ג'ו רוגן באמירה שנויה במחלוקת: "הרעיון שיהודים לא בעניין של כסף מגוחך"

מנחה הפודקאסט המצליח ביותר בספוטיפיי עורר סערה, כשאמר דברים שנויים במחלוקת בפרק של תוכניתו • מנכ"ל הליגה האמריקנית נגד השמצה: "משתמש בפלטפורמה האדירה שלו כדי להפיץ אנטישמיות"

ג'ו רוגן (ארכיון), צילום: Getty Images

"הרעיון שיהודים הם לא בקטע של כסף הוא מגוחך. זה כמו להגיד שאיטלקים הם לא בקטע של פיצה": על הציטוט המקומם הזה אחראי ג'ו רוגן, מנחה הפודקאסט השנוי במחלוקת, אך הפופולרי ביותר בספוטיפיי - The Joe Rogan Experience.

• בשקט בשקט: ספוטיפיי הסירה פרקים שלמים מהפודקאסט של ג'ו רוגן

הדברים הועלו לרשת ב-4 בפברואר, בפרק שבו התארחו אנשי התקשורת קריסטל בול וסאאר אנג'טי, שמנחים בעצמם פודקאסט מצליח בשם Breaking Points. במהלך ההקלטה, שוחחו השלושה על חברת הקונגרס המוסלמית אילהאן עומאר, אשר הוסרה בתחילת החודש מוועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני בעקבות התבטאויות אנטישמיות ואנטי-ישראליות שלה.

ג'ו רוגן, צילום: GettyImages

בין היתר, צייצה עומאר, שמרבה להשמיע את דעותיה נגד מדיניות ישראל כלפי הפלשתינים, כי ארה"ב תומכת בישראל "רק בגלל ה-Benjamins" - מילת סלנג אמריקנית לכסף, שכן דיוקנו של נשיא ארה"ב לשעבר בנג'מין פרנקלין מופיע על שטר ה-100 דולר. אף שעומאר טענה את הדברים בשנת 2019, ההתבטאויות שלה עלו לאחרונה שוב לכותרות. היא אמנם התנצלה על הדברים ואמרה כי היא "אסירת תודה לעמיתים ולבני הברית היהודים שלי, שמלמדים אותי על ההיסטוריה הכואבת של דימויים אנטישמיים", אך עדיין הודחה מוועדת החוץ.

אילהאן עומאר (ארכיון), צילום: רויטרס

רוגן הפגין תמיכה בעומאר, ואמר כי "היא מתנצלת על כך שדיברה על ה-Benjamins - שזה בסך הכל על כסף. אני לא חושב שזו אמירה אנטישמית, זה כסף". ההקבלה המקוממת לקשר בין איטלקים לפיצה לא איחרה לבוא, כמו גם תגובתה של הליגה האמריקנית נגד השמצה, הנלחמת באנטישמיות. "מטריד מאוד שבתקופה כמו זו של אנטישמיות גואה, כאשר יותר ויותר אמריקנים מאמינים בתיאוריות קונספירציה אנטישמיות, משתמש ג'ו רוגן בפלטפורמה האדירה שלו כדי להפיץ מליצות אנטישמיות על יהודים וכסף," צייץ מנכ"ל הליגה ג'ונתן גרינבלט.

חבר הקונגרס לשעבר טד דויטש, כיום מנכ"ל הוועד היהודי-אמריקני, אמר כי דבריו של רוגן "מקדמים את אותן מליצות שבהן נעשה שימוש ברדיפת יהודים במשך מאות שנים. מסוכן מאוד להפיץ סטריאוטיפים אנטישמיים בכזו קלות דעת".

תגובותיהם של רוגן וספוטיפיי לדברים טרם התקבלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר