מה שהתחיל כסיבוב הופעות מבטיח של הזמר בניה ברבי בארצות הברית הפך לסיפור שהסתיים בתביעה של כ-336 אלף שקלים נגד המפיק יוני דביר.
הכוכב הישראלי ומנהליו טוענים שנתקעו בשדה התעופה האמריקני ללא הסעה והתמודדו עם נפילות חשמל באמצע הופעות.
בתביעה שהוגשה השבוע לבית המשפט השלום בתל אביב נטען כי מדובר בהפקה כושלת, איומים דרך וואטסאפ ועסקה שהתפרקה לחלוטין, עד כדי כך שברבי קיבל בסוף רק 3,440 דולר במקום 76,000 דולר שהגיעו לו לפי ההסכם. עדיין לא הוגש כתב הגנה.
חברת "ב.ב הפקות" המנהלת את פעילותו של הזמר הגישה תביעה בסכום של 336,795 שקלים נגד המפיק יוני דביר, בטענה להפרה יסודית של הסכם הפקת הופעות בארצות הברית. לפי התביעה שהוגשה, דביר הפר את ההסכם באופן גס ולא העביר לתובעת את מלוא הסכומים המגיעים לה.
על פי הסכם שנחתם ב-18 במרץ 2024 בין שני הצדדים נטען כי הנתבע התחייב להפיק 8 הופעות של ברבי ברחבי ארצות הברית במהלך מאי-יוני 2024 וישא בכל הוצאות הפקת המופעים תמורת 35% מהרווח, בעוד התובעת זכאית ל-65% מהרווח.
ההסכם קבע מנגנון ברור לניהול התקציב והתחשבנות, כאשר על דביר היה לנהל תקציב מסודר ולתעד כל הוצאה כנגד חשבוניות וקבלות. לפי נתוני התביעה, ההכנסות מסיבוב ההופעות הסתכמו ל-289,047 דולר, בעוד ההוצאות הכוללות עמדו על 171,773 דולר - מה שהותיר רווח לחלוקה של 117,274 דולר. על פי החלוקה המוסכמת, בניה ברבי היה אמור לקבל 76,228 דולר (כ-286 אלף שקלים), אך בפועל קיבל רק 3,440 דולר.
התביעה מציגה תמונה קשה לכאורה של התנהלותו של דביר כמפיק. על פי הטענות, "הנתבע פשוט שכח לדאוג להסעה עבור בניה ומנהלו כשנחתו בארצות הברית לאחר טיסה ארוכה - ומצאו עצמם לבד בשדה התעופה חסרי אונים מבלי לדעת לאן עליהם להגיע".
התביעה מתארת גם בעיות טכניות חמורות במהלך ההופעות: "במהלך ההופעה בסן פרנסיסקו החשמל באולם נפל שלוש פעמים במהלך הבאלאנס. התברר שהנתבע שכר אולם ללא בדיקה מקדימה שלאולם זה יש את כמות החשמל המספיקה למפרט הטכני של ההופעה".
אחת הליבות המרכזיות של המחלוקת נוגעת לאופן שבו דביר ניהל את התחשבנות ההוצאות. התביעה טוענת כי "במקום לרכז את ההוצאות ולתעד אותן בטבלה מסודרת, הנתבע פשוט הציף את התובעת בתצלומי מסך בוואטסאפ".
יתרה מכך, התביעה טוענת כי דביר לא המציא אסמכתאות מוסכמות עבור הוצאות בסכום של 70,524 דולר. למרות זאת, התובעת הסכימה לכלול סכום זה בהוצאות "מתוך רצון טוב ובעיקר רצון להביא לסיום המיוחל מול הנתבע".
מסמכי התביעה כוללים התכתבות מתוחה בין הצדדים. בהודעה מיוני 2024, דביר כתב לעורכת הדין של התובעת: "אם הבנת שאני לא בעניין לפתור את הנושא בדרך יפה ומכובדת, את צריכה שיעור נוסף בהבנת הנקרא. אני יכול להבטיח לך שאם תוגש תביעה, את אולי תחגגי עם חשבון הבנק שלך, אבל הלקוחות שלך יצטערו על הרגע הזה". מנגד, עורכת הדין ענת אשבל השיבה: "נוכח דבריך ברור ונהיר שאין תועלת בקיום שיחה. מרשתי תמתין לתום שבעת הימים על פי מכתב ההתראה ולאחריהם תפעל לשם מיצוי זכויותיה".
דביר גם איים בהתכתבות: "בינתיים כדאי שתדעי שרציתי להימנע מלסבך את בניה עם הרשויות האמריקניות על אירוע שנעשה ללא ידיעתי ובניגוד לחוק, עם מעטפת מזומנים ללא הצהרה ל-IRS".
התובעת מבקשת מבית המשפט לחייב את דביר בתשלום 286,795 שקלים בגין הפרת ההסכם, בתוספת 50,000 שקלים פיצויים בעד הנזק שנגרם לה. התובעת טוענת כי השקיעה למעלה מ-500 שעות עבודה כדי לקיים את התחייבויותיו של דביר.
דביר מכחיש את הטענות ומסר: "דבר ראשון: מעולם לא נתבעתי על ידי בניה ו/או צוות הניהול שלו, כמובן שגם אין על מה. אני מפיק שנים רבות סיבובי הופעות של האמנים הגדולים בישראל בהצלחה מרובה ללא רבב. כל המופעים של בניה ברבי היו ללא תקלות טכניות, מה שקל להוכיח דרך הקהל שהגיע למופעים. כמו כן, כמובן שבשדה התעופה היו הסעות מסודרות. אני יכול להמציא לכל חשבונית מסודרת על פי חוק.
"כמו כן התרעתי והמלצתי לצוות הניהול לא לחרוג מכמות העובדים שצריכים להגיע לסיבוב אך נפלתי על אוזניים ערלות. לא הקשיבו לדעתי ולכן הסיבוב היה הפסד כלכלי מבחינתם. כמו כן, סוכם בינינו בחוזה מסודר שכל הופעה שנכנסת במהלך סיבוב ההופעות תיסגר דרכי וכמובן שאסור שתהיה הופעה שתפגע במכירת הכרטיסים. אך לצערי הרב מאחורי גבי בניה והצוות סגרו חתונה ללא ידיעתי וללא אישורי, דבר שפגע משמעותית במכירת הכרטיסים.
"כמובן שבכל סיבוב ההופעות דאגתי לבניה ולצוות שלו לכל דבר שהיו צריכים ובצורה הטובה ביותר. צר לי לשמוע כי בניה בחר להכפיש את שמי בעיתון ללא שום הצדקה. מיותר לציין כי בניה והצוות קיבלו את כל כספם לפי דוח מפורט ומסודר עד הדולר האחרון.
"אנחנו נכנסים מחר לחודש אלול חודש הסליחות ואני מנצל את הבמה למסור לבניה מחול, מחול, מחול ומקווה שהקריירה שלו תחזור לנסוק".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו