יוטיוב תפסיק לספק את נתוני הצפיות במוסיקה בארה"ב למצעדי הפזמונים של בילבורד לאחר 16 בינואר 2026, כך הודיע אתמול (רביעי) מנהל המוזיקה הגלובלי של יוטיוב, ליאור כהן, לפי אתר טקראנץ'. המידע ייעדר מעתה מרשימות ה-Hot 100, בילבורד 200 ורשימות הז'אנרים, ולא ישקף השמעות באמצעות יוטיוב.
הפרידה בין שני הגופים באה על רקע אי הסכמה לגבי המדדים לקביעת השמעות. "אנו מאמינים שכל מעריץ חשוב וכל השמעה צריכה להיחשב באופן שווה", אמר כהן. לדבריו, הנוסחה האחרונה של בילבורד מעדיפה סטרימינג של מנויים וממעיטה בערכן של השמעות הנתמכות בפרסומות, מה שמותיר את המאזינים ברמה החינמית כ"לא שווים", כלומר לא נספרים.
בילבורד חשפה את המתודולוגיה המעודכנת שלה ב-16 בדצמבר, והסבירה כי מטרתה לשקף עלייה בהכנסות מהסטרימינג ושינוי בהתנהגות הצרכנים החל במצעדים המתוארכים ל-17 בינואר 2026. יחידת אלבום אחת תהיה שווה ל-1,000 סטרימים בתשלום או 2,500 סטרימים הנתמכים בפרסומות; החלוקה הנוכחית היא 1,250 ו-3,750.
"אנו שואפים למדוד פעילות זו באופן הולם, תוך איזון בין גורמים כגון נגישות הצרכנים, ניתוח הכנסות, אימות נתונים והנחיות התעשייה", אמר דובר בילבורד והביע תקווה שיוטיוב תשקול מחדש את החלטתה. למרות שהדיווח הישיר לבילבורד יופסק, יוטיוב תמשיך לשלוח נתונים ל-Luminate, שותפה עיקרית של בילבורד.
"אנשים שמשלמים כ-150 דולר בשנה עבור מוזיקה... זה אומר יותר, מראה רמת כוונה גבוהה יותר מצד המעריצים וזה טוב יותר לאמנים במערכת האקולוגית", אמר צ'רלי הלמן, מנהל המוזיקה של Spotify.
הכללים החדשים אינם משקפים את האופן שבו מעריצים מתעסקים במוזיקה כיום", אמר כהן, לפי אתר Variety. הוא כינה את הנוסחה "מיושנת" ואמר שהפער "צריך להיעלם לחלוטין". כהן הוסיף שההחלטה באה לאחר "שותפות של עשור ודיונים ממושכים" שבהם בילבורד "לא הייתה מוכנה לבצע שינויים משמעותיים".
יוטיוב הזינה לראשונה את הנתונים שלה למצעדי הבילבורד ב-2013, אך הוויכוחים נמשכו לאורך כל השותפות. הסטרימינג ייצר 84 אחוזים מהכנסות המוזיקה המוקלטת בארצות הברית, ציין כהן, תוך שהוא מצטט נתונים של RIAA, ארגון זכויות היוצרים האמריקני. הוא אמר שהדומיננטיות הזו הפכה לקריטית וציין כי המצעדים צריכים לקחת בחשבון את כל המשתמשים, ולא רק את המנויים המשלמים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
