"התחברתי למסע שהדמות שלי עוברת בדרך להגיע לתיקון"

שרון אלכסנדר מככב בהצגה חדשה של אנסמבל התיאו־טרון, המשלב שחקנים דתיים וחילונים • "האדם שאני מגלם הוא גם קורבן של עצמו, והוא משלם מחיר"

אלכסנדר. צילום: מיכל חלבין

אנסמבל התיאו־טרון, המשלב שחקנים דתיים וחילונים, מעלה הצגה חדשה - "האירוע", שעוסקת בפגיעה מינית מצד איש סמכות בקהילה הדתית, ובה מככב השחקן שרון אלכסנדר, כדמות שפוגעת וגם מבקשת מחילה.

את ההצגה כתבה וביימה יעל ניברון, שגם משחקת בה לצד אלכסנדר, נתנאלה תירוש (המנהלת האמנותית), אליהו פלאי ושיר שנער. את התהליך ליווה גם הרב יוסי פרומן, שסייע והעביר שיעורים בגמרא.

"זו הפעם הראשונה שאני משחק בקבוצה הזאת, שמעלה יצירות עכשוויות ומקוריות בהשראת מקורות ישראל, אבל גם בהתייחסות לחברה החילונית", מספר אלכסנדר. "הצוות מורכב מחילונים ומדתיים, ובאופן כללי האווירה בעבודה היתה יוצאת מן הכלל, היתה המון עבודה משותפת בפיתוח הסיפור".

ספר על ההצגה.

"ההצגה עוסקת בפגיעה באישה מצד איש מכובד, איש סמכות, אדם מוערך בקהילה דתית, ומטרתה היא לא להראות שדווקא בקהילות האלה יש פגיעות כאלה - אלא שגם בהן יש את זה, כמו בהרבה מקומות אחרים".

לא חששתם שקהל דתי לא ירצה לבוא לראות הצגה שעוסקת בנושא כזה?

"בקבוצה היה חשש, אבל הנושא עצמו מועבר בצורה עדינה. גם אם היה חשש - הוא התבדה בהצגות הראשונות, שאליהן הגיע קהל דתי שקיבל את זה מצוין. בסופו של דבר, אנשים יודעים שגם בקהילות שלהם הדברים האלה קורים. חשוב להעלות את זה ולהציע דרך התמודדות עם הפגיעה.

"האדם שאני מגלם הוא גם קורבן של עצמו, והוא משלם מחיר. התחברתי בעיקר למסע שהוא עובר בדרך להגיע לתיקון ולבקש סליחה".

הצגה חדשה,

המעבר הזה בין החברה הדתית לחילונית לא זר לאלכסנדר, שעד לא מזמן חי בקהילה חרדית בירושלים, עד שחזר לביתו בתל אביב. "התאהבתי באישה ירושלמית, גרושה עם שני ילדים, דתייה לשעבר שעדיין חיה בשכונה חרדית. חייתי איתה שם שנתיים, עד לפני חצי שנה.

"ראיתי שם הכל מהכל, תופעות קהילתיות יפהפיות שאצלנו אין אותן, ותופעות אנושיות דוחות שאצלנו אין אותן, יופי וכיעור. ההתמודדות עם הסביבה שם לא היתה לי קלה, אבל זה נגמר וחזרתי לתל אביב".

המועדים הקרובים להצגה: 20 בפברואר, 21 בפברואר 26 במרץ ו-27 במרץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר