"מלחמה אחת ארוכה ונמשכת עם הפסקות באמצע". גאון

יהורם גאון ל"ישראל היום": "לא יכול להתקיים מופע שלא יהיה בו ביטוי למה שקורה בארץ"

הזמר יוצא בפרויקט חדש ושאפתני שיורכב מסדרת מופעים חד פעמית בניהולו האמנותי של לואי להב • הם ישלבו את שיריו הגדולים שהתקבעו בפנתיאון הזמר העברי לצד סיפורים מתחנות חייו, אותם יספר לראשונה על הבמה • על המלחמה הוא אומר: "לא מדובר במלחמות רבות בארץ, אלא במלחמה אחת ארוכה ונמשכת עם הפסקות באמצע. אלו חיינו כאן בארץ הזאת"

"עוד אני פוסע - סיפור חיי" - כך נקרא הפרויקט החדש של יהורם גאון, שיוצא בסדרת מופעים חד פעמית, בניהולו האמנותי של לואי להב ובניהולו המוזיקלי של עמית הראל. המופע, אולי הגדול ביותר שהופק עד היום לגאון, שיוצא דווקא בתקופה הקשה ביותר שידענו, ישלב את שיריו הגדולים שהתקבעו בפנתיאון הזמר העברי לצד סיפורים מתחנות חייו, אותם יספר לראשונה על הבמה.

המופע יתחיל ב-22 באוגוסט באמפי רעננה וימשיך באוגוסט ובספטמבר לאמפי פארק אשדוד, אמפי פארק מוצקין, בריכת הסולטן בירושלים ואמפי פארק באר שבע. בפרויקט החדש יבצע יהורם, לצד להיטיו הגדולים, גם שירים שמעולם לא ביצע על הבמה.

יהורם גאון במסיבת העיתונאים, צילום: יוסי זליגר

18 נגנים וזמרי ליווי ישתתפו בהפקת הענק של מי שנדמה שאין צורך להציג. חתן פרס ישראל, יקיר העיר ירושלים ומי שהשיא משואה בשנת ה-69 לעצמאות ישראל והפך אחד העוגנים בתרבות הישראלית אשר מקפיד להישאר נוכח ורלוונטי משנה לשנה. בחודשים האחרונים, על רקע המציאות הקשה, הקליט יהורם ביצוע מחודש לשירו "לא תנצחו אותי" עם חברי הלהקות הצבאיות, שיר שנטען במשמעות חדשה בימים הקשים בהם כולם מחפשים נחמה.

"זה מעמד מרגש", אמר הבוקר גאון במפגש עם התקשורת בזאפה תל אביב. "אני רגיל לעלות על הבמה הזאת להתחיל בשיר. הפעם זה סיפור אחר. המופע הזה זה משהו אחר לגמרי. השאלה שצריכה להישאל היום לפני כל שאלה אחרת היא אם זה הזמן לצאת בתוכנית חדשה. בדרום נלחמים היום, בצפון יילחמו מחר, המזרח רותח, זה הזמן להתחיל בהכנות לחגיגה של תוכנית זמר?

התשובה היא כן ודווקא עכשיו - כדי לא להעניק מתנה נוספת למפלצות שמעבר לגבול המייחלים לכך שגם היום-יום שלנו בעורף יהפוך ללילה שחור. דווקא עכשיו. מופע שצועק מסר של תקווה שאנחנו לא עוצרים שום דבר, רק ממשיכים בעקשנות ובעוצמות נפש לחיות, כי זה נשקנו הסודי".

גאון, שההתרגשות מהמעד ניכרה בפניו, הוסיף: "ממרום גילי, אני כבר יודע שלא מדובר במלחמות רבות בארץ - אלא במלחמה אחת ארוכה ונמשכת עם הפסקות באמצע. אלו חיינו כאן בארץ הזאת. כל ימינו אנו נעים במשעול הצר שנקרא מולדת ובו ניצחונות ושכול ועצב ושמחה, וממשיכים, לא עוצרים, כי אין לנו ברירה. כי אין לנו ארץ אחרת ועלינו להילחם כל עוד בנו הנשמה".

באשר למופע הוא מבהיר: "אני נרגש לקראת המופע הזה כפי שלא התרגשתי מעולם. השירים בו יהיו הפעם קצת אחרים. הפעם אבצע חלק מהשירים שנחבאו לאורך השנים ואותם אני חולם להשמיע. כן, 'רוזה' תהיה בהדרנים וגם 'אלף נשיקות' ו'לא אהבתי די'. אף אחד לא יקופח. גם הקהל. הוא מוסיף בתרגשות: "חוזר היובש לגרון בדיוק כמו ביום הראשון בו עלית לבמה. לכן לקראת המופע הזה אני מתרגש ומשקשק".

אתה עובד עם לואי להב, מהמפיקים הגדולים בארץ שעבד גם עם ברוס ספרינגסטין. ספר על החיבור.

"את המופע של ברוס לא ראיתי, אבל ראיתי מופעים של לואי בארץ. אני חושב שזה כבוד גדול שהוא חלק מהתוכנית הזאת. שמו של לואי להב הולך לפניו במופעים העצומים שעשה פה בארץ".

יהורם גאון במסיבת העיתונאים בזאפה תל אביב, צילום: יוסי זליגר

"אני מכיר את יהורם 50 שנה, אז החיבור איתו אצלי כבר הרבה שנים", מוסיף להב בחיוך. "יהורם הוא עשור מעליי ויש לו אנרגיות מדהימות. הלכתי להופעה שלו בירושלים, שמעתי אותו שר פשוט מדהים. כל הכבוד. בחירת השירים נעשתה באופן כזה שבו הם מספרים את סיפור חייו".

אתה מעלה מופע גדול בימים קשים אלו. האם המצב הקשה בארץ יבוא לידי ביטוי במופע?

"ללא ספק יהיה ביטוי למה שקורה לנו. יכול להיות שאני טועה ועד אוגוסט הכל ייגמר והחטופים יחזרו ולא יהיה לזה ביטוי, ונדבר על מה שקרה לנו כמשהו שקרה בעבר, אבל נכון להיום לא יכול להיות שיהיה מופע כזה ולא יהיה בו ביטוי למה שקורה בארץ, למצב הזה, שמאז שהייתי ילד אני לא זוכר מצב קשה יותר ממה שאנחנו חווים היום".

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו