"רמי הויברגר הוא פרא אדם": ההצגה "מבצע סבתא" הוקפאה עד למציאת מחליף

בעיצומה של חזרה גנרלית מול אולם של 250 אנשים איים השחקן לאנוס את אחת השחקניות • "התיאטרון לא יסבול פגיעהה מילולית או הטרדה, ההצגה כרגע מוקפאת עד לשיקומה עם שחקן אחר"

רמי הויברגר. צילום: פיני סילוק

זו הייתה אמורה להיות אחת ההפקות המסקרנות של התיאטרון העברי. במסגרת העיבודים לסרטים שמגיעים לבמות בתיאטרון הישראלי, גם הסרט המיתולוגי בו כיכב רמי הויברגר "מבצע סבתא" קיבל את ההזדמנות שלו להגיע לבמה, אולם ההרפתקה הזאת נגמרה מהר מאוד, ובטונים צורמים. לאחר חזרה גנרלית בפני קהל, שהפכה לפיאסקו החליטו בתיאטרון להוריד בשלב זה את ההפקה, ויותר מזה – לפטר את השחקן רמי הויברגר.

גורמים מקורבים להפקה סיפרו כי החזרה הגנרלית היתה שיאה של התנהגות לא מקובלת של הויברגר לאנשי ההצגה, בהם השחקנים והשחקניות, כמו גם אנשי הצוות מאחורי הקלעים. השיא של ההתנהגות הבוטה של רמי היתה בערב הגנרלית עצמו, כשעל הבמה אמר לאחת השחקניות מול כל הקהל, "אם לא ייכנס הקיו (אות לפעולה מסוימת, י"ב) - אני אאנוס אותך'". את המשפט הזה הוסיף כמובן למחזה, זאת לצד תקלות רבות שקרו באותו ערב בהן כניסות ויציאות מהבמה שלא יצאו לפועל בזמן ובמועד.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by התיאטרון העברי-The Hebrew Theater יגאל הרטל (@hebtheater)

גורם בהפקה סיפר כי במהלך החזרות יוצרים גורשו מחדר החזרות בבושת פנים, הושפלו בציבור מול כל הקאסט, פגיעות מילוליות קשות בכל אחד מהיוצרים שחזרו על עצמם. "מדי יום הוא היה מגיע ומתנצל ומיד חוזר לאותה התנהגות, ונקודת השיא היתה בגנרלית, שם היה ברור שאי אפשר להמשיך לעבוד אתו, פרא אדם", מסר אחד העובדים.

כזכור, ההצגה "מבצע סבתא", שמבוססת על סרט הקומדיה משנת 2000 שביים דרור שאול, עוקבת אחרי שלושה נכדים - אלון (קרמבו), סגן אלוף בצה"ל שנמצא בעיצומו של תרגיל, בני, מתקין כבלים בעל ידי זהב ועידן, מדריך בפנימייה - שמתארגנים למבצע שסובב סביב דרכה האחרונה של סבתם שהלכה לעולמה. הויברגר גילם בסרט את קרמבו, וגם בהצגה - שאותה ביים וכתב לצידו של שאול - היה אמור לשוב לתפקידו המקורי.

בשנת 2007 הויברגר נחשד בביצוע מעשה מגונה במאפרת, אך פרקליטות מחוז המרכז החליטה לסגור את התיק מהיעדר אשמה.

גדי צדקה, מנכ"ל התיאטרון ובעליו, אמר בתגובה: "התיאטרון לא יסבול פגיעהה מילולית או פיזית או הטרדה של אף אחד שחקן יוצר או קהל, לא נסבול פגיעה באף אדם. רמי הויברגר ללא יקח חלק בהפקה הזאת. ההצגה כרגע מוקפאת עד לשיקומה עם שחקן אחר שיחליף את רמי".

מהויברגר טרם התקבלה תגובה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר