זדורוב מסביר מדוע הודה ברצח תאיר ראדה: "אני בן אדם רגיש, נשברתי"

בראיון ראשון שנתן כחלק מפרק ההמשך ל"צל של אמת", התייחס זדורוב לקושי שחווה בזמן מאסרו ("כאילו חזרתי מחיים שלא הכרתי, התגעגעתי למשפחתי") ולהודאה באשמה ("לא יכולתי להוכיח את חפותי, אפילו שידעתי שאני חף מפשע") • שני במאי הסדרה אמרו: "נותנים לצופים להחליט למי הם מאמינים"

הצצה ראשונה לריאיון של רומן זדורוב ב"צל של אמת: ההכרעה" // צילום: מתוך "צל של אמת: ההכרעה" באדיבות HOT8

כמעט שנה וחצי חלפו מאז רומן זדורוב שוחרר למעצר בית, לאחר שריצה 15 שנות מאסר בכלא בגין רצח תאיר ראדה בשנת 2006, זאת לאחר שבית המשפט העליון החליט לקיים משפט חוזר בעניינו.

המשפט המפורסם עמד במרכזה של סערה משפטית עצומה שהרעידה את המדינה, ושגם עמדה במוקד הסדרה התיעודית "צל של אמת", שעבורה זדורוב העניק ראיון ראשון ובלעדי - שחלקים ממנו נחשפים הערב (שלישי) לראשונה.

ב"צל של אמת: ההכרעה", שתשודר מייד עם הכרעת הדין בפרשה ב-HOT8 וב-HOT VOD, זדורוב מספר את חלקו בסיפור בפעם הראשונה. כמו כן, מתראיינים גם ראש המכון לרפואה משפטית ד"ר חן קוגל, עו"ד ירום הלוי, המייצג זה שנים את זדורוב בהתנדבות, וסגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן ז"ל, בראיון אחרון שהעניק לפני שנפטר מסיבוכי קורונה.

זדורוב ב"צל של אמת: ההכרעה", צילום: מתוך "צל של אמת: ההכרעה" באדיבות HOT8


זדורוב
מספר בקטע על הקושי שחווה לאחר השחרור ("זה פשוט לא ייאמן, הכל חדש, כאילו חזרת מחיים שאתה לא מכיר בהם שום דבר. הכי התגעגעתי למשפחה שלי, לילדים, לאשתי, לאמא. כשלקחו אותי מהמשפחה שלי, איבדתי את הילד, לא גידלתי אותו").

בהתייחסות לכך שהוא הודה ברצח של ראדה, הוא אמר: "אני בן אדם רגיש. אולי פיזית אני חזק, אבל בנפש שלי אני חלש. הרגשתי בודד, ופשוט נשברתי, ואמרתי לעצמי: 'מצד אחד, לשבת מאסר עולם על תיק שלא עשיתי בו שום דבר - לא רוצה. אבל מצד שני - לא יכולתי להוכיח את חפותי. אפילו שאני יודע שאני חף מפשע, אין פה ברירה. בגלל זה הודיתי".

תאיר ראדה ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

ארי פינס ויותם גנדלמן, במאי הסדרה, אמרו: "פרשת זדורוב מעסיקה את הציבור הישראלי יותר מכל פרשה פלילית אחרת, אבל רוב הציבור מתקשה להתמצא בראיות ובגילויים שעלו במשפט החוזר. לכן, המטרה העיקרית שלנו בפרק החדש היא קודם כל לעשות סדר בפרשה, להסביר לציבור למה מתקיים משפט חוזר, מה התגלה במהלכו ומדוע גילויים אלה חשובים לחקר האמת.

"לצד זה, אנו רואים חשיבות גדולה בכך שזדורוב יוכל לספר לראשונה מדוע הודה ברצח שלטענתו הוא לא ביצע, ולהשתתף בדיון הציבורי לגביו. העובדה שחקירותיו של זדורוב תועדו במלואן, לצד הימים והלילות שבילה בתא המעצר עם מדובבים, מאפשרת לנו כיוצרים לעשות דקונסטרוקציה לחקירה המשטרתית, להראות לצופים מה הייתה הדינמיקה שהובילה להודאה, עקב בצד אגודל, ולתת להם להחליט אם הם מאמינים לה או לא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר