מכה להפקה של עומר אדם: נדחתה העתירה נגד החלטת המשטרה לאסור מכירת אלכוהול בהופעות

הושפט קיבל את נימוקי המשטרה שטענה כי מדובר באירוע שמשלב קטינים ובגירים, ויש למנוע זליגת אלכוהול לקטינים • כמו כן, הודגש הצורך בפינוי מהיר של הקהל על רקעהמצב הביטחוני • לטענת ההפקה מדובר בנזק של כחמישה מיליון שקלים

עומר אדם בהופעה בפארק הירקון. צילום: קוקו

מגיעים להופעה? שימו לב: נדחתה העתירה נגד החלטת המשטרה שלא להתיר מכירת אלכוהול בהופעות של עומר אדם בשבוע הבא. המשמעות: המכירה לא תותר ונזק כבד ייגרם למארגני האירוע.

כזכור, ביום חמישי האחרון הגיש עורך הדין אילן בומבך עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשם הזכיינים של גני יהושע, כנגד המשטרה בשל סירובה לאפשר מכירה וצריכה של משקאות אלכוהוליים בהופעות של הזמר.

לטענתם, הנזק שנגרם להם הוא כחמישה מיליון שקלים. הנימוקים של המשטרה היו בין היתר שמדובר באירוע שמשלב קטינים ובגירים, ויש למנוע זליגת אלכוהול לקטינים. כמו כן, הודגש הצורך בפינוי מהיר של הקהל על רקע המצב הביטחוני.

למרות שהוצע לפתוח מתחם אלכוהול מבוקר ומפוקח, ביהמ"ש דחה את העתירה. השופט הדגיש: "אין ספק שהגבלה זו שהטילה המשטרה מכבידה מאוד על המבקשת, הזכיינית של מכירת המשקאות. סביר שהיא גם תגרום לה נזק כספי, ייתכן שאף כבד".

תגובת עו״ד אילן בומבך, המייצג את הזכיינית של גני יהושע: "כפי שנחשף היום בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי, למשטרה אין הסבר הגיוני למדיניות הקיצונית שהיא נוקטת, שאינה מאפשרת מכירת אלכוהול במהלך הופעותיו של עומר אדם. מדובר בנזק כלכלי כבד ביותר אשר נגרם לזכיין ללא כל הצדקה עניינית".

עוד אמר עו"ד בומבך: "טיעוני המשטרה אשר הוצגו לראשונה בדיון שהתנהל היום אינם משכנעים וחשודים כנגועים בהפליה, בחוסר סבירות קיצוני ושרירותיות. זאת בהינתן שאיסורים דומים לא הושתו מעולם על אירועים בסדרי גודל דומים ואף גדולים יותר בפארק הירקון, בהיכל מנורה או בכל מקום אחר, כגון באיצטדיוני כדורגל וכד׳ בשלל המקומות האלה ניתן להקפיד על מכירת אלכוהול לבגירים בלבד באמצעות אמצעים שפגיעתם פחותה. אנו מכינים ערעור דחוף לעליון".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר