חומר למחשבה: אלו הן חמש המסקנות החשובות מסיום העונה של "הלוטוס הלבן"

מייק ווייט עשה זאת שוב: גם בעונתה השנייה של סדרת הלהיט של HBO, הוא הצליח להביא הומור, מסתורין, דרמה והרבה סאטירה • הנה כמה דברים שיישארו איתנו עד לחופשה המפנקת הבאה

"הלוטוס הלבן", צילום: Fabio Lovino/HBO באדיבות yes

הריעו למייק ווייט - היוצר האמריקני שִחזר את ההצלחה. "הלוטוס הלבן" סגרה אתמול את עונתה השנייה, והמשיכה לספק לנו חוויית צפייה יוצאת דופן. אז, איזו עונה היתה לנו?

• יוצר "הלוטוס הלבן" חושף: האם דמותה של טניה תשוב לעונה הבאה?

מגף בפרצוף: העונה השנייה של "הלוטוס" התרחשה בסיציליה ונטפה סטריאוטיפים. למרות הנופים המושלמים, הפסקול המסחרר וליהוק הכוכבים - ארץ המגף לא הוצגה בתפארתה. בלטו: זנות, חרמנות, תחמנות, אופי דל וחשיבה עצלנית. הרדידות האיטלקית לא נתנה קונטרה לעולם הזחוח של האמריקנים העשירים והלבנים שבמרכז העלילה.

רדידות איטלקית. "הלוטוס הלבן", צילום: Fabio Lovino/HBO באדיבות yes

המנצחות: לוצ'יה ומיה, נערות הליווי האיטלקיות. בפתיחת העונה הן נזרקו מחוץ לריזורט, ובסיום מוכתרות למנצחות. מיה התפתחה למפלצת מניפולטיבית, לוצ'יה שיחקה עם לבבות ותמרנה בחן. על גבם של העשירים הפלצנים, שנפשו במלון ושימשיכו הלאה בחייהם הדהויים, הרוויחו השתיים במשך שבוע מלא כסף, ביגוד, תכשיטים, עבודה, מינוף - ומה לא.

המנצחות הגדולות. לוצ'יה ומיה, מאחורי הקלעים של "הלוטוס הלבן", צילום: Fabio Lovino/HBO באדיבות yes

שוב היא כאן: בכל דור ודור צצה ג'ניפר קולידג' לסיבוב דאווין. זה החל בניינטיז, כשגילמה מסאז'יסטית בפרק של "סיינפלד". נמשך ב"חברים" - וכמובן ב"אמריקן פאי", כאמא של סטיפלר. מיטיבי לכת נתקלו בה בהמשך כפולנייה תמהונית בסיטקום "מרוששות". הסיבוב הנוכחי עוצמתי מכולם. כמה שהיא יותר תמהונית - כך המשיכה אל קולידג' גוברת. דמותה של טניה ב"לוטוס" עוררה אמוציות רבות: היא עשירה, טיפשה, תמימה וטובת לב. אנחנו בעדה.

אמנות ההדחקה: עדיף להדחיק את הקושי ואת ההשלכות - מציעה לנו "הלוטוס". אהבה היא אשליה. זו דרך החיים שעליה מתבססת דפני, אך לא רק היא. רוב הדמויות טבעו בים של צרות, בגידות, סכנות ושקרים. כמעט כולן בחרו בהדחקה במקום בהתמודדות עם האמת, ואלו שכן יזמו התמודדות כזו - שילמו בחייהן.

בחזרה למציאות: "הלוטוס" משדרת וייבים של חופשה. מיקום חלומי, הליכה לקצה, בריחה מהשגרה והבנה שהבעיות ממשיכות לרדוף אותנו. אסקפיזם סופו להתנפץ. "קאם ואני לא רואים יותר חדשות. האנשים בחדשות מנסים להפחיד, ולגרום לנו להתמכר לאופרת הסבון האפוקליפטית שלהם", הסבירה דפני.

אמנות ההדחקה. "הלוטוס הלבן", צילום: Fabio Lovino/HBO באדיבות yes

אחר כך הסכימו הזוגות שטד לאסו חמוד והזכירו תוכניות אהובות עליהם, כי למעשה צפייה בסדרות זו דרך חיים. "יש כל כך הרבה תוכן, מיליארד סדרות, וכולם בקושי עומדים בקצב. האמת היא שזה חונק", הסביר אית'ן, ואשתו הרפר הוסיפה: "זה כאילו כולם מנסים להתבדר בזמן שהעולם בוער, נכון?". "אני אוהבת בינג'", ענתה דפני, זאת שאוהבת להדחיק.

"הלוטוס הלבן" - סיום עונה ‪yes ,HOT ,2‬ וסלקום TV

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר