מעכשיו תקראו לה "דוקטור": התואר החדש של יהודית רביץ

הזמרת והיוצרת זוכה לכבוד חדש שאותו היא מקבלת מאוניברסיטת בן-גוריון • זאת כאות להערכה וההכרה בה כאמנית יוצרת מהשורה הראשונה • "המוזיקה שלך היא גשר בין דורות ותרבויות", נכתב לה

יהודית רביץ. צילום: אלכס ליבק

אחרי שהופיעה מול מתנדבים במלחמה וחזרה (באופן סמלי ומצומצם) לקהל שכל כך התגעגע, יהודית רביץ זוכה לכבוד שמגיע לה והיום (שלישי) נודע כי תקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

״אני יוצאת מהארון כאדם מופנם״: יהודית רביץ מפתיעה את הקהל // קרדיט: מאיה כהן (ארכיון)

רביץ, ילידת העיר באר שבע, תקבל את התואר מהאוניברסיטה של עיר הולדתה כאות להערכה וההכרה בה כאמנית יוצרת מהשורה הראשונה ולהשפעתה העמוקה של יצירתה על התרבות הישראלית.

במכתב מנשיא אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' דניאל חיימוביץ, בשם ועדת התואר, נאמר: "הענקת התואר מציינת את ההערכה העצומה וההכרה בך כאמנית יוצרת מהשורה הראשונה, ולא פחות מכך את השפעתה העמוקה של יצירתך על התרבות הישראלית ועל הישראליות עצמה. זה למעלה מחמישה עשורים שקולך משולב בפסקול חיינו ומעצב אותו, מלווה רגעים קטנים וגדולים, מתאר אותנו בצלילים עדינים ומדויקים.

יהודית רביץ, צילום: משה בן שמחון

"המוזיקה שלך מוצאת הד בליבם של דורות שלמים ומצליחה לתמצת את מי שאנחנו, מהיכן אנחנו באים ולאן אנו שואפים להגיע. את נותנת קול לתקוות ולחלומות שלנו, לפחדים ולפגיעות שלנו. המוזיקה שלך היא גשר בין דורות ותרבויות ומטפחת הבנה, אחדות ותחושת שייכות משותפת".

עוד נכתב ליוצרת: "בהזמנה להעניק לך תואר דוקטור לשם כבוד – הכבוד הוא גם שלנו. נוכחותך בשורותינו, במיוחד בשנה קשה זו עבור ישראל כולה, אך באופן ספציפי עבור הנגב, תהיה עדות לערכים היקרים לנו ותזכורת לכוחה של האמנות והשראה לסטודנטים ולסגל שלנו".

יהודית רביץ על הבמה, צילום: מאיה כהן

יהודית רביץ: "התרגשתי מאד לקבל את הודעת האוניברסיטה. תודה רבה על המחשבה עליי".

טקס הענקית התואר לרביץ יתקיים במהלך המושב השנתי של חבר הנאמנים במהלך חודש מאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר