"קנאה זה אחד הרגשות המסוכנים שיש": שרון אלכסנדר בסדרת רשת אפלה ומסקרנת

לפורמט סדרות הרשת השחקן הוותיק מחובר מאוד, ויש לו סיבה טובה • בסדרה "קנאה", שיצר דין מילוא, הוא משחק חוקר פרטי אליו מגיעים זוגות מעורערים ורכושניים, שיעברו כל גבול אפשרי בשם הרגש ההפכפך וההרסני • "בסדרת רשת אתה יכול לעבוד מהר יחסית, בתקציב נמוך, ולהגיע לחשיפה מהירה, כי אם זה טוב זה נהיה ויראלי"

שרון אלכסנדר ב"קנאה", צילום: צילום מסך, מתוך הסדרה

קנאה - אחד הרגשות החזקים וההרסניים ביותר שיש, עומדת בבסיסה של סדרת רשת חדשה, דרמה אפלולית (שגם נקראת "קנאה") שיצר דין מילוא, ומציגה עד כמה רחוק אנשים מסוגלים ללכת בשם הקנאה.

בסדרה מככב השחקן הוותיק שרון אלכסנדר, לצד שורה של שחקנים צעירים, בהם טל עמר, נגה בסמן, ירדן דנון וגם יוצר הסדרה, דין מילוא, שזו הסדרה הראשונה שיצר - זאת כחלק מהסבה שהוא שואף לעשות מחייו הקודמים כיועץ פוליטי. את הסדרה - פרי הפקה עצמאית לחלוטין - ניתן למצוא בקלות ביוטיוב.

"תמיד הייתה לי המון הערכה וכבוד לאנשים צעירים שלוקחים בידיים את החיים שלהם ויוזמים וכותבים ויוצרים בעצמם את התוכן שלהם ומעלים את זה לאוויר", מספר אלכסנדר בראיון ל"ישראל היום". "וכשאני פוגש אנשים שיש בהם את הלהט הזה והנחישות הזאת, ואני יכול מבחינת זמנים, אני יורד ממרום גילי ומעמדי (צוחק) ונרתם לעזור. חוץ מזה, במקרה של הסדרה הזאת, חשבתי שזה נושא שמעניין לעסוק בו, קנאה. עסקתי בו בעבר, והיום הוא אולי חשוב מאי פעם".

חשבתי שזה נושא שמעניין לעסוק בו. אלכסנדר, צילום: יואב בראל

אתה מדבר על מה שקורה בחברה שלנו, אני מניחה.
"נכון, קנאה זה אחד הרגשות המסוכנים שיש. לקנא למישהו או למישהי זה בעצם להרגיש שהאדם האחר שייך לך, והוא בבעלותך, וברגע שהאדם הזה לא בדיוק עומד בגבולות הצרים שמציבים לו, אז עלולה להיות פגיעה ואנחנו רואים כל שנה בממוצע 26 נשים נרצחות, ברוב המקרים סביב הנושא הזה.

"וזה לא רק קנאה לנשים, זה גם קנאה למקום, טריטוריה, קנאה באחר שיש לו יותר. אנחנו נמצאים היום במצב שהחברה מפולגת ומשוסעת, מרגישים את זה בכל מקום: בכביש, ברחוב, בתקשורת, בפוליטיקה. הכל מתחיל משם, אז להציף את הנושא הזה נראה לי נכון וחשוב. זה חורג הרבה מעבר לסיפור הפרטי שיש בתוך הסדרה".

לוגו הסדרה "קנאה", צילום: צילום מסך

אז בוא נדבר רגע על הסיפור הפרטי. אתה מגלם חוקר פרטי אליו מגיעים שני צעירים שחושדים שבני הזוג שלהם מנהלים רומן ומבקשים שתעקוב אחריהם.
"נכון, ואני נרתם לעזור להם, ולאט לאט נחשף סוד מהעבר שלי, פצע עמוק שאני סוחב איתי שגורם בעצם לטוויסט בעלילה. אני לא רוצה לעשות ספוילרים, אבל אני יכול לספר שהם לוקחים אותי לעבוד בשבילם ולא יודעים שאני נכוויתי חזק על ידי בת זוג שעזבה אותי ולקחה את הילדים, שאני שרוט, ושהאמונה באהבת אמת משפיעה עליי ועל העבודה שלי איתם. בהתחלה אני מתייחס לתיק הזה כאל תיק רגיל, להוכיח שאין בגידה, אבל ברגע שאני תופס שיש משהו, אני מציע להם תוכנית חליפית".

"קנאה", צילום: צילום מסך, מתוך הסדרה

אלכסנדר הוא שחקן ותיק ועסוק; הוא מככב בימים אלו בהצגה "מאמה מיה!" בתיאטרון הבימה, בהצגה "וולקאם", הצגה פוליטית בתיאטרון תמונע, ומלמד משחק בבתי הספר של טלי שרון ושל אייל רוזלס.

לפורמט סדרות הרשת אלכסנדר מחובר מאוד, ויש לו סיבה טובה. "אני חושב שאני יצרתי את סדרת הרשת הראשונה בארץ", הוא צוחק. "היא נקראה 'חייו הנפלאים של הסלב'. העליתי אותה ב-2007 ביחד עם האתר NRG. עשיתי להם 16 פרקים שכתבתי ואורי הוכמן ואני ביימנו, והיא עשתה הרבה רעש בזמנו. זו הייתה סדרה מבלבלת, סאטירה חריפה על הסלבס ועל עולם הסלבריטאות בארץ. שיחקתי את עצמי, אבל זה היה בעצם אלטר אגו של סלב מגלומן ואגואיסט. יצרתי קצת בלבול.

"אני חושב שזה היה נכון מצד דין ללכת על פורמט של סדרת רשת, כי האפשרות לעשות את זה הרבה יותר זמינה ומהירה מלכתוב סדרה לטלוויזיה, שהיום זה סיפור שיכול לקחת שנים, עד שמצלמים פרק ראשון. בסדרת רשת אתה יכול לעבוד מהר יחסית, בתקציב נמוך, ולהגיע לחשיפה מהירה, כי אם זה טוב זה נהיה ויראלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר