חוזרים לשורשים: להקת הרוק האהובה במופע מפתיע במיוחד

משינה תקיים בחודש הבא שלושה מופעים בזאפה פארק בגני יהושע, שבהם תבצע את מיטב שירי שנות ה-70, בהם שירים של אריק אינשטיין, מתי כספי, זוהר ארגוב ועוד • "זו הדרך שלנו לומר שהאמנות והתרבות הן נשמתה של האומה – ושעליהן להגן עליהן"

משינה. צילום: עמליה זילברשץ בנאי

המוזיקה הישראלית הפכה בחודשים האחרונים לתרופה לנפש, כשההתפרקות על השירים הישנים ועל שירי ארץ ישראל הטובה הפכה לצורך קיומי. ברוח התקופה, בימים העצובים והמורכבים שעוברים על כולנו, מתגייסים חברי להקת משינה למופע חדש שבו יבצעו את מיטב שירי שנות ה-70.

המופע, שיישא את השם "שירים של אחרים: משינה מנגנת את שנות ה-70", מהווה מחווה אישית ורגשית למוזיקת הרוק הישראלית של אותו עשור, שהשפיעה על המסע המוזיקלי של הלהקה עצמה. המופע יתקיים בשלושה תאריכים בלבד (16, 18 ו-20 במאי, כולם בזאפה פארק גני יהושע), ובמהלכו יבצעו חברי הלהקה את הגרסאות שלהם לקלאסיקות של המוזיקאים והכותבים שעיצבו את הסבנטיז, בהם שלום חנוך, אריק אינשטיין, חווה אלברשטיין, מתי כספי ,יענקל'ה רוטבליט, יהונתן גפן, זוהר ארגוב, מירי אלוני ועד להקות תמוז וכוורת. 

"בתקופה זו של צער, כאב ומחלוקת, אנחנו במשינה פונים למוזיקה שאיחדה אותנו, מוזיקה שעוסקת באהבה, בתקווה, ובצד היפה של הישראליות", אמר סולן הלהקה, יובל בנאי. "המופע הוא הדרך שלנו לומר שהאמנות והתרבות הישראלית הן נשמתה של האומה, ושעלינו להגן עליהן בכל מחיר. זוהי הבעת כאב על פגעי המלחמה וקריאה לסולידריות בין בני האדם".

משינה בהופעה (ארכיון), צילום: קוקו
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר