רגע לפני שתעלה על בימת האירוויזיון: עדן גולן בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה במאלמו

הנציגה הישראלית נפגשה עם הקהילה היהודית בשבדיה והדליקה נר זיכרון לזכר הנספים בעודה עונדת את הסיכה להשבת החטופים • מנהלת המשלחת הישראלית: "אנו מתכנסים בערב זה כדי להנציח את העבר ולא יכולים לרגע להתעלם מההווה"

נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה עם הקהילה היהודית במלאמו שבשבדיה // באדיבות תאגיד השידור כאן

זוכרת ולא שוכחת - גם במאלמו: לרגל יום הזיכרון לשואה ולגבורה, השתתפה הערב (ראשון) המשלחת הישראלית לאירוויזיון בטקס שערכה הקהילה היהודית במאלמו. זאת להנצחת שישה  מיליון היהודים שנספו בשואה בידי המרצחים הנאצים. עדן גולן, נציגת ישראל, הדליקה נר זיכרון לזכר הנספים בשואה, כשהיא עונדת את סיכת החטופים.

מנהלת המשלחת הישראלית מטעם כאן, תאגיד השידור הישראלי, שרון דריקס, נשאה דברים ואמרה: "יש לנו את הזכות כחברי משלחת ישראל לאירוויזיון לציין את ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה כאן, יחד עם הקהילה היהודית במאלמו. במיוחד בשנה כזו
אירועי שבעה באוקטובר, המלחמה שהחלה בעקבותיהם והגל העכור של האנטישמיות המתגברת בעולם -  מבהירים לכולנו את החשיבות העצומה של הזיכרון והיעדר השכחה".

נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, שרה את ההמנון יחד עם נציגי הקהילה היהדית במלאמו, צילום: תאגיד השידור הישראלי כאן

היא הוסיפה: "אנו מתכנסים בערב זה כדי להנציח את העבר ולא יכולים לרגע להתעלם מההווה, מהעובדה שיש חטופים שנמצאים גם היום בעזה וצריכים שישמעו את זעקתם, בכל העולם וגם כאן בשבדיה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר