בואו נדבר על הילה סעדה

אחרי שנפרדה מוונסה ב"להיות איתה" וכיכבה ב"מלכת היופי של ירושלים" - עכשיו נראה את השחקנית שוב על הבמה

הילה סעדה, צילום: דניאל קמינסקי

רגע אחרי שהסתיימה הסדרה "להיות איתה", שבה גילמה הילה סעדה את ונסה, וממש אחרי שכיכבה ב"מלכת היופי של ירושלים", סדרה ששודרה ב-yes ומבוססת על ספרה של שרית ישי לוי בעל אותו השם - מגיעה סעדה לבמת התיאטרון, במסגרת פסטיבל "ספרים על הבמה" שיתקיים בפעם השביעית בתיאטרון הקאמרי, בין התאריכים 25-23 בנובמבר.

הפסטיבל, שיתוף פעולה של התיאטרון עם המכון הצרפתי בישראל והספרייה העירונית תל אביב בית אריאלה, יתקיים בעברית ובצרפתית תחת הכותרת "בואו נדבר על אהבה", וישתתפו בו שחקנים וסופרים צרפתים וישראלים במגוון אירועי קריאה. אחד מהם יכלול הקראה מהספר "מלכת היופי של ירושלים", שבה תשתתף מלבד סעדה גם הסופרת עצמה.

עבור השחקנית מדובר בהתרגשות גדולה. בסדרה היא גילמה את רוזה, אחת הדמויות המאופקות והמורכבות, והיא מספרת שזהו אחד התפקידים המאתגרים שהיו לה. "את הסדרה צילמנו במשך ארבעה חודשים וחצי בצפת, וזה אחד התפקידים המאתגרים והיפים ביותר שיצא לי לשחק. רוזה ארמוזה הוא תפקיד שמלא בעומקים, דמות שעברה הרבה. שרית, שליוותה את הפרויקט, תשב איתי על הבמה - ונקריא ביחד חלק מהספר. אני מרגישה מאוד מחוברת לספר ולדמויות, ומאוד שמחה על הערב הזה בקאמרי. קיבלתי על הסדרה הזאת תגובות מחממות לב מנשים שסיפרו שהיא מחזירה אותן לבית אבא, ואני חושבת שהבאנו פיסת היסטוריה, את ירושלים של שנות ה-20".

את רואה את הספר מקבל חיים גם כהצגת תיאטרון?

"הספר מקסים בעיניי, רומנטי, סוחף ומלא השראה. יצטרכו להראות רק חלק ממנו, כי מדובר בהרבה סיפורים שמשתלבים האחד בשני, אבל אני חושבת שכהצגה חינוכית זה יכול להיות מעניין וחשוב".

הסדרה הובילה אותה גם ליצירה מוזיקלית שבה היא מתמקדת בימים אלו, דואט חדש שלה ושל דוד ד'אור בשם "שיר לגבריאל", שכתבה והלחינה יחד עם ליאור פרלה.

"השיר נכתב, כמובן, בהשראת הסדרה. רוזה חיה ללא אהבה עם גבריאל. זה משהו שהדמות שלה, שאותה גילמתי, חוותה לאורך כל הצילומים, וכשהם הסתיימו נבעו ממני מילות השיר. חוסר אהבה זה משהו שכל אחד יכול להתחבר אליו, כי אנשים חווים את זה בכל מקום ובכל זמן. היה לי חשוב לכתוב איך נראית כמיהה של אישה לבעלה, שרק רוצה שיראה אותה, שמחפשת חום וחיבוק. באירוע בקאמרי אני גם אשיר את השיר שלי".

לצד המוזיקה, נראה את סעדה בקרוב על המסך הגדול בסרט "מתחתנת", קומדיה רומנטית בבימויו של ערן ב.י: "אני ממש מחכה לזה. אחרי תקופה ממושכת שלא היה קולנוע, הסרט המתין בסבלנות ליציאה שלו. זו קומדיה רומנטית מתוקה ומקסימה, ואני מחכה ללכת לקולנוע עם פופקורן ולצפות בה עם כולם".

אי אפשר בלי שאלה על "להיות איתה", שהסתיימה ממש לא מזמן. הפעם נפרדת מוונסה באופן סופי.

"זו היתה באמת עונה מרגשת, היו לה הדים מדהימים ותגובות מחממות לב. הדמות של ונסה איקונית, מאוד אהבתי לגלם אותה. אני מחוברת אליה והיא יקרה לליבי. קיבלתי תגובות מדהימות, אוהבות ומחבקות עליה. היא בסך הכל אדם שרוצה להרגיש ראוי ונאהב, מחפשת אהבה אמיתית והערכה מהמשפחה. היא חלק מהעשייה שלי, ואני מודה לה על כל השנים האלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר