורמנים.

"מופע שנות ה־90" - עונה 1, נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר