בית משפט בלוס אנג’לס דחה בקשה לחסום את ליידי גאגא משימוש בלוגו “Mayhem” ובמכירת מרצ’נדייז הקשור אליו, במסגרת תביעת סימן מסחר שהוגשה נגדה מוקדם יותר השנה, כך דווח ב"רולינג סטון".
התביעה הוגשה בחודש מרץ על ידי חברת הגלשנים והלייף־סטייל Lost Surfboards (Lost International), שטענה כי הלוגו בו משתמשת גאגא באלבום האחרון שלה וכן במרצ’נדייז של סיבוב ההופעות The Mayhem Ball Tour, דומה מדי לסימן המסחר שלה ומהווה הפרת זכויות. החברה ביקשה מבית המשפט למנוע מהזמרת להמשיך למכור מוצרים הנושאים את הלוגו.
אתמול (שני), דחה השופט פרננדו מ’ אולגין את הבקשה הראשונית. לפי אתר "בילבורד", השופט קבע כי לטענות להפרת סימן מסחר יש משקל מועט, וציין כי השימוש שעושה גאגא בלוגו הוא בעל רלוונטיות אמנותית ואינו מטעה צרכנים באשר למקור היצירה או תוכנה. בהחלטתו כתב כי במצב כזה חוק סימני המסחר האמריקאי (Lanham Act) אינו חל, ולכן התובעים אינם יכולים להצליח בטענות של הפרת סימן מסחר או הטעיה לגבי מקור המוצר.
עורך דינה של גאגא, אורין סניידר, כינה את ההחלטה “ניצחון מוחלט” ואמר כי היא “מחזקת את העיקרון שלפיו דיני סימני מסחר אינם יכולים לשמש לצנזורה של יצירות או לפגוע בחופש הביטוי האמנותי". מנגד, עורך הדין של Lost Surfboards, קית’ ברמר, מסר כי החברה מכבדת את החלטת בית המשפט אך מתכוונת להמשיך להיאבק על ההליך, והדגיש את מחויבותה להגן על סימן המסחר MAYHEM®️ שנבנה, לדבריו, לאורך כמעט ארבעה עשורים.
