"האודישנים התקיימו בהרבה רגישות": דרמת הנוער בכיכוב שחקנים על הספקטרום

בשבוע הבא תעלה ב"כאן חינוכית" דרמת הנוער "מיוחדת", שמשלבת שחקנים עם צרכים מיוחדים ונוער על הרצף האוטיסטי • לליב סיון, הבמאית: "המטרה היא להכניס שפה חדשה ולהסתכל על העולם אחרת"

"מיוחדת", צילום: באדיבות כאן 11

ביום ראשון תעלה ב"כאן חינוכית" סדרת נוער חדשה ולא רגילה: "מיוחדת". זו דרמת מתח לנוער, שעוסקת בנוער עם צרכים מיוחדים ומשלבת צעירים עם צרכים מיוחדים ונוער על הרצף האוטיסטי כחלק מצוות השחקנים ויצירת הסדרה. דרך סיפורן של הדמויות הראשיות ומשפחותיהן המיוחדות מעודדת הסדרה את קבלת האחר ומוכיחה כי כולנו שותפים לאותן מורכבויות, חברויות ואהבות.

"עבדנו בכמה מישורים", מספרת במאית הסדרה לליב סיון על תהליך הליהוק של שחקנים על הרצף. "את הסדרה ליהקה ענבר דוד המדהימה, שעשתה תחקיר מקיף. פנינו לקבוצות עם חניכים על הספקטרום, שנמצאים בקייטנות ובחוגים, כקבוצה שהצטלמה יחד. מלבדם היו לנו שלוש דמויות משמעותיות, החברים של הדמות הראשית - יעל ליפשיץ, פלא רז ושחר קפילי, ואותם חיפשנו המון זמן".

הם עשו אודישנים?
"הם עשו אודישנים כמו כולם וקיבלו תיקונים עד שהם עברו".

איך מתקיים אודישן מהסוג הזה?
"עם הרבה רגישות, ולפעמים הוא גם לוקח יותר זמן. מכיוון שלא מדובר בשחקנים מקצועיים, היינו צריכים להשקיע זמן בהסברים על הסיטואציה ועל מה שאנחנו עושים. היו כמה שהיה להם יותר מורכב או כאלה שהיה להם יותר קשה להתחייב לרגש, אבל בסוף כולם צלחו את זה ובחרנו את הטובים ביותר לתפקיד".

מיוחדת | מתחילים ב3.7 - פרומו - באדיבות כאן חינוכית

ימי צילום כאלה מתנהלים כרגיל או שיש בהם שינויים?
"בגלל הצילומים המהירים של סדרות נוער עבדנו באותו הקצב, אך עם יותר רגישות. בכל פעם שהתאפשר לעשות הפסקה, עשינו. לפעמים היה צריך להתעכב איתם על טקסטים. הכי קרוב לכך זה לעבוד עם מישהו שלא מנוסה ושלא מבין שצריך לעשות הרבה טייקים כדי להגיע לתוצאה שרצינו, ולפעמים בפעם השלישית והרביעית היה קצת יותר קשה מבמקרים אחרים".

היו סצנות שהם חששו מהן?
"היתה סצנה שפלא היה אמור לצלם בים, למרות שהוא חושש ממנו. הוא היה צריך לעבור בין סירות, ובסופו של דבר התגבר על החשש ועשה זאת".

איך היתה האינטראקציה בין השחקנים עם הצרכים המיוחדים ליתר השחקנים?
"מדהימה. לא יכולתי לבקש יותר טוב מזה. זה היה ממש כמו עבודה עם שחקנים מנוסים לצד כאלה שאינם מנוסים. הראשונים לקחו אותם תחת חסותם. בין תום אמסלם ופלא רז, ששיחקו אחים, התפתחה ממש מערכת יחסים, ובין אלה בר שמגלמת את אלונה לבין יעל ליפשיץ ופלא התפתחה חברות. בשלב מסוים הם ממש הפכו לחבורה".

מה פרויקט מהסוג הזה עושה לך באופן אישי כבמאית?
"היות שתוצר העבודה שלי הוא משהו שנצפה על ידי הרבה אנשים, אני לוקחת בכובד ראש את מה שאני מביאה לעולם, ובכל פרויקט שאני עוסקת בו אני מקווה שיש בו ערך מוסף. המחשבה כאן היא לפתוח את העולם, להרחיב את הוויזואליה שלנו, להכניס שפה חדשה ואנשים חדשים, ולהסתכל על העולם בדרך אחרת".

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר