"האח הגדול": היי שלום, רחל, ריכלת לנו מאוד

הנקמה של רחל בקאזם, המשולשים הרומנטיים שהופכים למחומשים ומשושים, שיחת התקציב המייגעת בין טוחני הסיגריות למעריצי שיבולת השועל, ותשדיר השירות החשוב על ההתעללות באופק • האחות המוסמכת מעריכה חלקית

המודחת הראשונה שמדיחה. רחל, צילום: רשת 13

משולש האהבה מהטור הקודם (בר-אליאב-טליה) הספיק להסתבך בפרק ששודר אתמול והפך למרובע שהפך למחומש - כשאופק ודיאן-נתנאל הצטרפו להילולה. יכול להיות שמי מאנשי המקצוע של "האח הגדול" רקח איזה קוקטייל סמים לדיירים שמורכב מאוקסיטוצין (הורמון האהבה), ספידים ומשבשי תודעה? או שפשוט מדובר בדור האינסטנט, והנרטיב הזה שיצא מאיזון הוא רק ביטוי למהירות העכשווית שבה דברים קורים?

בכל מקרה, הגיים-צ'יינג'ר של הסיפור התרחש בשיחה שנערכה בין שלוש הצלעות, כשאליאב אמר שטליה ודיאן בקרב חתולות כי שתיהן יפות. בר שמעה את זה ו-וואי-וואי-וואי, בא לה רע. אחר כך אליאב האזין, בהקשבה פעילה על ידי הצמדת האוזן לדלת הנסט, לשיחה שנערכה בין בר לריוואה ושמע את כל המילים שמחריבות יחסים.

זוג דיירים נוסף שהסתמם לרגע מאותו אוקסיטוצין הם אילנה ודניאל. הוא שכנע אותה שהוא גבר-גבר, היא רצתה קצת קיצי. בסוף הם העבירו את הלילה ביחד, כולל נשיקה ראשונה, וכבר למחרת דניאל יזם את שיחת יחסינו לאן. לאן? היישר לפער של עשור השנים ביניהם, לטובתה. "לא נעים, אישה כמוך, יש לך ילד בבית". וגם, "לא בא לי שנהפוך לבדיחה. אני נצמד לאמת שלי", הוא אמר לה. אחר כך היא הזילה דמעה בלילה במיטה. מדור "האחות המוסמכת" היה שמח להציע לה איזה שוקו חם ומנחם, אולי השוקו שקאזם החביא במיטה, כי גם שוקו גנוב ימתק.  

מה שמוביל אותנו לישיבת התקציב הראשונה, שהיא למעשה שידור חוזר ומייגע של כל ישיבות התקציב שנערכו בתוכנית אי פעם. האנשים שמעדיפים לאכול סיגריות ורואים בטבק מוצר צריכה בסיסי מול אלה שלא יכולים להם, ויישארו לחיות על דייסת שיבולת שועל עד סוף העונה. המרפקנים (בר) מול הסתגלנים (שחף). ישיבות תקציב כאלה לעולם יהיו המטען לאינטריגות מהסוג הנחות והמייאש.

המשולש שהפך למחומש. דיאן-נתנאל ואופק, צילום: רשת 13

אם הפרק הקודם היה בסימן פיצוצים בין הדיירים, הפרק אמש היה הצגה אחת גדולה של ריכולים. כמה ריכולים. מחקרים על האבולוציה של האדם מספרים שהאדם הניאנדרטלי הפך להומו ספיאנס (בעל תבונה) ברגע שהניאנדרטל התחיל ללכת רכיל. עם כמות הריכולים בבית, נדמה שהדיירים נתקעו איפשהו במעבר האבולוציוני הקדמוני הזה. איפה טרנד "האמת בפנים" מהעונות הקודמות כשצריך אותו.

לעומת הריכוליאדה, דווקא שיחת חצר חשובה ומשמעותית, שנערכה בין אופק לריוואה, החזירה אותנו אל ההווה עם הפנים אל עתיד משופר יותר. בהמשך לחשיפה המטלטלת של אופק על החרם שעבר כילד, ריוואה שיתפה אותו שגם היא הייתה קורבן לבריונות בילדותה בתור הלבנונית היחידה בין יהודים. שיחה כנה בין שני ילדים פנימיים שנפשם נרמסה ונותרו עם פוסט-טראומה וצלקות לכל החיים. אופק סיפר שהוא ניסה לעשות הכל כדי שההורים שלו לא יידעו והם ניסו לעשות הכל כדי לדעת. וכשהם גילו, הוא ריחם עליהם, וברבות השנים הוא בחר באל-הורות כי החיים הם פח. וזה רק קומץ מהחיים עצמם הבלתי נסבלים של ילד שהוא קורבן להתעללות חברתית ושל ההורים שלו. בואו נקווה שהשיח והעלאת המודעות לאחת הרעות החולות של בני הנוער בימינו הם סמן דרך לשינוי אקלימי חיובי בתוכניות ריאליטי מסוגת האח.

נותרה עם צלקת מהבריונות שעברה. ריוואה, צילום: רשת 13

אז אחרי השיחה הזו, כמעט שכחנו שמדובר בפרק הדחה, ורחל שהלכה מאוד רכיל ב-12 הימים שבהם שהתה בבית היא המודחת הראשונה. ויש קאץ' חדש: לכל מודח/ת העונה ניתנת הזדמנות לנקום ולהעמיד דייר/ת להדחה הבאה. קאזם הוא הנבחר של רחל. אז עכשיו שמישהו יחזיר לו את השוקו שלו.  

דברים שדיירים אומרים:

"איזו אישה, פנינה רוזנבלום הבאה" (דניאל לאילנה).

"אל תשים את הלב שלך על צלחת שיכולים לתקוע לך סכין" (דיאן לנתנאל).

"בנות, אנחנו שלושתנו דמות" (טליה לאילנה ודיאנה)

"יש לי לוק של בוגד" (אליאב לדינה).

"כל פעם שישאלו אותי לאן אני הולך, אני אגיד, אני הולך לרחל (לרכל) וזה יהיה נכון פעמיים" (שחף לרחל).

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר