תתרגלו לשם החדש - ד"ר שלמה ארצי: הזמר שאחראי לפסקול חיינו זוכה לכבוד

בנימוקי הזכייה ציינה הוועדה להענקת תארי דוקטור לשם כבוד, כי "שיריו הם פסקול התבגרותה ועיצובה של החברה הישראלית" • מאז ה-7 באוקטובר מרבה הזמר להתנדב בהופעות לחיילים, לבקר פצועים בבית החולים וכן להופיע בהלוויות של חללים • כזכור, בשנת 2023 סרב ארצי לקבל את פרס ישראל בשל הפילוג והקרע במדינה על רקע מחאת הרפורמה המשפטית

שלמה ארצי (ארכיון). צילום: מרגלית פלדמן טולדו

אוניברסיטת תל אביב תעניק לזמר שלמה ארצי, מהוותיקים והאהובים על הציבור הישראלי, תואר דוקטור לשם כבוד.

שלמה ארצי וסינגולדה שרים בהלוייה, צילום: קוקו

בשנה האחרונה הוא הפך לקרדיולוג הלאומי, מנחם ומחבק את הצער של כולנו, מאחה לבבות שבורים ונשמות פצועות, וכעת האוניברסיטה מעניקה לארצי שמלווה את פסקול חיינו בישראל שנים רבות את התואר על תרומתו יוצאת הדופן למוזיקה ולתרבות הישראלית.

בנימוקי הזכייה ציינה הועדה להענקת תארי דוקטור לשם כבוד של אוניברסיטת תל אביב כי "שיריו של ארצי הם פסקול התבגרותה ועיצובה של החברה הישראלית. באמצעות המוזיקה שלו הוא תפס את מהות החברה הישראלית".

כמו כן, ארצי מקבל את התואר המכובד גם על פעילותו החברתית ותרומתו הרבה לפריפריה, בין אם בעבודות התנדבות במתנ"סים, ובין אם בהופעותיו הרבות לאורך השנים, ביישובים כמו ירוחם ועוטף עזה (כולל יצירת תשתית שלא הייתה קיימת בישובים אלו). בהקשר זה יצוין כי מאז ה-7 באוקטובר שלמה ארצי מרבה להתנדב בהופעות לחיילים, לבקר פצועים בבית החולים וכן להופיע בהלוויות של חללים.

שלמה ארצי. "מייצג את המיטב שבחברה הישראלית", צילום: קוקו

הועדה הוסיפה בנימוקיה וציינה: "שלמה ארצי נמנה על העילית שבתרבות הישראלית והוא משתמש לאורך השנים בכישרונו הייחודי לשרטט את קווי המתאר של הישראליות באמצעות שירים ופזמונים. הפעילות החברתית שלו מראה עד כמה הוא מיוחד ואין ספק שהוא מייצג את המיטב שבחברה הישראלית".

כזכור בשנת 2023 סירב שלמה ארצי לקבל את פרס ישראל מהמדינה לאור הקרע והפילוג בעם עקב המחאות כנגד הרפורמה המשפטית. הזמר האהוב, שהיה אמור לזכות בקטגוריית הזמר העברי, סירב להחלטת שר החינוך יואב קיש והוועדה בראשות מרגלית צנעני. במכתבו למשרד החינוך הודיע ארצי כי הוא קורא להידברות ביחס לחקיקה המסתמנת: "המדינה שלנו פצועה ושסועה, אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ". הפרס הוענק באותה השנה לזמר דקלון, לאחר סירובו של ארצי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר