"שנות הירח": הסדרה שהצליחה להיות גרועה בהכל

חוסר מודעות, אינפנטיליות, ובאופן כללי הזיה אחד גמורה: הפרויקט הטלוויזיוני של אביב גפן נגמר, ולמרות כל הקרינג', נתקשה לחיות בלעדיו • אם נודה באמת, כדרמה היא מחרידה, אך כקומדיה מדובר בקאלט של ממש • מתי העונה הבאה?

מתים עליה כקומדיה. "שנות הירח", צילום: באדיבות HOT

פחות מ-48 שעות עברו מאז סיימה "שנות הירח" את העונה וכולנו נצטרך להתרגל לחיים בלעדיה. כי חייבים להודות שאחרי שירדנו עליה וגלגלנו עיניים כמעט אחרי כל שורה, לאט לאט הפכנו ג'אנקים של קפסולת ההזיה וחוסר המודעות שרקח לנו אביב גפן.

מה כבר לא אמרו עליה: קלישאתית, אובר דרמטית, אינפנטילית - אבל הישג אחד אי אפשר יהיה לקחת ממנה לעולם: היא הסדרה שהצליחה, וזה קשה בטירוף, להיות גרועה בהכל. כסדרת דרמה "שנות ירח" גרועה, אבל כקומדיה היא קאלט, היא כפסע מלהיחשב מדע בדיוני - היא נוצרה על ידי חייזר שלא מכיר את כדור הארץ.

מהשבוע אנחנו צריכים לחזור לחיים הרגילים שלנו, לחיים בלי "שנות הירח", אף אחד לא יספק לנו ריבים קורעים, ולא דרמות ביתיות הזויות, כי רק אביב באמת חשב שוויכוח סוער בינו לבין אילנה על בלר או אואזיס עד כדי, תחזיקו חזק, זריקה של הדיסק לרחוב - זו דרמה אמיתית שהוא עבר בחיים.

"שנות הירח", צילום: באדיבות HOT

מפרק לפרק צפינו בה למרות שהסיפור היה פחות חשוב, רצינו לקבל עוד מהחוסר מודעות של גפן, ביקשנו לברר אחת ולתמיד האם הילד שהתרוצץ בין רגליהם של יונתן גפן, שלום חנוך ואריק איינשטיין, מסוגל להבין שלאנשים פה היו חיי ילדות קשים יותר נטולי ניים דרופינג.

לכן "שנות הירח" לא נבחנת בכלל בפרמטרים של סדרה טובה או לא, היא אתגר לעיניים, עינוי למוח, סדרת הוואטדהפאק הטובה שנעשתה פה בשנים האחרונות. הצפייה לוותה בקריאות "הו וואוו" וגילגולי עיניים לרוב, צפייה אינטראקטיבית. לא כעסנו על אביב, ניסינו להבין אותו, להבין אותנו, איך היוצר הרציני הזה הצליח להצחיק אותנו ככה.

באופן אישי חשוב לי להזכיר שעשרות שנים יצרו לאביב גפן שם של אמן חתרני, פוליטי, מעורב. אחרי שקצת למדנו להכיר אותו, איך למי שנסער מהסכסוך הבליירי - רדיוהדי, אנחנו נותנים לקבוע לנו מה הוא חושב על הסכסוך הישראלי-פלשתיני?

פעם, אולי אפילו עוד לפני שאביב גפן נולד, הטוטו איפשר למהמרים לקבל פרס גם על אפס ניחושים. מי שהצליח לנחש אפס תוצאות נכונות מ-16 אפשריות - יוצא עם כסף.
"שנות הירח" היא סדרה שהצליחה בענק להיכשל בהכל, ומגיע לה ולנו פרס על זה: עוד עונה שכזו.

"שנות הירח", HOT

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר