שבוע בלבד לפני פתיחת סיבוב ההופעות העולמי לציון 50 שנה ללהקה, חברי "Iron Maiden" פנו למעריצים בבקשה יוצאת דופן: לעזוב את הטלפונים ולחוות את המופע בעיניים - ובנשמה. הלהקה הבריטית הוותיקה לא תאסור על צילום, אך מדגישה כי שימוש מופרז בטלפונים "מפריע למוזיקה, לאווירה, ולחיבור עם הקהל".
המנהל הוותיק, רוד סמולווד, הדגיש כי ההופעות הקרובות נועדו לשחזר את תחושת הרוק מהאייטיז, עם סט ליסט נדיר ומושקע במיוחד – ושהמעריצים יתבקשו להיות "ברגע, ולא על המסך".
במקום לנקוט אמצעים טכנולוגיים כמו כיסויי "יונדר" שנועלים את הטלפונים – כפי שעשו אמנים אחרים בשנים האחרונות – "Iron Maiden" בחרו בגישה אנושית יותר, מתוך אמון בקהל הוותיק והנאמן שלהם. לדבריהם, המופע החדש לא רק חוגג את המוזיקה שיצרו לאורך תשעה אלבומים – מ־Iron Maiden ועד Fear of the Dark – אלא גם את הדמות האייקונית אדי, את הבמה הווירטואוזית שהתפתחה לאורך השנים, ואת תחושת הקהילה הייחודית שנבנתה סביבם. "זה לא רק מופע – זו חוויה של פעם בחיים", נכתב בהודעת הלהקה.
לדברי המנהל סמולווד, העומד לצד הלהקה כבר עשרות שנים, תופעת השימוש בטלפונים הפכה למטרד אמיתי גם עבור המוזיקאים עצמם. "זה פשוט לא אותו דבר כשאתה מנגן מול קהל שכל הזמן מסתכל למטה או מסנוור אותך במסכים", הסביר. "אנחנו יודעים שמדובר בהתלהבות ובאהבה, אבל ההופעה הזו נבנתה כדי להיות בלתי נשכחת – לא דרך מצלמה. אנחנו מבקשים שתשירו, תקפצו, תתמסרו – ולא תצלמו".
סיבוב ההופעות החדש, "Run For Your Lives", ייפתח בשבוע הבא בבודפשט, וימשיך לערים מרכזיות באירופה, אמריקה ודרום אמריקה – כשבכל אחת מהן מצפים עשרות אלפי מעריצים. עבור "Iron Maiden", מדובר לא רק בציון דרך היסטורי אלא גם בהזדמנות לחזור לשורשים – לתקופה שבה מוזיקה חיה הייתה חוויה טוטאלית, לא מתועדת. “זו הזדמנות לחגוג 50 שנה של מטאל כמו פעם – עם זיעה, אנרגיה, וחיבור אנושי אמיתי”, מסכם סמלווד. “אנחנו סומכים עליכם שתהיו איתנו באמת”.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
