ברגע שנפתחה היום (שלישי) מכירת הכרטיסים הרשמית להופעות של עומר אדם באצטדיון רמת גן, פרצה ברשת סערה של מאות תגובות זועמות. הפוסטים החצי קלילים של אדם שפורסמו בפייסבוק ובאינסטגרם לקידום ההופעות עם הטקסט המזמין "מתגעגע אליכם", "אוהב אתכם", "יאללה תתחילו לעשות מתיחות", "נו מה איתכם?", ניסה לייצר תחושת קרבה וחוויה משותפת, אבל במציאות המעריצים הרגישו שהקרב היחיד שמתחולל הוא עם מערכת מכירות מזלזלת.
עוד בטרם נפתחה המכירה, הרשת הוצפה בתגובות כשהמעריצים מביעים מורת רוח על הבחירה של עומר בפלטפורמת הכרטיסים של טיקט מאסטר: "האתר הכי מזעזע שיש, בחיים לא נתקעתי בחוויית קנייה מזעזעת כזאת", זעמו רבים. בשעה 14:00, כשהאתר נפתח באופן רשמי להזמנות, הזעם רק הלך והתעצם: "הזמנו דרך בנק לאומי, ארבע שעות כבר והתור נתקע! בושה. קניתי הטבה מלאומי והאתר קורס! זוועת עולם". "אני משעה 12 בתור. הגיע תורי האתר קרס וזרק אותי החוצה ועכשיו שוב 134,000 לפניי!" - והתגובות לא נרגעו.
"מלחמת התשה בשביל פאקינג כרטיס. מרגיש ממש זלזול, ברמה שירד לי החשק לקנות", ו"עומר, אתה מתעלל בנו, מה זה האתר הזה?", כתבו מאות גולשים עצבניים ואחת סיכמה הכל: "ממתי לקנות כרטיס נהיה יותר קשה מלקבוע תור לרופא מומחה?".
פסגת הסאטירה והדרמה התחוללה בטיקטוק, שם משתמשים הפכו את הסבל לבדיחה עם סרטונים בהם גולשים הסבירו כיצד ניתן לעקוף את התור ולעשות "קומבינות" וצוחקים על ההבטחה "תתחילו לעשות מתיחות", כאילו מדובר במרתון הישרדות מפוקפק.
הסערה סביב עומר אדם אינה בועה ישראלית: אותו מתכון של היסטריה דיגיטלית + כישלון מערכתי חזר על עצמו גם מעבר לים עם פלטפורמת טיקט מאסטר, בין השאר במכירות הכרטיסים להופעת האיחוד של אואזיס לדוגמה, שם נותרו מאות אלפים ללא כרטיס תחת גל חרמות ועצומות נגד הפלטפורמה.
הביקורת במקרה הזה כבר אינה קשורה רק למחירים, למרות שגם סביבם עלה זעם ברשת, אלא בעיקר לתחושת הזלזול והתסכול שחשים המעריצים: המערכת מצפה ל"מתיחות", לקהל נאמן, לסבלנות עיוורת ולאמון עיוור אפילו יותר. התוצאה היא עוד הופעת ענק שמתחילה כסולד אאוט ומסתיימת בתחושת נתק, תסכול והבנה שהבעיה עמוקה יותר מכל טריק שיווקי, סלוגן בפוסט או הבטחה "אוהבת" - ושום מילה טובה בפייסבוק לא תתקן אותה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
