"בעיית שלושת הגופים" מגיעה ואירועי פורים: כל המלצות התרבות לשבוע הבא

ג'ייק ג'ילנהול בסרט אקשן חדש, "ברלין בלוז" תכבוש לכם את הלב, רועי ניק מרגש ב"בית", אסף אבידן משחרר אלבום חדש, הפנדה הלוחם האהוב חזר, מארק וולברג במסע מרגש, הזמרים האהובים חוזרים לבמה, הצגה חדשה בכיכוב לירית בלבן - ושלל הופעות פורימיות מהנות • אלה הדברים הכי מעניינים שמחכים לכם

מתוך "בעיית שלושת הגופים". צילום: באדיבות נטפליקס ישראל

שבוע נוסף מגיע לסיומו, וכדי שתתחילו לתכנן את התוכניות שלכם להמשך השבוע כבר מעכשיו - הכנו עבורכם כמה המלצות לכל מה שמעניין בעולם התרבות ב-28-22 במרץ.

סרטים

שומר הברים

רימייק חדש ומסקרן לסרט הפעולה משנת 1989, שאמנם לא נחשב לסרט טוב במיוחד – אך כזה שכן ניתן להגדירו מהנה. בגרסה החדשה, אותה ביים דאג לימן ("קצה המחר", "מר וגברת סמית"), מככב ג'ייק ג'ילנהול, שמחליף את פטריק סווייזי ששיחק במקור, כלוחם אמנויות לחימה לשעבר העובד בפונדק דרכים בפלורידה. כאשר מתברר שהדברים שם אינם כפי שהם נראים באמת, האקשן והאדרנלין ייכנסו לתמונה – ויעשו את שלהם לאורכו של הסרט כולו.

זמין באמזון פריים וידאו

בית

הסרט המרגש הזה עוקב אחר צעיר חרדי שזה עתה התחתן, בן דמותו של הבמאי-תסריטאי בני פרדמן, שחולם לפתוח בשכונת גאולה החרדית בירושלים חנות מחשבים. לצערו, הממסד החרדי בשכונה רואה בו ובחנותו איום קיומי, מצב שמידרדר במהירות לאלימות. הדבר מעמיד למבחן הרה גורל את יחסיו עם אשתו ומשפחתה, ומטלטל את החיים שלו עצמו. הסרט היה מועמד ל-9 פרסי אופיר, כולל לסרט הטוב ביותר, וזכה בשניים - על משחקם של רועי ניק ודרוד קרן.

בבתי הקולנוע

המרוץ לניצחון של ארתור

מארק וולברג מגלם בדרמה הביוגרפית הזו את מייקל ווייט, שחלם להיות אלוף העולם בתחרות ההישרדות הקשה ביותר בעולם – מרוץ האדוונצ'ור רייסינג. במהלך התחרות הוא וצוותו מוצאים כלב נטוש, אותו הם מחליטים לאמץ. בהמשך, הוא מציל את חייהם – כשבשלב מסוים הם צריכים לצאת למסע שבו יפעלו כדי לחלץ את ארתור מהג'ונגל על מנת להציל את חייו.

בבתי הקולנוע

קונג פו פנדה 4

הסרט החדש בסדרת סרטי האנימציה המצליחה מחזירה למסך הגדול את פו, לוחם הדרקון האהוב והעצלן. כשהוא מתבקש להעביר את התפקיד שלו ללוחם אחר, מסרב תחילה פו לבקשה – ומנסה להתחמק מהביצוע שלה ככל האפשר. כשזיקית מרושעת, אשר יכולה לשנות את צורתה לכל יצור שתרצה, קטן או גדול כאחד, חומדת את מטה החוכמה שברשותו של פו, עליו לפעול יחד עם חברה חדשה שהכיר כדי להביס אותה – ולהביא לשלום באזור.

בבתי הקולנוע

פסטיבל הקולנוע הצרפתי

המהדורה ה-21 של הפסטיבל הוותיק, מהאהובים ביותר על הקהל הישראלי, ייפתח עם הקרנת "הדרכים הלא ידועות", סרטו של דני אמיבר בכיכובו של זוכה האוסקר ז'אן דז'ורדן ("הארטיסט"), המבוסס על סיפורו האמיתי של הצרפתי סילבן טסון, שמחליט לצאת למסע רגלי ברחבי צרפת, במסע של לידה מחדש; יינעל עם הקרנת "היפרדות" בכיכובה של חפציה הרזי (שהייתה מועמדת על תפקידה בו לפרס הסזאר), המוצאת עצמה בתסבוכת של שקרים לאחר שהיא אומרת לבחור עימו היה לה סטוץ כי יש להם תינוק; ושלל סרטים נוספים.

החל משני, בסינמטקים ברחבי הארץ

פול סיימון: In Restless Dreams

סיפורו של הזמר האגדי, מהאמנים הגדולים ביותר בכל הזמנים, מוצג בסרט תיעודי חדש בן שני חלקים, אותו ביים אלכס גיבני זוכה האוסקר ("מונית לצד האפל"). לאורך כ-3.5 שעות, השניים מטיילים בעולם חלומי, משרטטים את דיוקנו של סיימן, תוך שהם מתעלים מעבר לזמן ולמרחב, נעים בחופשיות בין הווה לעבר, ומציגים את יצירת המוזיקה של הזמר-יוצר המוערך וגם מעניקים הצצה ייחודית לקריירה האגדית שלו, וכל זאת לצד קטעים נדירים של סיימון משלבים שונים בקריירה שלו.

שני, ב-yes

שירלי

זוכת האוסקר והאמי רג'ינה קינג ("סיפורו של רחוב ביל", "השומרים") מגלמת בסרט הביוגרפי שביים התסריטאי-במאי זוכה האוסקר ג'ון רידלי ("12 שנים של עבדות") את שירלי צ'יזהולם, חברת הקונגרס האפרו-האמריקנית הראשונה, שגם הייתה הראשונה להתמודד על הנציגות הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב. היא הייתה אישה פורצת דרך, שהיוותה השראה גדולה לאנשים רבים – וכעת, סיפורה עולה על המסך בסרט עוצמתי ומרגש.

שבת, בנטפליקס

מלכת השלג והנסיכה

איילה, בתה של מלכת השלג, משחררת בטעות את רוחות הקרח המסוכנות ממאסרם באגם גאו. הרוחות תוקפות את העיירה בה גרים גיבורי הסרט, ומקפיאות את כל מי שעומד בדרכן. על מנת לתקן את המצב ולהציל את העולם, איילה וחבריה ייצאו למסע מסוכן שישלב בתוכו אומץ, אחדות וקסם שנוצר כשחברות פוגשת הרפתקה.

בבתי הקולנוע

אנשים ומקומות: נאי-נאי וְואי-פּו

הסרט התיעודי הקצר הזה, שהיה מועמד לפרס האוסקר, מהווה מכתב האהבה של הבמאי שלו, שון וונג, לצוות הסבתות שלו שבאמצעות ריקודים, מתיחות ולא מעט נפיחות – מעבירות את הצער שבחייהן.

זמין בדיסני+

סדרות

בעיית שלושת הגופים

סדרת מדע בדיוני חדשה המבוססת על הספר בעל אותו השם של ליו צשין, שנודעת בעיקר כ"הסדרה החדשה של יוצרי 'משחקי הכס'", הלוא הם דיויד בניוף וד.ב. וייס (כשלצדם גם אלכסנדר וו, שכתב פרקים ל"דם אמיתי" ול"האימה"). העיבוד השאפתני הזה עוקב אחר חמישה חברים מבריקים אשר פועלים ביבשות שונות ובעשורים שונים, שנתקלים בתגליות מטלטלות שסותרות את חוקי המדע –שמבשרות בתורן על בואו של איום קיומי. בכיכובם של בנדיקט וונג (מסדרת סרטי "הנוקמים"), המועמד לאמי ג'ואן אדפו ("השומרים"), ג'ון בראדלי ("משחקי הכס"),  ליאם קאנינגהאם (מ"משחקי הכס" גם הוא) והמועמד לאוסקר ג'ונתן פרייס ("האפיפיורים").

זמין בנטפליקס

ברלין בלוז

נגן האבוב יונה ואשתו הסופרת נרגשים לעבור להתגורר ביחד בבירת גרמניה עם בתם רני, בתקווה להתחיל בחיים חדשים וטובים יותר. בזמן שיונה מרגיש שהוא מצא בעיר את ביתו, טליה מתקשה למצוא בה את מקומה, כשהקשיים והגעגועים לישראל עושים את שלהם. הסדרה מעלה שאלות בנוגע לזהות, נאמנות, זוגיות – וגם אם ניתן לעשות רילוקיישן ללב. בדרמה הקומית הזו מככבים שירה נאור, איתמר רוטשילד (שיצר אותה לצדה של דנה אידיסיס), לאורה ריבלין, מאיר סוויסה, אליענה בקייר, אורי קומאי, אסף הראל ועוד.

רביעי, ב-yes

מוזיקה

אברהם טל בהופעת פורים

הזמר-יוצר הייחודי מביא אל הבמה חגיגה של צבעים וצלילים, תמהיל מדויק ומעניין של פופ, אלקטרוניקה ואתניות שיוצרים חוויה מרגשת, סוחפת ומקפיצת אשר משקפת את הקריירה ארוכת השנים שלו. עם להיטים כל כך רבים שהוא צבר לאורך הדרך, אין זה פלא שהוא הפך לאחד הזמרים האהובים ביותר בישראל.

שבת, בבארבי נמל יפו

סיון לוי ב-EP חדש

השחקנית-זמרת חוזרת עם מיני-אלבום חדש ("Side: W" שמו), שעובר מעולמות הדרים פופ והסינת' אל הפולקטרוניקה והטריפ הופ. באמצעות הקול המהפנט שלה, המלודיות שמקיפות את לוי יוצרות סאונד שמרגיש נוסטלגי במובן החיובי ביותר, עם כמה וכמה טיפות של רעננות מתבקשת, כזו שחודרת אל כל נימי הגוף. ב-6 שירים בלבד, היא הצליחה להביא לעולם יצירה חדה ומדויקת, שההאזנה לה מעניקה תחושת רעננות כובשת בכל אחד ואחד מהם.

זמין בכל הפלטפורמות

עידן רפאל חביב בהופעה

במופע להקה, הזמר המצליח יעלה אל הבמה ויבצע בפני הקהל האוהד שלו את השירים האהובים שהוא יצר מאז פרץ אל הבמה, כשהוא יעשה זאת באינטימיות נוגעת ללב ועם טונות של כישרון נוגע ללב.

שלישי, בבארבי נמל יפו

אסף אבידן באלבום חדש

מי שהפך לאחד הזמרים הישראליים המצליחים ביותר ברחבי העולם משחרר אלבום חדש, חלקו השלישי בפרויקט "In A Box", שבו הוא משלב בין וידאו לאודיו לייב. 13 שירים נמצאים באלבום הזה, כולם גרסאות מפתיעות במיוחד לכמה משיריו האהובים ביותר של הזמר-יוצר הזה, וכולם הוקלטו בחלל מיוחד במשך 48 שעות בלייב, ללא עריכה, הקלטה מחדש, פלייבק או אוטוטיון. התוצאה, איתה אבידן יגיע לבמת היכל התרבות בתל אביב ב-12 ביוני, ניכרת לאוזן כבר מהרגע הראשון, כך שמעריציו הרבים יוכלו למצוא בשירים משהו חדש ושונה, בעוד מאזינים חדשים יוכלו ליהנות מהם כמו שנהנים ממוזיקה מוצלחת בפעם הראשונה.

זמין בכל הפלטפורמות

טרמולו בהופעה

חמישיית הנגנים הווירטואוזים האלה מנגישים את המוזיקה הצבעונית והסוחפת שאותה הם יוצרים על כ-50 כלי הקשה אקזוטיים מרחבי העולם, במופע דינמי ואנרגטי שחוצה זמן ומקום.

שבת, בהיכל התרבות נתניה

פסטיבל פליציה בלומנטל

מיטב אמני ישראל מעולמות מוזיקליים שונים – מוזיקה פופולרית, קלאסית, עתיקה, ג'אז, מוזיקה ערבית, מוזיקה עכשווית, מחזות זמר, אולדיז משנות ה-50 ועוד – יחברו לכשבוע של שילובים לא שגרתיים ויציעו מסע מגוון בין סגנונות ועולמות, בפסטיבל שיכלול, בין השאר, שלל הפקות בבכורות ישראליות ועולמיות. 19 מופעים, סולנים, הרכבים ותזמורות יארחו את נורית גלרון, שלומי שבן, פנחס ובניו, ארמון בזמן,  אנסמבל גליל, אנסמבל טרמולו, אנסמבל מצו ועוד רבים. בפסטיבל יתקיימו גם מופעים לכל המשפחה עם הבית של התוף, מופע כלי הקשה ומופע של מוזיקה אתנית פוגשת מוזיקה קלאסית.

החל משני, במוזיאון תל אביב לאמנות

אנסמבל גליל, צילום: Youli Louwish

במה

החופש של ג'קי

ג'קי, אסירה משוחררת, חולמת להצליח ככוכבת סטנד-אפ. בכלא היא הצליחה להצחיק את חברותיה האסירות, אבל בחוץ היא מגלה שאף אחד לא מחכה לה, שהגבר שהיה אמור לחכות לשחרור שלה בגד בה ושאמה הקשישה מכרה את בית ילדותה בדרכה לדיור המוגן. כשהיא לא מצליחה להגשים את חלומה, ג'קי רוצה לחזור לחיים "הבטוחים" של הכלא, אך מערכות האכיפה והצדק לא נתקלו מעולם באסירה משוחררת שכמהה לחזור אל מאחורי הסורגים – וההתנגשות בינן ובין ג'קי יוצרת סיטואציות קומיות מפתיעות ומעוררות מחשבה. בין המשתתפים בהצגה, אותה ביים עידו רוזנברג: לירית בלבן, ענת וקסמן, רם גואטה, תום זידנר, דינה בליי ועוד.

שישי-רביעי, בתיאטרון בית ליסין, תל אביב

"החופש של ג'קי", צילום: שי פרנקו

פסטיבל ימי הפלמנקו

במהדורתו ה-30 של הפסטיבל, יושם בו דגש על היצירה הישראלית בפלמנקו, כך שאם בעבר הוזמן לכבוד מופע מרכזי מספרד, השנה ישולבו בו רקדני ומוזיקאים ספרדיים ביצירות של היוצרות והיוצרים הישראליים. הפלמנקו ישולב בפסטיבל עם סגנונות מוזיקליים שונים, ובמהלכו יוצגו גם פרויקט יצירות מקור המתקיים זו הפעם השנייה, ארבע עבודות קצרות בבכורה שנוצרו בהשראת חומרים מאוסף קרן עדי אגמון שהופקד בארכיון הישראלי למחול בבית אריאלה, אירוע פתיחה לקהל הרחב, והמופע האהוב "בוקר פלמנקו ישראלי".

החל מחמישי, במרכז סוזן דלל, תל אביב

חפלמנקו, צילום: יעקב מאיר פרץ

הודיני

להקת "בלט ירושלים" מעלה מופע מקורי חדש על חייו של הקוסם המפורסם בהיסטוריה. ביצירתה החדשה, נוגעת הלהקה בהשפעת ילדותו של הודיני, על אישיותו הצבעונית והשאפתנית, על הצלחתו הפנומנלית - וגם על קשריו ההדוקים עם משפחתו, להם היה מקום חשוב בחייו ובקריירה שלו.

חמישי, בתיאטרון גבעתיים

מתוך המופע "הודיני" של להקת "בלט ירושלים", צילום: ליאוניד חרומצ'נקו

שידוך

ערב אירוסיה של בת הרב עם בחיר ליבה, סודות אפלים מחייהם של הרב והרבנית החשובים בקהילה מאיימים לצוץ ולהיחשף. הרבנית, אמה של הכלה, יוצאת למסע אמיץ ומרגש לביטול השידוך, בניגוד לרצון משפחתה, קהילתה ואמונתה. רובי פורת שובל מככבת בהצגה אותה גם כתבה, כשלצדה מככבים גם פיני קדרון, יעל לבנטל, טל קלאי ועוד.

שני, בתיאטרון הבימה, תל אביב

הארוקון 2024

כנס האנימה והמנגה הגדול בישראל יוצא לדרך פעם נוספת, כשאפילו שגריר יפן יצטרף לחוגגים, שייהנו מאירוע בעל צבעים ססגוניים, תחפושות מהממות (שרבות מהן ישתתפו בתחרות הקוספליי המסורתית), מוצרים ייחודיים מארץ השמש העולה, מגוון הרצאות וסדנאות מרתקות, תחרות שירה בסגנון איידולים יפניים ועוד המון הפתעות רבות למעריצים הרבים. בנוסף, יוגש פרס על שם נויה דן ז"ל, שנרצחה ב-7 באוקטובר, ועל שם תומר שלמה מיארל ז"ל, שנפל בקרב ברצועת עזה, שיוענק לאוהבי אנימה צעירים.

ראשון, בבנייני האומה בירושלים

כנס אנימה בירושלים, צילום: רועי זינאתי

ימים רגילים

ארבעה ניו יורקרים מתכננים את הצעד הבא בחייהם. בין חיפוש מונית לחיפוש עבודה הם מחפשים גם אחר אושר, הגשמה ואהבה. דרך פגישות מקריות, הסיפורים שלהם מצטלבים בצורה מרגשת ובלתי צפויה ביום רגיל אחד, שלעולם לא ישכחו. המחזמר של אדם גוון מאיר בצורה יוצאת דופן את הדברים הפשוטים שבחיים ואת הקשר המיוחד בין בני אדם.

שלישי, בתיאטרון הבימה 4, תל אביב

מתוך "ימים רגילים", צילום: ז'ראר אלון

משפחה

קרנבלילה

תחת נושא של פורים כחול-לבן, בחדרה יחגגו פורים שיצדיע לארץ ישראל על אתריה ונופיה, לגיבורים השונים שלנו, לסמלים שמאחדים את כולנו ועוד. במהלך האירוע יופיע טל מוסרי שיארח את בובספוג מכנסמרובע) וגם להקות מקומיות ותזמורות רחוב צבעוניות, יתקיימו שני מופעי קרקס וירטואוזים לכל המשפחה והצגות לילדים, יוקם מתחם יריד משחקים ישראלי לכל הגילים, עמדות איפור וקעקועים ועוד.

ראשון, בכיכר השוק בחדרה

תזמורת הטבחים, צילום: קובי בכר

פורים מתוק בנמל תל אביב

משפחות מוזמנות להגיע לבלות את החג בעולם מתוק במיוחד עם שער ממתקים ענק, שביל של סוכריות על מקל ובתים מתוקים. המבלים יזכו לקבלת פנים מעוגייה ענקית ודמויות מתוקות בצורות גלידה וקאפקייקס צבעוניים. לצד הפעלות, משחקים וריקודים, יתקיים מופע קרקס השוקולד של האחים הלהטוטנים סירקולד, מופע אקרובטי של הלהטוטנים "שוקו וניל", שלישיית "צ'ורוס מקסיקנו" וצמד הליצנים המוזיקלי "הסוכריות הקופצות". הכניסה חופשית.

ראשון, ברחבי נמל תל אביב

פורים בנמל תל אביב, צילום: כפיר סיון

Meex שרונים

הצמד נס וסטילה, כפיר צפריר וליעד מאיר ישתתפו בחגיגות הפורים במתחם הקניות, הבילוי והפנאי, שבו הוקם שם חלל המדמה מפעל מתוקים מיוחד שבו הילדים "יהפכו" לעובדי מפעל שבו יכינו משלוחי מנות לחיילי צה"ל. במסגרת הפעילות, הילדים יקשטו משלוחי מנות ואוזני המן בעזרת קונדיטורים של המתחם ויכינו מארזים לחיילים – וכמובן שגם לעצמם. בסוף הפעילות הם יקבלו תעודה על השתתפות בפעילות התרומה לחיילי צה"ל, שבהמשך יקבלו את המשלוחים שהוכנו בפעילות.

ראשון ושני, ב-Meex שרונים, הוד השרון

פורים במתחם MEEX שרונים, צילום: יחסי ציבור

פסטיבל "ירון"

כ-20 הצגות איכות לילדים לנוער ולכל המשפחה (מגיל שנתיים ומעלה), בתוכן בכורות להצגות חדשות שהופקו במיוחד עבור הפסטיבל, יוצגו במהלך המהדורה ה-24 של הפסטיבל, מאת תיאטרון אורנה פורת. במסגרת הפסטיבל תועלה ההצגה החדשה מסדרת "כראמל", "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש", זאת בנוסף להצגות אחרות כמו "מעלה קרחות", "טביעת האצבעות של אייל" ועוד. בנוסף, בשטח הפסטיבל יוצבו דמויות שטח ססגוניות, יתקיימו פעילויות בסימן החג ויבוצעו שירי פורים.

שבת-שני, במוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון ארץ ישראל, בית החייל ותיאטרון הקאמרי, תל אביב

ההצגה "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש", צילום: כפיר בולוטין

הבה נרעישה

מגוון אירועים ופעילויות לכל הגילים יתקיימו במהלך חגיגות פורים בחולון, מהפנינג חגיגי שיכלול מופעים לילדים, במה פעילה עם די.ג'יי., תחרות תחפושות, מתקנים מתנפחים, מופעי רחוב ולהקות מחול מקומיות, פסלים חיים, דוכני משחק, הפנינג לילדים בעלי צרכים מיוחדים, מתחם ג'ימבורי לקטנטנים, הופעה לגימלאים ועוד שלל אירועים.

ראשון ושני, ברחבי חולון

טל מוסרי, צילום: אריק סולטן

"פורים מאוחדים" בירושלים

לראשונה מזה 42 שנים, העדלאידע תחזור לבירה, והיא תעשה זאת עם תהלוכות בובות ענק שעוצבו ונבנו על ידי מוסדות התרבות וילדי העיר, בהובלת מיצג סמל החטופים. לצד זאת, ישתתפו גם תזמורות, להקות מחול, פסלים חיים, בימות שימוקמו לאורך המסלול והמון תחפושות, בנוסף על בובות ועבודות של אמנים מעוטף עזה.

שני, ברחבי ירושלים

עדלאידע בירושלים, צילום: ריקי רחמן

פורים משפחתי

בביקור בן חמש התחנות, המבקרים מוזמנים לגלות, בין השאר, את מגילת אסתר ההיסטורית מהמאה ה-16, את גלריית ההומור היהודי, תלבושות יוצאות דופן המוצגות במוזיאון ועוד – וכל זאת באמצעות מסלול שילווה במפה מעוצבת בעלת חידות משעשעות, הסברים ותוכן נלווה. בנוסף, בעמדת הצילום של Foodish יוכלו המשתתפים להכיר את הסודות המתוקים של החג – מאכלי פורים מסורתיים מקהילות יהודיות שונות ברחבי העולם, כמו נגולה או שיני המן, וכמובן שניתן יהיה להגיע גם לתערוכת "גיבורים", שמפגישה את הילדים עם אישים ונשים יהודים פורצי דרך באינטראקטיביות מהנה.

ראשון ושני, באנו – מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב

ילדה ב"אנו" - מוזיאון העם היהודי, צילום: מייבן מדיה

עוץ לי גוץ לי

ההצגה, המיועדת לגילי 4 ומעלה, מספרת על טוחן עני שמנסה בכל כוחו להשיא את בתו למלך, ולשם כך מספר לו שביכולתה להפוך קש לזהב. מאחר ומצבה הכלכלי של הממלכה בכי רע, המלך כולא את בת הטוחן בחדר, ודורש ממנה לממש את יכולותיה ולהפוך ערימות של קש לחוטי זהב. בהמשך, שדון קטן נחלץ לעזרתה תמורת תשורות קטנות, אך משלא נותר לה מה לתת לו – הוא דורש ממנה את בנה הבכורה כשייוולד. כשנולד התינוק, השדון מסכים לוותר רק אם תצליח לנחש את שמו.

שני, בתיאטרון הקאמרי, תל אביב

מתוך "עוץ לי גוץ לי", צילום: לי צווקר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר