"כוכב הקופים" חוזר ופעילויות ליום העצמאות: כל המלצות התרבות לשבוע הבא

"היהודים באים" בעונה חדשה, הרצל מגיע למסך הגדול, Hacks חוזרת בעונה שלישית, הסרט התיעודי על הביטלס בשחזור מיוחד, "דוקטור הו" בעונה מסקרנת, השחקנית הישראלית שמככבת בדרמה מדוברת, אלבום חדש לתומר ישעיהו, עיבוד בימתי ל"חתונה מאוחרת", מחזמר עם שירי אריק אינשטיין, ועוד • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

מתוך "כוכב הקופים: ממלכה חדשה". צילום: באדיבות פורום פילם

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו - הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות ב-16-10 במאי.

סרטים

כוכב הקופים: ממלכה חדשה

סרט חדש בסדרת הסרטים המצליחה, שפותחת טרילוגיה חדשה ומסקרנת במיוחד. הפעם, העלילה מתרחשת לאחר תום הטרילוגיה הקודמת, מאות שנים לאחר סיום שלטונות של סיזר. כאשר קוף צעיר ייגרר למסע שיוביל אותו להטיל ספק בכל מה שלמד אודות העבר ולקבל החלטות אשר יגדירו את עתיד הקופים לצד בני האנוש כאחד, הצופים לא יוכלו שלא לעלות בקרבם כמה שאלות לא קלות על האנושות – תוך שהם ייהנו מאפקטים פנומנליים, אקשן בהילוך גבוה ותסריט ובימוי חכמים וקצביים שיוצרים סרט מוצלח עם משמעות אמיתית.

בבתי הקולנוע

תיאודור

לרגל יום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל, המופע יוצא הדופן של האופרה הישראלית מגיע אל המסך הגדול בסרט שלוקח את הצופים למסע מרגש בעקבות חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל – מימיו כסטודנט צעיר ועד להפיכתו למנהיג ציוני פורץ דרך. אם המופע הפך לתופעה של ממש, יהיה מרתק לראות כיצד יגיב הקהל כשהוא יראה אותו על המסך הגדול.

בבתי הקולנוע

Let It Be

הסרט התיעודי המתאר את התקופה האחרונה של ארבעת חברי הביטלס כלהקה, הופך לזמן לצפייה – לראשונה אחרי יותר מ-50 שנה מאז עלה לאקרנים. בתמיכתו של במאי הסרט המקורי מייקל לינדסי-הוג, חברת התקליטים שהפיצה את אלבומי הלהקה, "Apple Corps",  הנגטיב המקורי של הסרט שוחזר – תהליך שבו בוצע רימאסטר לסאונד שלו.

זמין בדיסני+

חיילות של אף אחד

סרטה התיעודי של נועה אהרוני מלווה שלוש משפחות של תצפיתניות שנפלו ב-7 באוקטובר בפשיטת מחבלי חמאס על מוצב נחל עוז עד לקבלת הבשורה המורה על גורל בנותיהן והבאתן לקבורה. התצפיתניות שהיו במשמרת צפו ודיווחו בזמן אמת ובאומץ לב על המתרחש, עד שהתקשורת נפגעה, המסכים חשכו והן לא היו יכולות לעשות עוד את עבודתן. הסרט כולל גם תיעוד בלעדי וקטעים מרשת הקשר שמושמעים לראשונה.

ראשון, בכאן 11

מתוך "חיילות של אף אחד", צילום: טוליק גלאון - באדיבות כאן 11

סוד החיים הפשוטים

ונסן הוא יזם מצליח ומפורסם מאוד אשר לא מאושר בחייו. כשיום אחד מכוניתו מתקלקלת במהלך נסיעה בדרך הררית מתפתלת, הוא פוגש במקרה בפייר, שחי לבדו בליבו של נוף עוצר נשימה ושמציע לוונסן מקום לשהות בו עד שמכוניתו תתוקן. בין השניים מתפתחת חברות מפתיעה, שבה הם מגלים כי הם דומים אחד לשני בכמה וכמה מובנים.

בבתי הקולנוע

פסטיבל הקולנוע הרומני

תשעה סרטים מגוונים המייצגים קצוות שונים של התנהגות אנושית, של אנשים פשוטים לצד דמויות הרואיות וז'אנרים שונים, יוצגו בפסטיבל הזה, שיימשך שבוע. סרט הפתיחה שלו הוא "חירות", הזוכה הגדול של האוסקר הרומני, שזכה בלא פחות מב-10 פסלונים, בהם לסרט, לבמאי, התסריט ולשחקנים הטובים ביותר.

החל מרביעי בכל הסינמטקים בארץ

מתוך הסרט "חירות", צילום: באדיבות פסטיבל הקולנוע הרומני בישראל

הקרנה מיוחדת של "גבעת חלפון אינה עונה"

לכבוד יום העצמאות המתקרב, הקומדיה הקלאסית תוקרן על מסך ענק באוויר הפתוח ותחת כיפת השמיים, באווירה נעימה עם בריזת ים וישיבה על פופים/כיסאות. הכניסה חינם ועל בסיס מקום פנוי.

רביעי, בנמל תל אביב

סדרות

היהודים באים

הקומדיה עטורת השבחים חוזרת בעונה חדשה, שתיפתח בפרק ספישל שיתמקד כולו באירועים סביב הכרזת העצמאות של ישראל: ההחלטה הדרמטית של דוד בן גוריון, הקושי למצוא גיבוי בעולם, הקונפליקטים במועצת העם ועד הקמת מדינה יהודית ודמוקרטית. בהמשך העונה, תמשיך התוכנית הנהדרת הזו לחשוף את האמת מאחורי הפרשיות הגדולות והקטנות שעיצבו את דמותו של העם היהודי, מהזהות של רוצחו של ארלוזורוב דרך הסיבה שגרמה לאסון מירון הראשון וגם הבנה למה שבאמת עומד מאחורי הביטוי "אנשים, אחים אנחנו". בכיכובו של הקאסט הטוב ביותר הפועל כיום בישראל: מוני מושונוב, יעל שרוני, יוסי מרשק, יניב ביטון , עידו מוסרי, שירה נאור ומעיין בלום.

בשלישי, בכאן 11

Hacks

הסדרה הקומית המשובחת הזו, שזכתה בכמה וכמה פרסי על שתי עונותיה הקודמות, חוזרת בעונה חדשה ומצופה במיוחד, המגיעה לאחר שהתעכבה בשל בעיות בריאותיות של הכוכבת הראשית שלו, ג'ין סמארט המדהימה. גם הפעם התסריט מלא בשנינות מקצה אל הקצה, כשהכל השחקנים המשתתפים בו, ובמיוחד סמארט והאנה איינבינדר שמובילות את הסדרה עוקבת אחר קומיקאית אגדית שמעסיקה תסריטאית קומית עמוסה בצרות אישיות, נותנים את כל כוחם גם הפעם.

זמין ב-yes וב-HOT

דוד סמסיק

דרמה דרום קוריאנית חדשה ומדוברת, שבה מככב קאנג הו סונג, הזכור לטובה מיצירת המופת "פרזיטים". בסדרה החדשה הוא מגלם את הדמות שעל שמה נקראת הסדרה, שבשנות ה-60 של המאה הקודמת ניהל חברות קרובה עם בוגר אקדמיית הצבא הדרום קוריאני – ויחד, הם ינסו להגשים את חלומותיהם.

רביעי, בדיסני+

ברידג'רטון

סדרת הדרמה המצליחה חוזרת בעונתה השלישית והמצופה, שתעקוב אחר דמותה של פנלופה פת'רינגטון, שלאחר שוויתרה על אהבתה לקולין ברידג'רטון מחליטה שהגיע הזמן לחפש בעל.

חמישי, בנטפליקס

אורות כחולים

עונה חדשה לדרמת המשטרה האירית עטורת השבחים, העוקבת אחר שלושה שוטרים טירונים במשטרת בלפסט. העונה החדשה מתחילה שנה בדיוק לאחר מאורעות סיום העונה הקודמת, וכעת עומדים בפני השוטרים, אליהם מצטרף שוטר חדש שהמוטיבציה והאינטרסים שלו אינם ברורים לחלוטין, אתגרים מקצועיים ואישיים חדשים – בראשם כנופיות הפשע בעיר, אשר מתחרות על השליטה באזור.

זמין ב-yes

דוקטור הו

עונה חדשה ומסקרנת לסדרת המדע הבדיוני הוותיקה, שחוזרת עם דוקטור חדש, אותם מגלם שוטי גטווה ("חינוך מיני"). לצד המלווה שלו רובי סאנדיי, הוא ייצא למסע בזמן ובחלל תוך שהוא יעבור הרפתקאות בתקופות ובעולמות שסועי קרבות – תוך שהם פוגשים באויב החזק ביותר של הדוקטור עד כה.

שבת, בדיסני+

המסך הירוק

מיני סדרה בכיכובם של זוכה האמי ג'ון לגוויזאמו ושל חני פירסטנברג הישראלית המתרחשת בשנות ה-50 בארה"ב, אשר עוסקת, בין היתר, בדיכוי ובמיזוגיניה. לגוויזאמו מגלם סוכן FBI לטיני המתכחש לזהותו ופירסטנברג מגלמת את אשתו הסובלת, אישה שעשתה חיל במלחמת העולם השנייה אשר נאלצת לחזור לתפקידה ה"מסורתי" ו"לדעת את מקומה". היא נחרדת לגלות במה בעלה מעורב ואיך הוא אחראי לזוועות שלא ידעה עליהן. הסדרה עשתה את בכורתה העולמית בפסטיבל טרייבקה היוקרתי, שבו זכתה לשבחים רבים על המקוריות שלה והמשחק המשובח.

חמישי, ב-yes

מוזיקה

קינגס אוף ליאון באלבום חדש

גם אם להקת הרוק האמריקנית הזו אינה נמצאת בשיאה המסחרי כפי שהייתי לפני כעשור, אין זה אומר שהיא עדיין לא יוצרת שירים טובים, לפחות בהסתמך על הסינגלים שיצאו מהאלבום טרם צאתו, בהם "Mustang". הלהקה עבדה על האלבום, " Can We Please Have Fun" שמו, עם קיד הארפון, מהמפיקים המוזיקליים הטובים ביותר שפועלים כיום בעולם, שאף הפיק את אלבומו האחרון של הארי סטיילס (ועבד גם עם מיילי סיירוס, שון מנדס, לייקי לי ועוד). התוצאה, אין ספק, תהיה מסקרנת במיוחד.

זמין בכל הפלטפורמות

תומר ישעיהו באלבום חדש

הזמר-יוצר המוצלח חוזר באלבומו החדש והתשיעי "בסוף זה אנשים", שכולל 11 שירים שאת כולם הוא כתב עם לא אחר מאשר עם עמיר לב, למעט "ילד זהב", אותו כתב לבדו. העובדה שהוא גם חתום לבדו על כל לחני והפקת האלבום המקסים הזה, שמבוצע לעילא ולעילא, מוכיחה כי ישעיהו הוא אחד מהיוצרים הטובים ביותר שפועלים כיום בישראל, שכיף לשמוע אותו בשיאו המוזיקלי.

זמין בכל הפלטפורמות

להקת טספה בהופעה

הרכב האתיו-ג'אז בהנהגת הסקסופוניסט-זמר-מלחין אבטה בריהון מציג שילוב ייחודי של מוזיקה אתיופית שורשית עם מוזיקת ג'אז, במופע שבו יארח את הזמר טומבולה אבבאו טקלה. טקלה, יליד גונדר, החל את הקריירה המוזיקלית שלו עוד באתיופיה, והצטרף לטספה עם עלייתו ארצה ב-2022.

שלישי, בבית הקונפדרציה, ירושלים

במה

יומנה של אנה פרנק

בימי מלחמת העולם השנייה, נערה יהודייה ומשפחתה נאלצים להסתתר במחבוא סודי על מנת לשרוד מזוועות הנאצים ברחבי אירופה. ההצגה מתארת שנתיים בהן הצעירה שהתפרסמה בזכות יומנה שהתה במחבוא עם משפחתה, על שלל רגעי הפחד והשמחה, התקווה ואובדנה, הלבטים והקשיים של נערה מתבגרת, אוהבת ותאוות חיים אשר מוצגים לצד אימת המלחמה והמאבק לחיים.

שישי-רביעי, בבית הספר למשחק "בית צבי", רמת גן

אנה פרנק (ארכיון), צילום: רויטרס

וינה או דימונה

כריסטינה, סטודנטית מאוסטריה, נלהבת לקראת השלמת תהליך הגיור שלה, בזמן שבן זוגה גיא כלל לא יודע מזה – ורוקם תוכניות מלהיבות אחרות משלו. אל תוך הדרמה הזוגית מתפרצים הרבנית בוטבול, נציגת הרבנות הצבעונית, וחנניה, בנה היחיד והמיוחד, אותו היא רוצה לחתן בכל מחיר. בקומדיה המשוגעת הזו, העוסקת באהבה, אלוהים ובנציגיו עלי אדמות, מככבים יניב פרץ (שגם כתב), סער שני, שירה נתן ורונית אברהמוף-שפירא.

שני, בבית מזיא לתיאטרון, ירושלים

מתוך ההצגה "וינה או דימונה", צילום: חן הוד

חתונה מאוחרת

עיבוד בימתי מפתיע בשיתוף עם תיאטרון באר שבע לסרטו האהוב של דובר קוסאשווילי, העוקב אחר זאזא, שלפי המסורת הגיאורגית כבר היה אמור להיות נשוי ולחיות בבית מכובד – אך הוא אינו רוצה בכך, לפחות לא עם הכלות הפוטנציאליות שהוריו מנסים לסדר לו, מכיוון שליבו שייך לאהובה סודית אותה הוא מסתיר מהם. האם הוא יתמסר לאהבה הטוטאלית או ייכנע ללחצי המשפחה והמסורת? בבימויה של שיר גולדברג ובכיכובם של צביקה הדר/דוד קיגלר, אסתי זקהיים, מיכאל אלוני/אורי דב יוסף בלופרב, יעל אלקנה/דניאל מנוחין, ועוד רבים אחרים.

החל משלישי, בתיאטרון הבימה, תל אביב

אהבה ממבט ראשון

מחזמר מבית התיאטרון הארצי והיכל התיאטרון מוצקין המבוסס על שיריו של אריק איינשטיין, מהזמרים הגדולים ביותר שמדינת ישראל ידעה מאז ומעולם, שבוים בידי צדי צרפתי. דרך "שלישיית גשר הירקון" ו"החלונות הגבוהים" עד קריירת הסולו שבה שיתף פעולה עם גדולי הכותבים והמוזיקאים. המחזמר מתרחש בקיץ 1973, אז עודד, בוהמיין תל אביבי, מתאהב ברחל, בורגנית מסביון. רונה, פזמונאית בעלת נפש רעועה, "האקסית המיתולוגית" של עודד, עושה הכול כדי לחבל בקשר הזה, מה שפוצח במשולש רומנטי מפתיע. בכיכובם של שי המבר, דיאנה גולבי, דפנה דקל, אלון גורנשטיין, מאי מלר, כרמל זורע ועוד רבים.

החל מרביעי, ברחבי הארץ

מתוך המחזמר "אהבה ממבט ראשון", צילום: יחסי ציבור

משפחה

Bugs

במתחם ייחודי המשתרע על פני כ-1,500 מ"ר תוצג תערוכה הכוללת מידע עשיר ומעניין (לכל הגילים!) על עולם החרקים, זאת בנוסף לכ-20 מיצגים ריאליסטיים בגובה של 3-2 מטרים של חרקים עצומים. לצד מסכי מידע, סרטונים, עובדות מרתקות, עמדות יצירה, מופע מפתיע לטובה ועוד, זו פעילות מהנה במיוחד שמתאימה לכל הסקרנים – גדולים וקטנים כאחד.

בארנה הרצליה

מתוך התערוכה "Bugs", צילום: יחסי ציבור

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט

מלבד ביקור ברחבי המוזיאון התל אביב, אלו שיגיעו אליו ביום העצמאות יוכלו ליהנות גם מסדנת חקר טבע מיוחדת שבה יהפכו המשתתפים לחוקרים וחוקרות תוך שהם ישתמשו בציוד מדעי ויגלו בעצמם את התשובות לחלק מתעלומות הטבע (לבני 12-6), וגם להשתתף בסיור מודרך בגן הבוטני במקום, המשתרע על פני כ-34 דונם (מגיל 5 ומעלה).

בשלישי

מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט, צילום: שי בן-אפרים

מתייחדים עם השכול

ארגון "מסע ישראלי" יוציא במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מסעות חינוכיים בהר הרצל בסימן "מדינה שיוצאת ממשבר" על ידי כ-50 מדריכים שיקיימו ברחבי ההר סיורים למבקרים, שבמהלכם יעברו בחלקות השונות ויספרו את סיפורי מלחמות ישראל וסיפורי הנופלים – מאלה שנפלו במלחמת העצמאות ועד אלה שנפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל. ההשתתפות ללא עלות.

בשישי ובשני, בהר הרצל, ירושלים

סיורים בהר הרצל, צילום: "מסע ישראלי"

אתרים לפיקניקים ברחבי ישראל

מצפון ועד דרום, בחניוני הנופש והפיקניק ביערות קק"ל הפזורים ברחבי הארץ ניתן למצוא מעיינות, אתרי פיקניק, מנגל ומסלולים לטיול, שיוכלו להעביר את יום העצמאות בבילוי משפחתי מוצלח – ובעיקר, לא מול המסכים.

פיקניק במעיין צובה (ארכיון), צילום: לירון אלמוג

אנו ישראלים

הסיור החדש "בין החלום למימושו" יעקוב אחר התפתחותה של ארץ ישראל לאורך אלפי שנות המסע של העם היהודי, הפעילות הכוללת מסלול חידות משפחתי ועמדת צילום שתאפשר לשחזר את מעמד החתימה על מגילת העצמאות הן רק חלק מהפעילויות שיתקיימו ב"אנו – מוזיאון העם היהודי" שבקמפוס אוניברסיטת תל אביב, שהכניסה אליו תהיה ללא תשלום – בהזמנה מראש.

בשלישי

ב"אנו - מוזיאון העם היהודי", צילום: שחר וזיו כץ

משט יום העצמאות

בסימן הצדעה ללוחמי חיל הים, המשט השנה יוקדש לתמיכה בנפגעי 7 באוקטובר, בחטופים, בפצועים, במשפחות השכולות ובחיילי צה"ל. מאות כלי שיט ישתתפו במשט, שיוזנק מהמרינה בהרצליה, יפיג לאורך חופי העיר ומשם דרומה לחופי תל אביב. כלי השיט שישתתפו באירוע יעוטרו בסרטים צהובים כדי להביע תמיכה ולחזק את משפחות החטופים.

שלישי, יציאה מחוף אכדיה דרום, הרצליה

משט יום העצמאות בהרצליה (ארכיון), צילום: לירון אלמוג
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר