בגיל 79: הקריינית הוותיקה שמירה אימבר נפרדת מקרוביה

קריינית רשת ב' בעלת הקול האיקוני, שנחשבת לאחת ממגישות החדשות הבולטות בישראל, פרסמה מילות פרידה בעקבות מאבק ממושך במחלה נדירה ורצונה לסיים את חייה • "אני נפרדת בהשלמה", כתבה

שמירה אימבר, צילום: מרים צחי

קריינית רשת ב', שמירה אימבר, פרסמה היום (שלישי) מילות פרידה בהמשך לרצונה לסיים את חייה בעקבות מאבק ממושך במחלה נדירה.

בפוסט שכתבה, חלקה מילות פרידה אחרונות: ״הנה הגיע יום שלישי הטוב. פרידה. אני חשה צורך להיפרד", פתחה אימבר את הפוסט העצוב. "חייתי איתכם וביניכם עם אהבה עצומה, יצריות רבה והתרסה מתמדת. אני נפרדת בהשלמה, בשלווה ובנחת, מוקפת בתמיכה ובאהבה רבה", הצהירה ברגש. זכיתי במשפחה מופלאה, ובחברים נפלאים. תודה על החיים איתכם וביניכם. היו שלום״, נפרדה.

אימבר תעבור תהליך שנקרא סדציה פליאטיבית, שמטרתו להקל על סבלו של אדם הנוטה למות. טיפול זה אינו מקצר את חייה, אלא מסייע לישון את הימים האחרונים כדי שלא לסבול.

אימבר נחשבת לאחת ממגישות החדשות הבולטות בישראל. היא נולדה בירושלים ליחיאל, שהיה בלשן. שמירה קרויה על שם סבה, שמריהו אימבר, אחיו של נפתלי הרץ אימבר, מחבר מילות "התקווה". היא גדלה בתל אביב. בשנת 1964 השתחררה מצה"ל ועברה לברקלי שבקליפורניה. היא למדה שם דרמה ובלשנות אנגלית. לאחר שובה לישראל, הופיעה במחזמר "שיער" והביעה רצון לפתוח בקריירת משחק - אולם לאחר שסיימה קורס רדיו, החלה לעבוד כקריינית בקול ישראל.

שמירה אימבר,

היא הגישה את תוכנית המוזיקה האלטרנטיבית "קצת אחרת" וכן תוכניות מוזיקה ומלל נוספות. החל משנות ה-90 קריינה גם מהדורות חדשות. בשנת 2006 פרשה מקול ישראל ויצאה לגמלאות. בשנת 2015 החלה להגיש תוכנית שבועית אישית בגלי צה"ל.

במשך כמה שנים הנחתה אימבר את טקס הדלקת המשואות בהר הרצל לצדו של אריה אורגד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר