אליעד. צילום: ערן לוי

אדמה רועדת: "מבקשים ממני לבוא לשיר בהלוויות"

אליעד נחום מציין עשור לקריירה המוזיקלית שלו בסיבוב הופעות חורף מרגש, ומוציא שירים שנכתבו בצל המלחמה • "ההופעה השתנתה והותאמה לתקופה"

במסגרת הניסיון לחזור לשגרה בעולם התרבות, גם באשדוד ינסו לחזור לפסטיבל "תור הזהב", שיתקיים השנה זו הפעם ה־12 בחול המועד פסח, 30-24 באפריל, ברחבי העיר.

בין האמנים שישתתפו בפסטיבל, שמציג מדי שנה מגוון מוזיקלי רחב ממזרח למערב: גידי גוב, דני סנדרסון, אלון אולארצ'יק, הפרויקט של רביבו, מזי כהן, אוולין הגואל ואליעד נחום - שמציין השנה עשור לקריירה המוזיקלית שלו, ובימים אלו נמצא בסיבוב חורף עם הלהקה שלו.

"אני מרגיש שמתחילת הקריירה שלי השילוב של מזרח ומערב נמצא שם", הוא מגלה. "מי שמקשיב למוזיקה שלי, הבסיס זה R&B, ורגאיי ופופ, והציפוי תמיד יהיה עם בוזוקי, עוּד ודברים מהשכונה. הדואטים הכי גדולים שלי הם עם שלומי שבת ושמעון בוסקילה.אני כל הזמן נוגע בשילוב הזה ומתחבר באופן טבעי לפסטיבל הזה. אני פשוט מביא את זה עם גרוב, ואולי זה מה שמבדיל אותי מז'אנרים אחרים. הפופ שלי הוא פופ אחר, הוא פופ שרוקדים אותו בחתונות, יש לי המון שיתופי פעולה וחיבורים שונים.

אליעד נחום, צילום: ערן לוי

"היום הגבולות מאוד היטשטשו. יש שירי פופ מסולסלים, יש קאברים לשירי טיקטוק, אנשים אוהבים לראות את החיבורים האלה, במיוחד בתקופה הזאת".

מאז 7 באוקטובר הוא מופיע בפני חיילים, משפחות מפונים ופצועים בבתי החולים. במהלך המלחמה הוציא את "בסוף עוד ניפגש", שיר שנכתב בצל המלחמה שאותו כתב והלחין עם אלון פרץ, ובו האיר את אלה שנשארים בעולם, אחרי שאיבדו את יקיריהם. לפני כחודשיים הוציא יחד עם עדן יוסף ויונתן שגב גם את "ביום שאחרי", שהפך ויראלי ברשת.

"פתאום שירים שכתבתי לאחרים ולעצמי על נושאים אחרים מקבלים משמעות שונה לחלוטין. אני מקבל הודעות מאנשים שמבקשים ממני לבוא לשיר בהלוויות ובאזכרות שירים שלא חשבתי שאשיר לעולם, כמו 'מסע', שיש בו את המשפט 'ואת יחפה, אדמה רועדת'. זה פתאום מתאים למה שהיה בנובה. אנשים מקעקעים אותו, וזה הופך לשיר לגמרי אחר.

"עם ערן ושגב אהבתי את מה שעשו עם 'ברולטה', וכשהם הציעו לי לשיר על היום שאחרי ולתת תקווה, התחברתי לזה מאוד. אבל את השיר 'בסוף עוד ניפגש' הלוואי שלא הייתי צריך לכתוב. זה שיר זיכרון מובהק, שכתבתי אותו לילה אחד והוא פשוט תפס אנשים".

אתה חוזר להופעות ה"רגילות"?

"הכנסתי גם שירים שכתבתי לאחרים ואבצע בפסטיבל, יש גם עיבודים חדשים, ובאופן כללי ההופעה השתנתה והותאמה לתקופה. אי אפשר להמשיך כרגיל, חייבים להקדיש רגע לחטופים, אפילו ברמת השיר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו