שעות לפני השידור: תוכנית בגל"צ נגנזה לאחר שנחשפו התבטאויות עבר של המגיש

תוכנית בהנחייתו של פעיל השמאל אלון-לי גרין הוקלטה והייתה אמורה להיות משודרת בתחנה הצבאית • לאחר שהתבטאויות קודמות שלו פורסמו, ועוררו סערה - הודיע מפקד התחנה: "לא נוכל לתת למי שהצדיק פגיעה בחיילים, להימנות על מגישי התחנה"

גלצ (אילוסטרציה). צילום: יוסי זליגר

סוער בתחנה הצבאית: לאחר שהוקלטה, וכשלוש שעות לפני שידורה, גנזו היום (שישי) בגל"צ תוכנית בהגשת פעיל השמאל אלון-לי גרין, מראשי הארגון 'עומדים ביחד'.

עומדים ביחד הוא ארגון שמאל יהודי-ערבי, שפועל ברחבי הארץ. גרין, כאחד ממיימסדיו, הוא פעיל ותיק ומוכר. כאשר העלה בציוץ תמונה שלו מהקלטת התוכנית - עורר הדבר ביקורת קשה מהצד הימני של המפה הפוליטית.

ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) הציגה בציוץ התבטאויות עבר של גרין וטענה כי שיבח בהן פלשתינים שהתנגדו או הפעילו אלימות כלפי כוחות הביטחון. כך לדוגמא, על הנערה הפלשתינית עהד תמימי, שסטרה לקצין צה"ל, כתב: "מהכלא עהד תמימי יוצאת כדוד שניצח את גוליית".

במקרה אחר כתב בצירוף תמונה של חייל צה"ל שאוחז בנער פלשתיני, בו-בזמן שהוא נאחז ומוכה על ידי בני משפחתו של הנער שמנסים לשחררו: "ממשלה ששולחת את בני ה-18 שלה להיכנס לכפרים של עם אחר ולעצור בני 12 עם זרוע שבורה, לא יכולה להיות מופתעת שהיא נתקלת בהתנגדות".

הפגנה של תנועת "עומדים ביחד" (תמונת ארכיון, למוצלמים אין קשר לנאמר בכתבה), צילום: דוברת תנועת עומדים ביחד

כאמור בעקבות הסערה, וכשלוש שעות לפני השידור - החליטו בגל"צ לגנוז את התוכנית. בהודעת התחנה נכתב: "התכנית שש בשישי מארחת מדי שבוע מגיש מתחלף, להגשה אישית בנושאי תרבות חברה ורוח ממגוון המרחב הישראלי. לאחר הקלטת תכנית אישית בהגשתו של אלון-לי גרין הובאו לידיעתנו התבטאויותיו כנגד חיילי צה"ל ומשכך אנו נאלצים לבטל את שידורה".

דני זקן ממלא מקום מפקד גלי צה"ל מסר בתגובה כי "גלי צה"ל היא הבית של החיילים והחיילות של בנינו ובנותינו במדים. לצד הפלורליזם והחופש העיתונאי המובהק, לא נוכל לתת למי שהצדיק פגיעה בחיילים, להימנות על מגישי התחנה".

טלי ליפקין שחק, ראש מחלקת תכניות בתחנה מסרה כי "במלוא ההערכה לתנועת "עומדים ביחד" ולכל הפעילות החברתית בכלל ובעת הזאת בפרט - לא ניתן במה בתכנית בהגשה אישית למי שמצדיקים פגיעה בחיילי צה"ל העוסקים בפעילות בטחונית שוטפת, תובענית ומאתגרת אליה התגייסו מכח החוק ובמסגרתה הם מסכנים את חייהם".

בתגובה להחלטה כתב גרין בציוץ: "אני רותח. בעקבות לחץ של טלי גוטליב, מגל והצל, גל״צ נכנעו והודיעו לי שהתוכנית שהקלטנו, והייתה אמורה לעלות לשידור בעוד 3 שעות, מבוטלת!

"ואתם יודעים מה? אין דבר שיותר מפחיד עלובי נפש כמו הצל, טלי גוטליב וינון מגל מאשר יהודים וערבים שעובדים ביחד כדי לשנות את המציאות במקום הזה. אין להם שום כלי להתמודד מול זה חוץ מהשתקה וסתימת פיות", כתב בציוץ והוסיף והבהיר "כי "לא תמכתי ולעולם לא אתמוך באלימות ישראלים (חיילים או אזרחים), פלסטינים, או כל אחד ואחת אחרים. פשוט פסיכי שבגלצ מסבירים לי שאני 'תומך בפגיעה בחיילים' אבל אז לא מצליחים להביא לי ראיה אחת שתומכת בזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר