איך זה להלחין את השירים של אמא?

מאיה משעול (47), בתה של המשוררת אגי משעול, הלחינה לא מעט שירים של אימה ואף הופיעה איתם • עכשיו היא משחררת סינגל חדש שכתבה בעצמה • האזינו

מאיה משעול, צילום: עומר מסינגר

אם קורה לעיתים שילדים של יוצרים מנסים לבדל את עצמם מהוריהם - במקרה של המשוררת אגי משעול ובתה המוזיקאית מאיה משעול זה בהחלט לא כך.

"אנחנו חברות מאוד טובות", אומרת מאיה (47). "אנחנו משתפות אחת את השנייה ביצירה, וגם בחיים האישיים. זה הכי טבעי לי. גם כיף לנו ליצור יחד ולהתרגש כל אחת מהיצירה של השנייה. לפעמים אני מתייעצת איתה תוך כדי תהליך הכתיבה, ולפעמים מראה לה את המוצר המוגמר. אני אוהבת לשמוע את מה שהיא אומרת לי, זו ביקורת חשובה".

לבילויים ואטרקציות עד 100 שקל הקליקו כאן

משעול ג'וניור הוציאה אלבום בכורה לפני 12 שנה. מאז הספיקה ללדת שלושה ילדים ולהיות מטפלת בצלילים. עכשיו היא חוזרת לאהבה הוותיקה שלה ומשחררת סינגל חדש, "אין מציל", שהיא כתבה והלחינה. ההפקה המוזיקלית של נדב הולנדר. הסינגל הוא חלק ממיני־אלבום בן שישה שירים שמאיה מתכננת להוציא בקרוב.

"אמנם עברו 12 שנים מאז האלבום הראשון, אבל הייתה התרחשות מוזיקלית בחיים שלי כל הזמן", היא אומרת. "לא הפסקתי לכתוב ולהלחין. הלחנתי גם דברים שכתבתי וגם שירים של אמא שלי. העליתי מופע יחד עם עוד ארבעה חברים מהלימודים ברימון, שבו העלינו שירים של אמא שלי שהלחנו. הוא נקרא 'שפת אם: שרים אגי משעול', ואמא שלי הופיעה יחד איתנו, הנחתה והקריאה שירים.

"הוא רץ הרבה פעמים בשנים האחרונות, אבל לאחרונה בוטלו שתי הופעות בגלל הקורונה. מבחינתי זה מרגש. השילוב של שתינו יחד - כשאני מלחינה את מה שהיא כותבת - זה תמיד כיף".

אמא אגי משעול, צילום: מישל דוט קום

לדברי מאיה, "הבית שגדלתי בו הוא בית שיש בו הערכה גדולה למילים ולעברית, לאמנות ולמוזיקה. שמענו בבית שירה. אמא הייתה מקריאה ומשתפת בשירים שהיא כותבת, ותמיד עודדה אותנו לכתוב. נוצרה אצלי רגישות למילים. לסינגל קוראים 'אין מציל', שזה השלט שיש בחוף הים, אבל מבחינתי המילים הללו הן אמירה על החיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר