"הרבה זמן דחיתי את ההצעות מ'הכוכב הבא', ובסוף מתברר שהם עשו לי טובה ענקית"

חמישה חודשים אחרי שניצח בגמר ריאליטי השירה של קשת 12, תמיר גרינברג משחרר סינגל בכורה באנגלית, ועדיין מעכל את העובדה שהוא ממלא את אמפי שוני ואת היכל התרבות בתל אביב

"משהו השתחרר". תמיר גרינברג, צילום: דניאל קמינסקי

חמישה חודשים אחרי שזכה בגמר "הכוכב הבא", תמיר גרינברג מוציא סינגל ראשון באנגלית בשם "BETTER", שאותו כתב והלחין. לעיבוד ולהפקה המוזיקלית הוא אחראי יחד עם סתיו בגר.

גרינברג (26) הוא מוזיקאי בכל רמ"ח איבריו. הוא פסנתרן, זמר וכותב שירים מגיל צעיר מאוד. בגיל 14 כבר הקים הרכב מוזיקלי שביצע שירים שהוא כתב ועיבד. בשלוש השנים שקדמו להשתתפותו ב"הכוכב הבא" הוא התגורר בארה"ב וניסה לפרוץ שם עם המוזיקה שלו. הזכייה שלו בריאליטי השירה של קשת 12 לא היתה מפתיעה במיוחד, שכן הוא בלט לאורך כל העונה, אבל מה שכן הפתיע היה המהירות שבה הצליח למלא אולמות.

הכרטיסים להופעות שלו מאז הזכייה נמכרים כמו לחמניות טריות. כמעט כל מופע שלו הוא סולד אאוט. הוא הופיע במקומות כמו היכל התרבות בתל אביב, המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב, זאפה, פארק גני יהושע, אמפי שוני והאנגר 11 בתל אביב. זה הישג בלתי נתפס לאמן שאיש לא הכיר את שמו עד לפני חצי שנה.

"האמת היא שאני עדיין נדהם מהדבר הזה, כי זה באמת לא מובן מאליו ולא יכולתי לצפות את זה", מספר גרינברג, "לפני שהגעתי ל'הכוכב הבא' היו לי הרבה פחדים. הרבה שנים ניסו לגייס אותי לשם - וסירבתי. בסוף מתברר שהם עשו לי טובה ענקית, כי מה שיצא מזה מטורף".

מה שכנע אותך להשתתף בתוכנית?

"הרגשתי שזה בזמן נכון, ומעבר לכל הפחדים, רציתי להשמיע את הקול שלי. לא העסיק אותי אם אזכה או לא. גם עכשיו העתיד לא כל כך מעסיק אותי. אני פשוט רוצה לעשות את מה שאני אוהב, ואם דברים קורים - הם קורים. לקח לי זמן לשחרר, ומתוך השחרור קורים דברים בצורה טבעית. ברגע שאני עושה את זה מאהבה - זה יוצא יותר טוב, ואז הסיכוי להצליח גדול יותר. מדי פעם שואלים אותי אם אני רוצה לכבוש את אמריקה. אני לא רוצה לכבוש כלום".

אז אתה לא מתכוון לחזור לארה"ב?

"במהלך 'הכוכב הבא' חשבתי שאולי אחזור לניו יורק אחרי התוכנית, אבל החיים יותר חזקים. עכשיו החיבור שלי לארץ ולמוזיקה הישראלית גדל מאוד. לא הרגשתי את זה עד עכשיו".

תעשה גם מוזיקה בעברית?

"אני לא יודע עדיין לענות על זה. אני מרגיש שאני בהתחלה של הרפתקה מוזיקלית טובה. אני מרגיש את זה בבטן".

מה לגבי קריירה בינלאומית?

"אני שואל את עצמי את השאלות האלה. אני בקשר עם גורמים בחו"ל ויש הצעות מחו"ל, ואני מאמין שהדברים הטובים יבואו. אני כן אשלח את הקליפ לכל מי שדיברתי איתו בארה"ב. כשהייתי שם בפעם האחרונה קבעתי עם נשיאי לייבלים. אני לא יושב ומחכה שהעולם יבוא אלי. אבל זה קצת כמו סירה: אתה יכול לבקש שהרוח תבוא, אבל אתה לא יכול לגרום לה להגיע. כשהיא תגיע - היא תפתח את המפרשים. ככה זה גם עם מוזיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר