בכל ראיון עם שחקנים, מפיקים, במאים ומוזיקאים שפועלים במגרש הבינלאומי, אנו שומעים בימים אלה כמה קשה להיות ישראלי בתקופת המלחמה. אך בזמן שהופעות מתבטלות עקב איומים וחרם ושחקנים ישראליים מתקשים לעבור אודישנים ולא בהכרח בגלל מבטא, יש צמד יוצרים שממשיך לקטוף הישגים. וניה היימן וגל מוג'ה כבר יצרו קליפים מטורפים לאייסאפ רוקי, דואה ליפה וקולדפליי ועכשיו הגיעה תורה של סברינה קרפנטר - השם הכי החם בתעשיית המוזיקה.
השיר החדש של קרפנטר נקרא "Manchild", והקליפ שלו פורסם אתמול (שבת) וכבר צבר יותר מתשעה מיליון צפיות. מי שעוקב אחרי הקריירה של צמד היוצרים יזהה את טביעת האצבע שלהם והסגנון הייחודי בקליפים שהם מביימים. סיטואציות שאפשר לכנות מפתיעות או בלתי צפויות שנוצרות בזכות עבודת וידאו מתוחכמת או פשוט פריימים שמציגים תמונות בלתי אפשריות, מוזרות וחריגות.
במהלך הקליפ קרפנטר מנסה להוציא משהו ממכונת צעצועים שמופעלת על ידי מנוף-צבט, אבל כשהפריים נפתח רואים שהיא מוציאה משם דג למאכל ושבתוך המכונה יש צלחות עם מנות שמונחות עליהן ולא צעצועים, כפי שהיינו מדמיינים. לאורך הקליפ היא משתמשת בכלי רכב שונים וחלק משמעותי ממנו עובר בנסיעה, רק שלכל כלי רכב יש טוויסט: בטנדר אחד שתולים עצים והוא נראה כמו יער נייד ובפעם אחרת מתגלה שהאופנוע עליו היא יושבת הוא בכלל אופנוע ים שנוסע על הכביש.
הסגנון הכללי של היימן ומוג'ה הוא מאד קולנועי. בקליפ לשיר "We're good" של דואה ליפה יש התרחשות שלמה במסעדה על ספינת תענוגות, שמתוארת מנקודת מבטו של לובסטר שעומד להיות מבושל ומצליח לחזור למי האוקיינוס כשהספינה טובעת. את הסצינה שבה מי הים שוטפים את הספינה וכל הריהוט מתערבל במים הם צילמו בדגם מוקטן של הספינה עם מצלמה שנכנסת פנימה.
לקולדפליי הם יצרו קליפ לשיר "Up&Up" שבו מתרחשים לכל אורך הקליפ מעין תעתועי ראייה שמערערים על תפיסת המרחב, כמו לדוגמה צילום ממבט עילי על ים שבו שטה סירה ומתחת לפני המים עף נשר ענקי, או צנחנים שקופצים ממטוס הישר אל קערות פסטה ועוד.
הוא זכה בפרס בטקס פרסי אם.טי.וי בשנת 2016, והיה מועמד גם לגראמי. רק לאחרונה יצא (סוף-סוף) לאור הקליפ שיצרו עבור אייסאפ רוקי לאחר שכבר נגנז וגם בו מתקיימות סצינות בלתי אפשריות. גם עליו היו מועמדים לפרס הגראמי בקטגוריית הווידאו-קליפ הטוב ביותר.
בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה כתבה קרפנטר "הקליפ ל'מנצ'יילד' עכשיו בחוץ, זה בדיוק מה שדמיינתי", ותייגה את שני הבמאים המצליחים. היימן נחשב למטאור בתחומו וכבר בשנת הלימודים הראשונה שלו ב"בצלאל" הוא יצר סרטון שהפך לויראלי במונחים של לפני יותר מעשור. אחד הסרטונים הזכורים ביותר שלו היה "חיי מדף", שבו הנפיש מוצרים על מדף מקרר.
עד מהרה החל היימן לעבוד גם עם מוזיקאים ויצר עבור אסף אבידן את הקליפ לשיר "Different Pulses", עבד עם "ארץ נהדרת" וגם יצר קליפ רשמי לשיר "Like a rolling stone" של בוב דילן שגרף פרסים בינלאומיים. לאורך השנים שיתפו פעולה היימן ומוג'ה בפרויקטים רבים, בהם וידאו קליפים לאמנים בינלאומיים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
