האזינו: הבן של אבי טולדנו הוציא שיר, וזה בכלל לא מה שאתם חושבים

קוראים לו אורי טולדנו, הוא בן 36, עד היום כתב מוזיקה לסדרות ולפרסומות, ועכשיו הוא מוציא סינגל בכורה באנגלית תחת שם הבמה Kayma

את היצירה של אורי טולדנו (36) אתם מכירים גם מבלי לדעת שאתם מכירים. במשך כעשור הוא כתב והלחין מוזיקה לפרסומות של שלל מותגים (מבירות ועד מכוניות), חיבר פסקולים לסדרות והלחין פרומואים (לסדרות כמו "איש חשוב מאוד" ו"שבאבניקים"). במילים אחרות, המוזיקה שלו מתנגנת בבית שלכם כבר מזמן.

אה, ואת אבא שלו אתם בטוח מכירים: אבי טולדנו. וגם את אחותו, ליהי טולדנו, שהשתתפה ב"הכוכב הבא". כעת עובר טולדנו ג'וניור לקדמת הבמה ומוציא את "Onsitelover", סינגל ראשון, פופי ואלקטרוני, שמלווה בקליפ יפה ומסוגנן שביים לו חברו גיא בולנדי. את הקריירה שלו כסולן הוא משיק תחת שם הבמה Kayma.

האחות השתתפה ב"הכוב הבא". אורי טולדנו, מיכאל טופיול

"אחרי הרבה שנים שבהן כתבתי מוזיקה ליצירות אחרות, משהו בי התעורר", מספר אורי. "אולי רציתי לשחרר מקומות שנתתי להם להיות על טייס אוטומטי במשך הרבה מאוד שנים. זו הרפתקה חדשה מבחינתי, אני בעיקר בא ליהנות וזה מרגש מאוד".

לדבריו, "לכתוב מוזיקה ליצירות של אחרים זה אומר בכל יום להיות מישהו אחר ולנדוד בין מלא זהויות מוזיקליות, כי כל פרסומת מצריכה ז'אנר וסגנון אחר. משהו בי פשוט התעורר ואמר שהוא רוצה לתת תשומת לב ליצירה שלי, ולמצוא כוונה אמיתית".

אבא אבי טולדנו, מגדולי הזמרים בישראל זה שנים רבות, דווקא מתחבר למוזיקה של בנו, גם אם היא שונה בתכלית מזו שלו. השניים גם לא פוסלים אפשרות לשיר משותף. העיסוק בייחוס המשפחתי לא מטריד את אורי, אבל לדבריו, ייתכן שהייחוס הזה הוא שהרחיק אותו עד כה מקדמת הבמה.

"אני מעריץ של הקריירה הארוכה של אבא שלי", הוא אומר. "בתור ילד הייתי רואה את כל השמנה וסולתה שהיו מסתובבים אצלנו בסלון. אני ואחותי היינו עולים על שרפרף קטן ושרים כל מיני שירים מ'עלובי החיים'. אולי בגלל זה קריירת סולו ולהיות בפרונט היו נון־אישיו מבחינתי לאורך השנים. לא היה לזה קסם מיוחד. כבר בגיל צעיר לא הסתנוורתי משום דבר שיש בפרונט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר