"שבת בבוקר": שלמה בראבא בסיפור סוחט דמעות

חבר להקת "זהו זה!" האגדי מגיע בפסח הקרוב לתיאטרונטו עם מונודרמה מרגשת המבוססת על סיפור מזעזע מאירועי 7 באוקטובר • עוד בפסטיבל: שש מונודרמות חדשות, שתי הצגות אורחות ועוד שמונה הצגות קצרצרות המתכתבות עם השבת השחורה והמלחמה הקשה שבאה בעקבותיה

שלמה בראבא ב"שבת בבוקר" . צילום: ז'ראר אלון

בגיל 73, אחרי אינספור תפקידים על המסך הגדול והקטן, על הבמות השונות בתיאטרון ובסטנד-אפ, ולנצח אחד מחברי "זהו זה!" שהתקבעו בפנתיאון התרבות שלנו, מגיע השחקן שלמה בראבא לפסטיבל תיאטרונטו ה-33 בפסח הקרוב. הפסטיבל, מייסודו של יעקב אגמון ובניהולה של גילה אלמגור-אגמון, יתקיים בתאריכים 18-17 באפריל בעכו העתיקה וב-25-23  באפריל ביפו העתיקה.

בראבא מגיע עם מונודרמה מרגשת המבוססת על סיפור אמיתי. במחזה "שבת בבוקר", שכתבה מיכל אהרוני ומביימת שמר גאון, הוא מגלם קיבוצניק בן 85 אשר מחבלים משתלטים על קיבוצו ב-7 באוקטובר ומחליט להקריב את חייו כדי להציל את משפחתו ששוהה בממ"ד.

מונודרמה של גבורה. שלמה בראבא ב"שבת בבוקר", צילום: ז'ראר אלון

זו הייתה יכולה להיות דרמה מטלטלת ופנטסטית, אולם מדובר בסיפור גבורה אמיתי, אחד מיני רבים אליהם התוודענו במלחמה האיומה הזאת. מדובר בסיפורו של שלמה רון מקיבוץ נחל עוז, שבשבת האיומה ההיא יצא מהממ"ד שבו הסתתר עם אשתו, בנותיו ונכדו, התיישב בשלווה על הכורסה שבסלון וחיכה לרוצחיו.

"man up", אחת מהצגות תיאטרונטו, צילום: ז'ראר אלון

עוד בפסטיבל: שש מונודרמות חדשות, שתי הצגות אורחות ועוד שמונה הצגות קצרצרות (עד 15 דקות) במסגרת מסלול ה"קצרנטו", בהן הצגות נוספות שנוגעות ומתכתבות עם אירועי 7 באוקטובר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר