גיא החתן ומתן החתן. "חתונה ממבט ראשון" | צילום: קשת 12

"חתונה ממבט ראשון": וואו, הייתם מאמינים שזוגות גייז משעממים בדיוק כמו סטרייטים?

תעוזת המאה: זוג חתנים בפריים טיים, בלתי ייאמן פשוט • רק חבל שהסטריאוטיפים העממיים והקלישאות מונצחים כאילו היינו בשנות ה-80 • אבל היי, לפחות רינת נותנת צ'אנס והכלבים מסתדרים

כפי שהבטיחו הפרומואים, ואחרי ארבע עונות של זוגיות סטרייטית קצרת ימים (בסדר, וניר והגר), אתמול זה קרה: "חתונה ממבט ראשון" הפגישה לראשונה בתולדותיה (בישראל, לפחות) זוג גייז לנישואים פיקטיביים לצורכי רייטינג. כי לא רק להטרוסקסואלים מותר להיכשל באהבה בטלוויזיה!

ההבטחה לזוג הומואים ב"חתונמי" נדמית שנמתחה על פני שלוש שנים בערך, אבל בפרק של אמש היא קוימה, ומי חשב שהמעמד עצמו יהיה כה משמים. ברצינות, לו היה זה עוד זוג סטרייטים שיורים עלינו בפעם המיליון את כל קלישאות ה"הצלחתי לבנות לעצמי בסיס חברים איתן וקריירה ועכשיו זמן לאהבה", לא הייתה סיבה להמשיך בצפייה של הפרק הזה, שהרגיש מיותר למדי בדפי ההיסטוריה של התוכנית הזו. למעט כמובן פרט הטריוויה שהוזכר כאן.

אז כאמור, לראשונה ב"חתונמי" פגשנו את גיא, רואה חשבון בהיי-טק, מטר שמונים וקצת, ומולו מתן, רופא שיניים (סליחה, "רופא מדהים" כפי שהוא מעיד על עצמו), מטר תשעים וזהו. שניהם, נכון מאוד, ביססו קריירה מצליחה, אבל איכשהו לא מצליחים לפצח את כל נושא הזוגיות הזה. שניהם גם דומים למדי זה לזה, בהוצאה מהמשוואה את עיני התכלת של מתן. אבל כל מי שהגיע לפרק עם דעות קדומות על בני זוג גאים יכול להירגע ולהתנחם בידיעה שגם הם, ממש כמו כל הזוגות האחרים בתוכנית, גרועים בבחירת מתנות טרום-חתונה. כמו כן, אלה מכם שעוקבים אחר אייטמים בנושא "חתונמי" ייתכן שנחשפו לעובדה שדני, מומחה השידוכים והאיש בעל ה-ר' הלא אמינה ביותר בתולדות הפריים טריים, הוא הומוסקסואל בעצמו. וזה מסביר אולי למה נתוני ההצלחה שלו מסתכמים בזוג אחד ששרד עד לחופה אמיתית וכל היתר פיאסקואים ברמות משתנות.

מכירים מהבועה. ניצן ומנו מישהו?, צילום: קשת 12

האם יצליח דני להביא את זוג החתנים למעמד חופה גם במציאות? כנראה שלא, אבל לפחות החתונה נראית שמחה. דני ומתן כבר מכירים מקודם (מי חשב שהסצנה הלהט"בית התל-אביבית היא ביצה קטנה כל כך? ובכן, כולנו, פרט למלהקים של חמ"ר), אבל זה פחות עניין מהמאץ' בטינדר של מנו וניצן בשנה שעברה. אה, וגם קיבלנו משחק מילים של "מתן" ו"חתן". אין ספק שהיה שווה להמתין ארבע עונות בשביל זה. 

כלום ושום דבר. דניאל ורינת,

מן השיממון בסימן גאווה אל הכלום שהוא הקשר בין רינת ודניאל, ששבים מסיציליה אל הספה של דני, כל אחד מהם וגרסתו שלו למצבם הזוגי. "מה שלומכם?" שואל אותם המומחה לשידוכים. "מדהים", עונה דניאל. "בסדר גמור", מרימה רינת. הם מדברים עוד קצת על חוסר שביעות הרצון של רינת מהלוק של דניאל, ואז מחליטים לגור יחד בדירה ניטרלית, כאילו זה מה שיציל אותם מפירוק הזוגיות הזו בטרם עת.

רינת קיבלה בשבוע האחרון המון ביקורת ברשת על האופן שבו ביטלה לכאורה את דניאל על סעיף מראה חיצוני. אבל בסופו של דבר אפשר גם להעריך אותה על הכנות, ויותר מזה - על האופן שבו היא בכל זאת נותנת צ'אנס לעניין, ולא בוחרת בטקטיקת המילוט שבנתה לעצמה הדס של שי מהעונה הקודמת, שהתבססה על קפיאה במקום ועל בהייה במרחק עד שהסיוט שהסכימה לקחת בו חלק יסתיים.

רינת, דניאל והכלבים. לפחות להם יצא מאץ', צילום: קשת 12

כמו תמיד, הכלבים גונבים את ההצגה, במיוחד נקניק הכלב (שאינו כלב נקניק, יש לציין). נקניק, אגב, הופך איכשהו בפרק הזה ל"ניקנוק", כאילו סמנטית זה משנה משהו, שכן כל מהותו של היצור החביב הזה הוא הענקת חיבה, ביטחון וחשק לפסטרמה. רגע השיא הדרמטי של הפרק מתרחש כשניקנוק ופונצ'י, הכלבה של רינת, רבים ביניהם, אבל בסופו של דבר הם נרגעים ונראה שמסתדרים טוב יותר מהבעלים שלהם. אולי בכל זאת היה שווה לרינת ודניאל לעבור שנה של מיונים לתוכנית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו