מתוך "ערב טוב עם גיא פינס"

הצדקנות של גיא פינס לא יודעת גבולות

התוכנית עסקה אתמול (שלישי) בסיפור התביעה שהגיש סטטיק נגד הראפר רון נשר, ונראה שפינס התענג על היכולת לעסוק בנושא כל כך צהוב תוך שהוא מצקצק ללא הפסקה

התקשורת הממוסדת מתה על רכילויות, אבל עם קריצה. איך היא אוהבת לשחות באגם של טראש, להשפריץ שמועות לכל עבר ולבסוף להתנער כמו כלב רטוב ולהצטדק. אי לכך, כש"דיס" אובססיבי בין סטטיק לרון נשר מתפוצץ בטיקטוק, וסוחף לתוכו לכלוכים עסיסיים מטעם בעלי אינטרסים ואקסים זועמים, הכי שקוף בעולם שתוכניות הטלוויזיה מייד ירצו לקפוץ ראש פנימה.

המוסר הכפול הנ"ל בולט בעיקר בימים שבהם אייטמים רכילותיים פולשים לסדר היומי השגרתי. גיא פינס, למשל, מבסס מדי ערב את הזרימה של תוכניתו בהתאם לתחושת הגילטי פלז'ר הזאת. הוא מתעסק באינטנסיביות בתרבות השופוני, מבליט רומנים, סכסוכים וקמפיינים, אך בו בזמן גם מקפיד לתבל את דיווחיו באמירות צדקניות, מתנשאות ועוקצניות כלפי הדמויות שהוא מסקר והנושאים הרדודים. "אנחנו מתנצלים מראש על הירידה נמוך, אבל כשהצהוב מגיע אל בית המשפט זה הופך לנושא רלוונטי לדיון כללי, תשאלו את ג׳וני דפ וגרושתו", הקדים אמש והתנצל פינס רגע לפני שידור האייטם שכל צופיו המתינו לו. קריצה, חצי קריצה.

רק שלשום ביצע פינס את תעלול המוסר הכפול על אנה זק. הכתבת שנשלחה לראיין אותה על שיר חדש גרמה לזק להישבר ולבכות, והסצנה שודרה ללא עריכה ובתוספת קריינות של פינס שהסביר כי לא נעים לצפות בכוכבת מתפרקת, אך חשוב להראות את הנזק שיוצרים טוקבקיסטים כשהם קוטלים בפייסבוק מישהי כמו זק. בעת שהחיצים כוונו אל גולשים אלמונים מהאינטרנט שידם קלה על המקלדת, הדחיק פינס את העובדה כי לתהייה שהעלה לפני שידור הכתבה, "מה גרם לה להתפרק בבכי מול המצלמה?", היתה רק תשובה אחת נכונה – המראיינת מטעמו, שביוזמתה שלפה מהפייסבוק תגובות פרובוקטיביות זניחות שזק כבר שכחה מקיומן.

לאותם מפורסמים אין ברירה אלא לשתף פעולה. לא כולם נמצאים באותו מעמד של זק, שהסוכן שלה עובד באספקת אייטמים לתוכנית. בשנים האחרונות "ערב טוב" הפכה למכונת יח"צ דורסנית, שמדי פעם מכתיבה סדר יום וברוב הזמן עסוקה בלהרים למקורבים ולהתעלם ממי ששייך למתחרים. שקוף כי ידוענים ספציפיים זוכים ליחס מועדף מפינס - מאיל גולן, נועה קירל ואופירה אסייג ועד סטטיק, בן אל והנשים בחייהם.

אתמול הכתיבה המציאות כניסה לתחתוניו של סטטיק, טאלנט גדול של קשת. ואם שאלתם כיצד ניתן להתייחס לרכילות זולה ולא מבוססת מבלי לחטוף תביעת דיבה אזי מתברר כי פשוט צריך להמתין לתביעה הראשונה ואז לרכוב עליה. כשנחשף כי סטטיק הגיש כתב תביעה נגד נשר, לאחר שזה האחרון רמז (כחלק מסכסוך יח"צני בין ראפרים, כנהוג בז'אנר) על רומן של סטטיק עם אלה לי להב, היו שנשמו לרווחה: סוף סוף אפשר לנפנף בכביסה המלוכלכת ולצטט את המסמכים המשפטיים.

אז בואו נשים את כל הבעיות בצד, ביחד נלמד אותם אחד אחד, שמה שמדבר אל הישראלים זה באס עם ריכולים. בחסות השמועות זכינו לצפות בסטטיק מדבר עם ביצה, והופצו שירים חדשים והמון עדויות לא מהימנות; ולפתע גם שלף פינס ראיון גנוז עם הסטטיקית שרית פולק, שהגיבה לראשונה לשמועות על בעלה, ועד אתמול נמנעו משידורו.

סטטיק מתוך "ערב טוב עם גיא פינס",

בכלל לא היה ספק איזה צד לקח פינס. "ככל שלראפרים שמורה החירות המיוחדת לטקסטים פרובוקטיביים בשירים שלהם, רון נשר ידוע בסגנון בוטה במיוחד ובפה מלוכלך גם מחוץ לשירים", הסביר המגיש, ועדיין הקרין בפנינו את פירוט האשמות שהשמיע נשר, אבל מיד צקצק והוסיף: "אלו מילים קשות. יש הבדל בין רכילות ושמועות שמסתובבות ברשת על אנשים מפורסמים לבין הזכות לומר דברים כאלה בפומבי, ולא רק לומר אלא גם לשיר".

תעלול המוסר הכפול איפשר ל"ערב טוב עם גיא פינס" (ולתוכניות אקטואליה כמו "מהדורה ראשונה" ו"הצינור") לדון בכובד ראש בסיפור רדוד וצהוב וישר לצקצק. בדיוק כפי שעושים כשמציגים קמפיינים לבגדי־ים ואז מציקים לדוגמנית בשאלות על צניעות, כפי שמעודדים סלבס להתחתן מוקדם כדי לעקוץ אותם כשמתגרשים. במקום לשמור על העיסוק ברכילות באזורי הגילטי פלז'ר הופכים אותו לצדקני, מעוות ונגוע באינטרסים. די, גיא.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו