"משפחת סימפסון". הסדרה שכולם אוהבים, אבל לא רואים

כנראה ש"משפחת סימפסון" לא תסתיים לעולם - והאמת? למה לה?

איש לא מדבר על סוף הסימפסונס, כי נדמה שהסדרה לא תעזוב אותנו לעולם • הרייטינג נמוך והבאזז לא קיים, אך מדובר במכונה משומנת שמדפיסה כסף בכמויות • כל עוד הכסף זורם וההומור עובד - היא יכולה להמשיך לנצח

גם בתחילת העונה ה-34, הומר סימפסון עדיין דביל. הפעם הוא מוצא באינטרנט אנשים שחושבים כמוהו, מתענג על הלייקים, חוקר איתם היעלמות של צב מגן החיות ונסחף לתיאוריות קונספירציה אינטרנטיות. כשהפרק נגמר, הצב האבוד מתגלה והקבוצה מחפשת קונספירציות אחרות להתעסק בהן - הומר מספר לחבריו כי שמע על תוכנית מצוירת שמסוגלת לחזות את העתיד, וש"חייבים לצפות בה ולגלות מה הולך לקרות". הוא לא היה צריך לפרט לאיזו תוכנית התכוון.

כי לאורך 729 פרקים, "משפחת סימפסון" עשו הכל ואמרו הכל. איכשהו, הם חזו כמה אירועים אמיתיים - שנים לפני התרחשותם. הידוע ביותר הוא הפרק שניבא בשנת 2000 את בחירת דונלד טראמפ לנשיאות. אבל הסימפסונס חזו גם זוכי פרסי נובל ומנצחי סופרבול, את האבולה והקורונה, ואת המצאת האוטוקורקט. בספרינגפילד שרה ליידי גאגא תלויה באוויר חמש שנים לפני שהופיעה כך בסופרבול, ואילו דאינריז והדרקון שרפו עיירה מצוירת שנתיים לפני שסצנה זהה התרחשה ב"משחקי הכס". ויש עוד הרבה דוגמאות.

"משפחת סימפסון",

אז אם סדרה מתיימרת לנחש את העתיד, יש שאלה ששווה להעלות, כי עדיין לא נרמז לגביה דבר בפרקים של הסימפסונס. אני מתכוון לתהייה שצפה מחדש מדי עונה: מתי הסדרה הזאת תסתיים, אם בכלל?

הרי המשפט הכי פופולרי שנאמר בהקשר לסדרה הוא: "כבר שנים לא ראיתי את 'הסימפסונס'". עם זאת, אי אפשר לשים אצבע על הנקודה שבה הסדרה נתקעה, כי היא לא ממש תקועה. היא כמו מוצר מפס ייצור של בית חרושת, שיודע להנפיק דבר אחד; ולא משנה כמה היתה פורצת דרך ומשפיעה בעברה, הסימפסונס כבר לא מסוגלת עוד להמציא את עצמה מחדש.

מצד שני, בשנה שעברה היא היתה הסדרה הכי נצפית בדיסני+, ומדובר בשירות סטרימינג שרוב צופיו מילניאלס וזומרים שנולדו אחרי שהסדרה נבראה. זאת אומרת, "משפחת סימפסון" עדיין רלוונטית בקרב צעירים. בין השאר, כי היא נותרה נקייה, לא פרובוקטיבית, שמתאימה לגיל ולמגזר. למעשה, היא האבטיפוס לכל מה שקורה היום בטלוויזיה.

"משפחת סימפסון", צילום: יח"צ

גם בפרקים גרועים שלה חבויות בדיחות שנונות וביקורות חברתיות. פרק פתיחת העונה, ששודר אתמול ב-yes העלה מסרים על המטומטמים של האינטרנט, על תרבות הלייקים ועל חברויות. לא היה בו משהו פורץ דרך או מקורי, אבל היד עדיין על הדופק.

אף אחד לא מדבר על סוף הסימפסונס, כי נדמה שהסדרה לא תסתיים לעולם. אמנם הרייטינג השבועי נמוך, והבאזז לא קיים, אך מדובר במכונה משומנת שמדפיסה כסף בכמויות ממכירת מרצ'נדייז, זכויות שידור, פרסומות ושיתופי פעולה. כל כך הרבה מזומנים, שימשיכו לזרום כל עוד מייצרים פרקים חדשים.

משפחת סימפסון, צילום: AP

כוחה של "משפחת סימפסון" הוא בהמשכיות שלה. היא מלווה אותנו לאורך חיינו, מספקת תמונת מראה לעולם המשתנה ולעיתים גם מנחשת את העתיד. היא כל הזמן שם. הומר תמיד דביל ואבהי, בארט שובר גבולות, ליסה שוברת תקרות זכוכית, מגי תינוקת, ורק מארג' עשתה טרנספורמציה מדמות פמיניסטית ומודל השראה לדודה מגניבה. הסימפסונס דוהרת על ניוטרל ולא עוצרת. איכשהו, כל עוד הכסף זורם וההומור עובד - היא יכולה להמשיך לנצח. איי קראמבה.

משפחת סימפסון - העונה ה-34, yes Comedy‬, 17:50 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו